Ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας από τον Μάιο;

Πρόθεση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας είναι όπως σε στενή συνεργασία με το γραφείο του Εφόρου Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων ετοιμαστεί πλήρως τεκμηριωμένο αίτημα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο οποίο θα πρέπει να δίνονται τα απαιτούμενα συγκεκριμένα στοιχεία και πληροφορίες για την επαναλειτουργία της επιβατικής γραμμής Κύπρου - Ελλάδας.

Όπως ανέφερε η Υφυπουργός Ναυτιλίας, Νατάσα Πηλείδου, απαντώντας στη Βουλή, στόχος είναι εφόσον ληφθούν οι σχετικές εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός το αργότερο μέσα στον Ιανουάριο του 2020, ώστε να καταστεί εφικτή η επαναλειτουργία της επιβατικής γραμμής από τον Μάϊο του 2020.

Σημειώνοντας ότι η διατήρησή της θαλάσσιας τακτικής επιβατικής γραμμής Κύπρου - Ελλάδας είχε καταστεί οικονομικά ασύμφορη για τους πλοιοκτήτες επιβατικών πλοίων, με αποτέλεσμα η γραμμή αυτή να διακοπεί το 2000, η κ. Πηλείδου τόνισε ότι με σκοπό την εκτίμηση του χρηματοδοτικού ελλείμματος που υπάρχει ώστε να καθίσταται οικονομικά βιώσιμη η λειτουργία τακτικής θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης της Κύπρου με την Ελλάδα, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας έχει εκπονήσει μελέτη με τη συνδρομή εξωτερικών συμβούλων, η οποία ολοκληρώθηκε στις 5 Αυγούστου 2019.

Έτοιμο για αίτημα στην Κομισιόν το Υφυπουργείο Ναυτιλίας
Με βάση τα ευρήματα της μελέτης, το Υφυπουργείο είναι τώρα σε θέση να στοιχειοθετήσει σχετικό αίτημα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ), καθώς επίσης να ετοιμάσει τους σχετικούς όρους του πανευρωπαϊκού διαγωνισμού που θα προκηρυχθεί για την επαναλειτουργία της γραμμής μετά τη σχετική έγκριση της ΕΕ.

Σημειώνεται σχετικά ότι τυχόν χρηματοδοτήσεις από κρατικούς πόρους ή ευρωπαϊκούς πόρους, ρυθμίζονται από το συναφές κεκτημένο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις κρατικές ενισχύσεις και ειδικότερα από τις Κοινοτικές Κατευθυντήριες Γραμμές για τις Κρατικές Ενισχύσεις στον Τομέα των Θαλασσίων Μεταφορών (ΕΕ 17.01.2004, 2004/C 13/03) οι οποίες υπόκεινται στην έγκριση και στον έλεγχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και παρέχονται κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις για παροχή δημόσιας συγκοινωνίας (υποχρεώσεις όπως χρονική διάρκεια, ύψος χρηματοδότησης, διαδικασία ανάθεσης κλπ.). Αυτό συνεπάγεται ότι τόσο η παροχή κρατικής ενίσχυσης, όσο και το ύψος της επιχορήγησης, θα πρέπει να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα πλαίσια συγκεκριμένης διαδικασίας κοινοποίησης του Σχεδίου ενίσχυσης.

Όπως ενημέρωσε τη Βουλή η κ. Πηλείδου, μετά την ολοκλήρωση της μελέτης, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας προχώρησε σε μια πρώτη επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω της οποίας έχει διασαφηνιστεί η νομική βάση στην οποία μπορεί να στηριχτεί το σχετικό αίτημα της Κύπρου.

Πρόθεση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας είναι όπως σε στενή συνεργασία με το γραφείο του Εφόρου Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων ετοιμαστεί πλήρως τεκμηριωμένο αίτημα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο οποίο θα πρέπει να δίνονται τα απαιτούμενα συγκεκριμένα στοιχεία και πληροφορίες. Παράλληλα, και με σκοπό την επιτάχυνση των διαδικασιών, θα αρχίσει και η επεξεργασία των όρων του διαγωνισμού, η οποία συνεπάγεται εντατική εργασία και διαβούλευση με συντελεστές και φορείς του τομέα της ναυτιλίας (Κυπριακό Ναυτικό Επιμελητήριο και Κυπριακή Ένωση Πλοιοκτητών). Επιπρόσθετα, απαιτείται να γίνουν διαβουλεύσεις και συνεννοήσεις με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιώτικης Πολιτικής της Ελλάδας.

«Απώτερος σκοπός είναι να ολοκληρωθούν όλες οι προπαρασκευαστικές διεργασίες και εφόσον ληφθούν οι σχετικές εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός το αργότερο μέσα στον Ιανουάριο του 2020, ώστε να καταστεί εφικτή η επαναλειτουργία της επιβατικής γραμμής από τον Μάϊο του 2020», σημείωσε η Υφυπουργός Ναυτιλίας.

Τέλος, σημειώνεται ότι η κατάθεση αυτούσιας της μελέτης υπολογισμού του χρηματοδοτικού ελλείμματος δεν ενδείκνυται στο παρόν στάδιο, εφόσον τα ευρήματά της συνδέονται άμεσα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, με συγκεκριμένες οικονομικές παραμέτρους που θα ήταν καλό να μην δοθούν στη δημοσιότητα στο παρόν στάδιο. Ωστόσο, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας ευχαρίστως θα μπορούσε να ενημερώσει προφορικά και σε κλειστή συνεδρία τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, για τα γενικά ευρήματα.

Δειτε Επισης

INEX: Χτίζοντας για το μέλλον
ΗΠΑ: Δύο εγγεγραμμένες στην Κύπρο εταιρείες στις νέες κυρώσεις κατά Λευκορωσίας
AstroBank: €39,4 εκατ. κέρδη για το 2023-Στο 23,7% ο δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας
ΟΕΒ, Τράπεζα Κύπρου και Deloitte στο Λονδίνο-Παρουσίαση επαγγελματικών ευκαιριών για επαναπατρισμό Κύπριων
Γ. Παπαναστασίου στο InBusinessNews: Σαφής η θέση μας για Great Sea Interconnector-«Όσο πιο σύντομα...»
Σοβαροί κίνδυνοι για οικονομία αν κλιμακωθεί η ένταση-Οι ανησυχίες και τι φοβίζει τον επιχειρηματικό κόσμο
FDI screening: Διαφωνίες και δυστοκία συναίνεσης για το πλαίσιο ελέγχου άμεσων ξένων επενδύσεων
Στο City of Dreams Mediterranean ο μεγαλύτερος πολυτελής γάμος που πραγματοποιήθηκε στην Κύπρο
Έπιασε τόπο η παρέμβαση Χριστοδουλίδη-Συνεχίζει βάσει των προνοιών του συμβολαίου το έργο η Kition
Συναγερμός και για την οικονομία... Συγκάλεσε έκτακτη σύσκεψη ο Κεραυνός-Καθησυχαστικές οι διαπιστώσεις