Περδίος: Τρεις προτάσεις για βελτίωση του επισιτιστικού τομέα

Για το φιλόδοξο πλάνο του Υφυπουργείου Τουρισμού που αφορά τον επισιτιστικό τομέα και αντικατοπτρίζεται μέσα από το νέο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί τις επόμενες εβδομάδα στη Βουλή, καθώς και τις πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσει ο τομέας της εστίασης, μίλησε ο Υφυπουργός Τουρισμού, Σάββας Περδίος, στο πλαίσιο του «2nd Food & Beverage, HORECA Business Conference». Το εν λόγω νομοσχέδιο αφορά τα κέντρα αναψυχής, εστίασης και διασκέδασης και σύμφωνα με τον Υφυπουργό, μέσα από αυτό, αντανακλάται το όραμα του Υφυπουργείου Τουρισμού, αφού αφορά μεγάλες τροποποιήσεις που θα ωθήσουν τον τομέα να σημειώσει σημαντικά άλματα προόδου. 

Το νέο νομοσχέδιο για τον επισιτιστικό τομέα – Οι τρείς πυλώνες
Ο νέος νόμος θα δώσει ώθηση στην ποιότητα και θα βασίζεται σε τρείς πυλώνες, την αυστηρότητα, την ευελιξία και το ανέβασμα του πήχη όσον αφορά τις προσφερόμενες υπηρεσίες, όπως δήλωσε ο Υφυπουργός Τουρισμού. Συγκεκριμένα, ο πρώτος πυλώνας θα φέρει μεγαλύτερη αυστηρότητα με απώτερο σκοπό την πάταξη της παρανομίας. Ο δεύτερος πυλώνας, αφορά την ευελιξία, ούτως ώστε μια επιχείρηση να μπορεί πιο εύκολα να λαμβάνει τις άδειες που πρέπει, να τηρεί τις διαδικασίες και ταυτόχρονα να είναι ανταγωνιστική. Τέλος, ο τρίτος πυλώνας, με όσα ανέφερε ο Υφυπουργός, είναι «το ανέβασμα του πήχη» όσον αφορά τις προσφερόμενες υπηρεσίες.

«Σήμερα, η εστίαση δεν είναι πλέον το σερβίρισμα ενός πιάτου φαγητού, είναι κάτι πολύ περισσότερο. Αφορά ουσιαστικά την παροχή μιας ολιστικής εμπειρίας στον επισκέπτη, έναν επισκέπτη, ο οποίος σήμερα, είναι ολοένα και πιο απαιτητικός» ανέφερε, μεταξύ άλλων.

Πρακτικές που πρέπει να εφαρμόσει ο τομέας για βελτίωση
Χαρακτηρίζοντας τη νέα γενιά επισκεπτών ως πιο απαιτητικούς από ποτέ, προχώρησε σε τρεις πρακτικές προτάσεις που αφορούν τους χώρους εστίασης, ούτως ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν, αναφέροντας απτά παραδείγματα,  μέσα από τα οποία πηγάζει το όραμα του Υφυπουργείου Τουρισμού.

Διασύνδεση της οινογαστρονομίας με την τοπική κοινωνία
Η πρώτη πρόταση, αφορά τη διασύνδεση γεωργίας, κτηνοτροφίας και χειροτεχνίας της εστίασης με την τοπική κοινωνία. Όπως ανέφερε, η Κύπρος επωφελείται πολύ από τον τουρισμό αλλά ταυτόχρονα εισάγει πολλά προϊόντα από το εξωτερικό, με αποτέλεσμα ένα τεράστιο ποσό αυτών των οφειλών να φεύγει πάλι προς το εξωτερικό, κάτι που πρέπει να μας προβληματίσει ιδιαίτερα. Πρόσθεσε, την σημασία χρήσης πιάτων, ποτηριών αλλά και τραπεζιών, στα εστιατόρια, από τοπικούς χειροτέχνες και τεχνίτες, κάτι που δεν είναι διαδεδομένο στην Κύπρο. Επιπρόσθετα, έδωσε το παράδειγμα, της πλέον μοντέρνας τάσης, «farm to the table» κάτι που σημαίνει την διασύνδεση της επισιτιστικής βιομηχανίας με την παροχή αυθεντικών εμπειριών και εκτός χώρου εστίασης.

Ο πυλώνας της κλιματικής αλλαγής
Τονίζοντας την σημασία της περιβαλλοντικής συνείδησης, ανέφερε πως η εστίαση θα πρέπει πλέον να καταστεί φορέας αντιμετώπισης ή και περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, περιορίζοντας τα χιλιόμετρα που ταξιδεύει μια πρώτη ύλη για να φθάσει στο πιάτο. Επισήμανε, ότι πλέον δεν είναι αρκετό για τον επισκέπτη να γνωρίζει την χώρα προέλευσης του προϊόντος, αφού ο σύγχρονος καταναλωτής θέλει να γνωρίζει την περιοχή που παράγεται το προϊόν, ίσως και τον ίδιο τον παραγωγό, κάτι που δίδει υπεραξία στον επισκέπτη σ΄ ένα χώρο εστίασης.

Τα οφέλη από την επένδυση στην κυκλική οικονομία είναι πολυδιάστατα, επισήμανε ο κ. Περδίος, αφού μ’ αυτόν τον τρόπο περιορίζονται τα απόβλητα στα εστιατόρια, είτε αυτά τα απόβλητα αφορούν χαρτί, πλαστικό, ή ακόμη και την ίδια την τροφή.

Πρόσθεσε την στροφή μεγάλου πληθυσμού, τόσο στην Κύπρο, όσο και στο εξωτερικό, στα vegan προϊόντα, όπου αξιοσημείωτος αριθμός εστιατορίων αγκάλιασε αυτήν την τάση.

«Ωστόσο, θα έπρεπε κ΄ άλλα εστιατόρια να αφουγκραστούν αυτήν την τάση, συμβάλλοντας έτσι στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, που με τα ζωικά προϊόντα είναι εντονότερη.»

Επένδυση στην αυθεντικότητα  
Την «ξενομανία» που μαστίζει τον τομέα της εστίασης και την σημασία για επένδυση στην αυθεντικότητα, τόνισε ο Υφυπουργός Τουρισμού, αναφέροντας ότι οι τάσεις του εξωτερικού, μπορούν να υιοθετηθούν, αλλά να μετατραπούν σύμφωνα με τον δικό μας χαρακτήρα.

«Βλέπουμε γύρω μας μια ξενομανία. Βλέπουμε παντού εστιατόρια τα οποία εδρεύουν, με επιτυχία μεν, στο εξωτερικό… είναι όμως εστιατόρια του εξωτερικού.»

«Πιστεύω πρέπει να επενδύσουμε περισσότερο στην δική μας αυθεντικότητα και ιδέες. Ας πάρουμε μια τάση του εξωτερικού και ας την προσαρμόσουμε στα δικά μας δεδομένα, όπως είναι το brunch…. Μπορούμε να καθιερώσουμε το Cyprus brunch» 

Τέλος, έκανε αναφορά στο μέγεθος των χώρων εστίασης, υποστηρίζοντας ότι πλέον, τάση είναι τα πιο μικρά, πιο αυθεντικά μαγαζιά και ότι οι επισκέπτες κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση.

 

Δειτε Επισης

Αυθεντικό Πάσχα στο Cap St. Georges: Ξεχωριστός προορισμός-Μοναδικές εμπειρίες
Αλεξανδρούπολη-Λάρνακα: Πότε αρχίζει επίσημα η απευθείας αεροπορική σύνδεση
ΕΤΑΠ Πάφου: Συμμετέχει σε έργο για πράσινη και ψηφιακή μετάβαση μικρομεσαίων επιχειρήσεων
City of Dreams Mediterranean: Πιστοποιήθηκε με ISO για συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και ασφάλειας τροφίμων
Πέραν των 10.000 επισκεπτών στην Έκθεση Τουρισμού Travel Expo Cyprus
Lanitis Entertainment: Ανεβάζει το επίπεδο γαστρονομικής απόλαυσης στην πλατεία του Trilogy
Ελληνικός τουρισμός: Αυξημένες κρατήσεις από Ολλανδία και Βέλγιο
Από πού αντλεί τουρίστες η Κύπρος-Οι κύριες αγορές, οι ανακατατάξεις και το... Ισραήλ
«Dragon Game»: Το ψηφιακό παιγνίδι του υφυπουργείου Τουρισμού για προώθηση 20 χωριών της Κύπρου
The Art of Asian Cuisine: Επιτυχές το 2ο Masterclass από Laiko Cosmos Trading & ISK Far East Food