Οι 5+1 δράσεις για ώθηση στον τουρισμό το 2022

Με την υλοποίηση έξι δράσεων θα πορευθεί το 2022 το Υφυπουργείο Τουρισμού, με τον Υφυπουργό Σάββα Περδίο να θέτει ως στόχο να προσεγγιστούν οι αποδόσεις του 2019. 

Ο Υφυπουργός παρουσίασε ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών τον προϋπολογισμό του Υφυπουργείου για το επόμενο έτος, δίνοντας έμφαση στην υλοποίηση έξι δράσεων για το 2022.

Ο προϋπολογισμός του Υφυπουργείου Τουρισμού για το 2022 ανέρχεται σε 53,7 εκ. ευρώ έναντι 45,7 εκ. ευρώ που ήταν ο αναθεωρημένος προϋπολογισμός για το τρέχον έτος. Εκ των 53,7 εκ. ευρώ τα 52,6 εκ. αφορούν τακτικές δαπάνες, ενώ 1 εκ. αφορά αναπτυξιακές δαπάνες.

Διαβάστε ακόμη: 

Τρ. Κύπρου: Σε μονοψήφιο ποσοστό τα ΜΕΔ μετά από χρόνια

Έργα στη Μακαρίου: Τρέχουν για να προλάβουν τις γιορτές(pics)

Κωνσταντίνος Καποδίστριας: Μην αγχώνεστε, όλα θα πάνε καλά

Χρίστος Φωτιάδης: Για ποιο λόγο τα foodsaver άλλαξαν όνομα

Βολτ υψηλών εντάσεων γύρω από τον ΦΠΑ στην κατανάλωση ηλεκτρισμού

Οι έξι δράσεις για το 2022

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό, οι βασικές διαφορές του προϋπολογισμού του 2022 σε σχέση με το 2021 πηγάζουν από έξι συγκεκριμένες δράσεις.

  • Η πρώτη αφορά το ενισχυμένο ψηφιακό μάρκετινγκ. Το Υφυπουργείο έχει εξασφαλίσει έγκριση από το Υπουργείο Οικονομικών, κονδυλίου ύψους 5 εκ. ευρώ για το ψηφιακό μάρκετινγκ που θα επιτρέψει διαφήμιση της Κύπρου στο εξωτερικό 12 μήνες το χρόνο.
  • Η δεύτερη αφορά την αναβάθμιση του προσφερόμενου προϊόντος, την ενίσχυση ειδικών μορφών τουρισμού και δαπάνες για βελτίωση σε υποδομές.
  • Η τρίτη αφορά την ανάπτυξη περιοχών που δεν έχουν μέχρι σήμερα αναπτυχθεί επαρκώς τουριστικά, όπως τα ορεινά, η ύπαιθρος και οι ακριτικές περιοχές, με πολύπλευρες δράσεις όπως η διαδρομή Heartland of Legends.
  • Η τέταρτη δράση αφορά την ανάπτυξη του εγχώριου τουρισμού, όπως το Έκτακτο Σχέδιο Ενίσχυσης Εγχώριου Τουρισμού, το οποίο παρατάθηκε μέχρι το τέλος Μαρτίου 2022.
  • Η πέμπτη αφορά συνεργασία με οργανωτές ταξιδίων και αεροπορικές εταιρείες, με πιο στοχευμένες συνεργασίες συνδιαφήμισης, με σκοπό τη διείσδυση σε αγορές που έχουν ολόχρονο πρόγραμμα πτήσεων.
  • Η έκτη δράση αφορά την υλοποίηση δράσεων που έχουν περιληφθεί στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, για το οποίο προβλέπονται στον προϋπολογισμό περίπου 3 εκ. ευρώ και για το οποίο θα εκπονηθούν τέσσερα σχέδια. 

Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο ποσοστό του προϋπολογισμού, ήτοι 40% αφορά το μάρκετινγκ, 25% τη μισθοδοσία του προσωπικού και 25% την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.

Ανάκαμψη το 2022

Ο Υφυπουργός Τουρισμού δεν θέλησε να προβεί σε εκτιμήσεις αναφορικά με τις τουριστικές αφίξεις το 2022, σημείωσε ωστόσο ότι το επόμενο διάστημα προγραμματίζονται ταξίδια σε διάφορες χώρες όπως Βρετανία, Ρωσία, Πολώνια και Ουκρανία, αγορές πάρα πολύ σημαντικές για την Κύπρο. Έως το τέλος Μαρτίου, ανέφερε, θα έχουμε ταξιδέψει σε πέραν των 30 χωρών με σκοπό τη σύσφιξη και ενίσχυση των σχέσεών μας με αεροπορικές εταιρείες, οργανωτές ταξιδιών και άλλα Υφυπουργεία Τουρισμού, στο πλαίσιο των οποίων θα παρουσιάσουμε το όραμα αλλά και όλα τα νέα προϊόντα που έχουν ενταχθεί στο κυπριακό προϊόν τους τελευταίους 18 μήνες.

Επικαλούμενος επίσημα στοιχεία διεθνών φορέων, ο κ. Περδίος είπε πως ανά το παγκόσμιο ο τουρισμός δεν αναμένεται να επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα πριν το 2024, προσθέτοντας πως κάτι ανάλογο περιμένουμε και στην Κύπρο και αναμένουμε ανάκαμψη του τουρισμού το 2022.

Ο στόχος για την επόμενη χρονιά, σημείωσε, είναι διπλός, ήτοι να πάμε καλύτερα από φέτος και να προσεγγίσουμε όσο το δυνατόν γίνεται το 2019.

Θέλουμε, εξήγησε, όταν η Κύπρος βγει από την πανδημία ως τουριστικός προορισμός να μην είναι η ίδια με πριν την πανδημία, αλλά να φαίνεται ξεκάθαρα ότι έχουν γίνει κινήσεις βελτίωσης του προϊόντος και προσαρμογής στις νέες τάσεις και αυτό είναι το μήνυμα που στέλνεται στο εξωτερικό. 

Ο κ. Περδίος υπογράμμισε ότι συνεχίζεται η υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού, προσθέτοντας πως μέχρι το τέλος Αυγούστου είχαν υλοποιηθεί το 75% των δράσεων για το 2021, ποσοστό που μέχρι το τέλος της χρόνιας αναμένεται να προσεγγίσει το 100%. Παρόλο που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε μια αντίξοη κατάσταση δεν σταματήσαμε να υλοποιούμε την Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό, αντίθετα συνεχίζουμε με πιο γοργούς ρυθμούς, είπε.

Ανέφερε ακόμα ότι στόχος της Στρατηγικής είναι μέχρι το 2030 η Κύπρος να αυξήσει τον αριθμό των τουριστών που δέχεται κάθε χρόνο, από 4 εκ. σε 5 εκ. και το ποσοστό που επισκέπτεται την Κύπρο τους χειμερινούς μήνες να αυξηθεί από το 25% στο 40%. Θέλουμε, πρόσθεσε, το έξτρα εκατομμύριο να έρχονται τους χειμερινούς μήνες για να πετύχουμε και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και να στηρίξουμε τις ορεινές περιοχές.

Σε ό,τι αφορά τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού, ο Υφυπουργός ανέφερε πως θα είναι έτοιμη μέχρι το β’ εξάμηνο 2022 και μέχρι τότε το Υφυπουργείο απαγορεύεται να υλοποιήσει δράσεις που ενδεχομένως θα προκαλέσουν ζημιά στο περιβάλλον.

Ο κ. Περδίος ανέφερε ότι φέτος με πρωτοβουλία του Υφυπουργείου θα λειτουργήσουν για πρώτη φορά, πιλοτικά, Χριστουγεννιάτικα Χωριά. Από το 2022 και μετά, είπε, θα δικαιούνται να ενταχθούν στη λίστα μόνο χωριά που έχουν εξασφαλίσει τη σχετική πιστοποίηση του Υφυπουργείου, Colourful Villages of Cyprus. Τα κριτήρια που έχουν τεθεί για την εξασφάλιση της πιστοποίησης αφορούν, μεταξύ άλλων, την καθαριότητα, τη φύση και το δίκτυο περιπατητικών διαδρομών που διαθέτει ένα χωριό.

Ικανοποιητικά τα αποτελέσματα των αφίξεων

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό, το πρώτο εξάμηνο του 2021 οι αφίξεις τουριστών κινήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα, ενώ σταδιακή αύξηση του τουριστικού ρεύματος παρατηρείται από τον Ιούνιο και μετά. Για τον Οκτώβριο είπε ότι αναμένεται οι αφίξεις να φθάσουν το 70% του συνόλου των αφίξεων του 2019, ενώ για τους πρώτους δέκα μήνες αναμένεται να φθάσουν το 45%.

Τα αποτελέσματα των αφίξεων κρίνονται ικανοποιητικά υπό τις περιστάσεις, ανέφερε ο Σάββας Περδίος, καθώς η Κύπρος έχει πιο αυστηρό υγειονομικό πρωτόκολλο σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της και βρίσκεται στην κόκκινη κατηγορία στον επιδημιολογικό χάρτη του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC).

Αξιοσημείωτο, συνέχισε, είναι το γεγονός ότι η κατά κεφαλήν δαπάνη έχει αυξηθεί το 2021 στα 810 ευρώ το άτομο από  678 ευρώ το 2019, συνεπώς τα έσοδα σε ποσοστό θα είναι πιο ψηλά από τις αφίξεις, κάτι που αποτελεί διαχρονικό στόχο του Υφυπουργείου.

Δειτε Επισης

Emirates: Στρατηγικές αλλαγές της λειτουργίας των εμπορικών ομάδων της
Το WaterWorld WaterPark στην Αγία Νάπα επιστρέφει από τις 24 Απριλίου
Κώστας Κουμής: Δείχνει ανθεκτικότητα παρά τις προκλήσεις ο τουρισμός
Η Aegean επενδύει σε τέσσερα νέα Airbus A321neo για εξυπηρέτηση αγορών εκτός Ε.Ε.
Αντώνης Ορθοδόξου: Προβληματίζουν αλλά χωρίς επιπτώσεις στις αφίξεις οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή
Συνεχίζουν σε τροχιά ανόδου οι αφίξεις-Το Ηνωμένο Βασίλειο η κυριότερη πηγή τουρισμού
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Παγκύπριου Συνδέσμου Διευθυντών Ξενοδοχείων
Orthodoxou Aviation: Ακτοπλοϊκά εισιτήρια για την θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας
Η κατάσταση στην περιοχή, οι ενδείξεις για τον τουρισμό και οι αστάθμητοι παράγοντες
Κύπρος και Μπαχρέιν συζητούν την περαιτέρω ανάπτυξη τουριστικών σχέσεων