Hermes Airports: €650 εκατ. επενδύσεις και €418 εκατ. στο Κράτος

Υψηλοί τόνοι επικράτησαν την περασμένη εβδομάδα ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ελέγχουν για τη φόρμουλα και την ετήσια αποζημίωση που λαμβάνει η Hermes Airports από το Κράτος η οποία στην ουσία αποκόπτεται από το 33% των εσόδων της διαχειρίστριας εταιρείας των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου που λαμβάνει το Κράτος.
 
Σημειώνεται πως η Hermes Airports ανέλαβε το ρίσκο να επενδύσει πέραν των €650 εκατ. για τη δημιουργία των δύο αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου χωρίς οποιαδήποτε κρατική οικονομική συμβολή, ενώ μέχρι σήμερα έχει καταβάλει προς το Κράτος από τα έσοδα της €418 εκατ. και έλαβε ως αποζημίωση €46 εκατ. λόγω της παράνομης λειτουργίας τους αεροδρομίου της Τύμπου.
 
Όπως διαφάνηκε ορισμένοι εκ των συμμετεχόντων στη συνεδρίαση δεν ήταν επαρκώς ενήμεροι για τη συμφωνία που υπέγραψε το Κράτος με την Hermes Airports η οποία αποτελεί κοινοπραξία 11 εταιρειών. Ορισμένοι μάλιστα έκαναν λόγω για κρατική ενίσχυση και για αλλαγή της φόρμουλας υπολογισμού της αποζημίωσης.
 
Αξίζει να σημειωθεί πως ο όρος για αποζημίωση περιλαμβανόταν στο προσύμφωνο που συνήψε το Κράτος το 2004 με την Altera και ο όρος τέθηκε λόγω του ανοίγματος των οδοφραγμάτων καθώς με απόφαση του το Ανώτατο Δικαστήριο απαγορεύει την οποιαδήποτε επιβολή ποινής σε πολίτη της Κυπριακής Δημοκρατίας  που επιλέγει να πετάξει από το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου. Ο εν λόγω όρος τέθηκε από την Altera ώστε να καταστεί δυνατή η εξασφάλιση του απαιτούμενου δανεισμού για την ανέγερση και διαχείριση των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου.
 
Με την απόσυρση της Altera (λόγω μη εξασφάλισης δανεισμού) και την επιλογή της Hermes Airports ο εν λόγω όρος παρέμενε στη συμφωνία και τον θεώρησε απαραίτητο διότι τίθετο θέμα βιωσιμότητας του όλου έργου και δεν θα μπορούσε να εξασφαλιστεί ο απαιτούμενος δανεισμός.
 
Αξίζει να σημειωθεί πως το ύψος της αποζημίωσης εδράζεται σε πολύ πολύπλοκη φόρμουλα, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό επιβατών στα δύο αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου καθώς επίσης και τον αριθμό επιβατών του παράνομου τους επιβατών του παράνομου αεροδρομίου της Τύμπου. Επίσης, κάθε τρία χρόνια τα ποσοστά των επιβατών που λαμβάνονται υπόψη για σκοπούς υπολογισμού της αποζημίωσης τυγχάνουν επαναδιαπραγμάτευσης ενώπιον της Κεντρικής  Επιτροπής Αλλαγών και Απαιτήσεων (ΚΕΕΑ). Σύμφωνα με πληροφορίες του InBusinessNews, η πλειοψηφία των μελών της ΚΕΕΑ φαίνεται να έχει καταλήξει σε κάποιο συμβιβασμό ενώ η διαφωνία που υπάρχει έρχεται από πλευράς Ελεγκτικής Υπηρεσίας και η διαφωνία φαίνεται να επικεντρώνεται στο ποσοστό των Τ/κ που πετούν από το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου που θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη.
 
Υπογραμμίζεται πως σύμφωνα με τον όρο της συμφωνίας για αποζημίωση, σε περίπτωση που ο αριθμός των επιβατών στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου φτάσουν σε ένα συγκεκριμένο όριο (που για κάθε έτος είναι διαφορετικό) τότε δεν παραχωρείται αποζημίωση, ενώ ανάλογα με την αύξηση των επιβατών στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Hermes Airports ανάλογη είναι και η μείωση της αποζημίωσης.
 

Δειτε Επισης

City of Dreams Mediterranean: Πιστοποιήθηκε με ISO για συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και ασφάλειας τροφίμων
Πέραν των 10.000 επισκεπτών στην Έκθεση Τουρισμού Travel Expo Cyprus
Lanitis Entertainment: Ανεβάζει το επίπεδο γαστρονομικής απόλαυσης στην πλατεία του Trilogy
Ελληνικός τουρισμός: Αυξημένες κρατήσεις από Ολλανδία και Βέλγιο
Από πού αντλεί τουρίστες η Κύπρος-Οι κύριες αγορές, οι ανακατατάξεις και το... Ισραήλ
«Dragon Game»: Το ψηφιακό παιγνίδι του υφυπουργείου Τουρισμού για προώθηση 20 χωριών της Κύπρου
The Art of Asian Cuisine: Επιτυχές το 2ο Masterclass από Laiko Cosmos Trading & ISK Far East Food
Αυτά είναι τα καλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο
«Τροχοδρομεί» σε επενδύσεις για μακρινούς προορισμούς η Aegean
H σημασία της προβολής της Κύπρου ως προορισμού που προσφέρει καλό και φρέσκο ψάρι