Προς το παρόν όχι τέλη τερματικής περιοχής για τα αεροδρόμια

Το ενδεχόμενο η Πολιτική Αεροπορία να επιβάλει τέλη τερματικού στις αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν τα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου, δεν μελετάται στο παρόν στάδιο, δήλωσε ο υπουργός Συγκοινωνιών Μάριος Δημητριάδης, έπειτα από ερώτηση του βουλευτή των Οικολόγων Γιώργου Περδίκη.
 
Ήδη για το θέμα αυτό, ο κ. Δημητριάδης είχε πρόσφατα συγκαλέσει σύσκεψη με τα συναρμόδια Υπουργεία και τους εμπλεκόμενους φορείς (Κυπριακές Αερογραμμές και εταιρεία Hermes) για ανταλλαγή απόψεων και έχει αποφασιστεί ότι το θέμα αυτό θα επανεξεταστεί σε μεταγενέστερο στάδιο.

Όπως εξήγησε ο υπουργός, «στο πλαίσιο της Συμφωνίας Παραχώρησης καθορίζονται τα τέλη Αερολιμένα που μπορεί να εφαρμόσει η εταιρεία Hermes Airports Ltd, και τα οποία ουσιαστικά αφορούν υπηρεσίες που παρέχει η εταιρεία Hermes ως διαχειρίστρια Εταιρεία του Αεροδρομίου για τη διακίνηση και ασφάλεια των επιβατών εντός του χώρου του Αερολιμένα».

Επιπρόσθετα, σημείωσε ότι  τα τέλη για αεροναυτιλιακές υπηρεσίες, οι οποίες παρέχονται από τους φορείς παροχής υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας και από τους φορείς παροχής μετεωρολογικών υπηρεσιών, για τον καθορισμό κοινού συστήματος χρέωσης των αεροναυτιλιακών υπηρεσιών, είναι ανεξάρτητα από τα τέλη Αερολιμένα. 

Ωστόσο, ο κ. Δημητριάδης επεξήγησε ότι  «τα κράτη μέλη δύνανται να αποφασίσουν να μην εφαρμόσουν τον παρόντα Κανονισμό στις αεροναυτιλιακές υπηρεσίες που παρέχονται σε αερολιμένες με λιγότερες των 70,000 αεροπορικών κινήσεων ετησίως», σημειώνοντας ότι ο αριθμός των κινήσεων υπολογίζεται ως το άθροισμα των απογειώσεων και προσγειώσεων και συνιστά το μέσο όρο κινήσεων των 3 προηγούμενων ετών. Συνεπώς, ο υπουργός ανέφερε ότι οι αερολιμένες μας με ετήσιο αριθμό κινήσεων κατά πολύ μικρότερο των 70,000 ετησίως, δεν εμπίπτουν στις πρόνοιες της υποχρεωτικής εφαρμογής του πιο πάνω Κανονισμού.

Τέλος, ο υπουργός  κατέληξε ότι «μελετάται στο παρόν στάδιο κατά πόσο ενδείκνυται η σταδιακή εισαγωγή του τέλους τερματικής περιοχής λαμβάνοντας υπόψη τις παρούσες συνθήκες ανταγωνισμού και τα επιβαλλόμενα μέτρα για ενίσχυση του τομέα του τουρισμού».  

Αερολιμένας Λάρνακας-

Αεροπορικές κινήσεις εμπορικών

πτήσεων

Αερολιμένας Πάφου-Αεροπορικές

κινήσεις εμπορικών πτήσεων

Έτος

Συνολικές Αεροπορικές Κινήσεις

Μέσος όρος

Αεροπορικών κινήσεων τριών ετών

Συνολικές Αεροπορικές Κινήσεις

Μέσος όρος Αεροπορικών κινήσεων τριών ετών

2006

39.394

 

12.435

 

2007

41.658

 

11.588

 

2008

43.318

41.457

11.989

12.004

2009

41.963

42.313

11.617

11.731

2010

43.198

42.826

11.426

11.677

2011

43.368

42.843

10.624

11.222

2012

40.136

42.234

13.184

11.745

2013

34.632

39.379

12.503

12.104

 

 

Δειτε Επισης

Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων: Βιώσιμο μέχρι 2080, βούληση για εξορθολογισμό της επενδυτικής πολιτικής
Με τη συμβολή της Cyta, επέκταση δικτύων υπερυψηλής χωρητικότητας σε υποεξυπηρετούμενες περιοχές
Σαλπάρει ξανά το M/V Daleela για Πειραιά-Μόνο από τη Λεμεσό τα δρομολόγια τη φετινή χρονιά
125 χρόνια ζωής-Στο…σπίτι της Τρ. Κύπρου το παρελθόν συνάντησε το παρόν και έδωσε ραντεβού με το μέλλον(pics)
INEX: Χτίζοντας για το μέλλον... H φιλοσοφία, τα πλάνα και τα μεγάλα projects του ομίλου
ΗΠΑ: Δύο εγγεγραμμένες στην Κύπρο εταιρείες στις νέες κυρώσεις κατά Λευκορωσίας
AstroBank: €39,4 εκατ. κέρδη για το 2023-Στο 23,7% ο δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας
ΟΕΒ, Τράπεζα Κύπρου και Deloitte στο Λονδίνο-Παρουσίαση επαγγελματικών ευκαιριών για επαναπατρισμό Κύπριων
Tree Hotel: Τι θα περιλαμβάνει το ξενοδοχείο στις Πλάτρες-Οι περιβαλλοντικοί όροι
Γ. Παπαναστασίου στο InBusinessNews: Σαφής η θέση μας για Great Sea Interconnector-«Όσο πιο σύντομα...»