TourInvest Cyprus

«Γιατρεύτηκαν» φέτος οι «αδιάθετοι» Βρετανοί τουρίστες

Μαρία Στυλιανού  22/09/2017 07:20
«Γιατρεύτηκαν» φέτος οι «αδιάθετοι» Βρετανοί τουρίστες
TourInvest Cyprus

«Γιατρεύτηκαν» φέτος οι «αδιάθετοι» Βρετανοί τουρίστες

Μαρία Στυλιανού  22/09/2017 07:20

Τη …γιατρειά τους φαίνεται πως βρήκαν, φέτος τουλάχιστον, οι Βρετανοί που επισκέφθηκαν το νησί μας για διακοπές. Το έντονο φαινόμενο διεκδίκησης αποζημιώσεων από Βρετανούς κυρίως τουρίστες, λόγω δήθεν αδιαθεσίας που δηλώνουν ότι υπέστησαν κατά τη διαμονή τους στη χώρα μας τα προηγούμενα χρόνια, έχει μειωθεί σημαντικά κατά τη φετινή τουριστική περίοδο, δήλωσε στο InBusinessNews ο Γενικός Διευθυντής του Παγκύπριου Συνδέσμου Ξενοδόχων (ΠΑΣΥΞΕ), Ζαχαρίας Ιωαννίδης.

Όπως ανέφερε ο κ. Ιωαννίδης, τα διαβήματα της Κύπρου προς την βρετανική κυβέρνηση για το συγκεκριμένο θέμα, έφεραν αποτελέσματα. «Οι εξελίξεις σε αυτό το θέμα είναι θετικές για την Κύπρο, καθώς φαίνεται ότι υπήρξε ευαισθητοποίηση τόσο του κοινού στη Βρετανία όσο και δικηγόρων και συμβουλευτικών υπηρεσιών, που φέρονται να υποκινούσαν τους τουρίστες να υποβάλουν τέτοια παράπονα, χωρίς ουσιαστική βάση», τόνισε ο κ. Ιωαννίδης.

Οι ενέργειες και τα διαβήματα της Κύπρου, πρόσθεσε, φαίνεται να φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, χωρίς να αποτρέπεται ο οποιοσδήποτε που πραγματικά αντιμετώπισε προβλήματα κατά τη διαμονή του στο νησί μας, να υποβάλει παράπονο.

Στη δικαιοσύνη για ψευδείς δηλώσεις
Τα διαβήματα της Κύπρου, η οποία επηρεάστηκε από τα ψευδή claims αλλά και οι ακόμα πιο έντονες παραστάσεις των Ισπανών που επηρεάστηκαν ακόμα περισσότερο τα τελευταία χρόνια από το συγκεκριμένο φαινόμενο, φαίνεται πως έπεισαν τη Βρετανική Κυβέρνηση να αντιμετωπίσει ζεστά το θέμα. 
 
Ήδη, υποθέσεις που αποδείχθηκαν ότι επρόκειτο για απάτη, οδηγήθηκαν ενώπιον της δικαιοσύνης, με τις πρώτες επιτυχημένες εκδικάσεις  και τιμωρητικές ποινές να είναι γεγονός. 

Το γνωστό πρακτορείο Thomas Cook μήνυσε ήδη έναν τουρίστα για απάτη και αναμένεται να ακολουθήσουν κι άλλες παρόμοιες δίκες.
Εξάλλου, σύμφωνα με ξένα ΜΜΕ, στις αρχές Σεπτεμβρίου συνελήφθησαν έξι ύποπτοι, ανάμεσά τους και μια Βρετανίδα επιχειρηματίας, γνωστή στην νυχτερινή ζωή της Μαγιόρκας. Η γυναίκα κατηγορείται ότι είχε τοποθετήσει σε ξενοδοχεία ανθρώπους της, οι οποίοι έπειθαν τους τουρίστες να προβούν σε ψευδείς δηλώσεις για διεκδίκηση αποζημιώσεων, χρήματα τα οποία στη συνέχεια μοιράζονταν.

Διαβάστε ακόμη: Ζημιές €3 εκατ. στα ξενοδοχεία λόγω «αδιάθετων» Βρετανών

Προς αναθεώρηση ο βρετανικός νόμος
Εξάλλου, η Βρετανία φαίνεται πως επεξεργάζεται τρόπους βελτίωσης προνοιών στη νομοθεσία της, που επιτρέπουν τέτοιους είδους παραβάσεις από Βρετανούς τουρίστες. Σύμφωνα με βρετανικά ΜΜΕ, η κυβέρνηση της χώρας δήλωσε πως θα επεξεργαστεί εκ νέου το αντίστοιχο τμήμα του νόμου που αφορά στην προστασία των καταναλωτών. Την ίδια ώρα, τα βρετανικά ταξιδιωτικά γραφεία δηλώνουν ενήμερα για το θέμα και υπόσχονται να παρεμποδίζουν παρόμοιες τακτικές στο μέλλον. 

O κύκλος της απάτης
Το συγκεκριμένο φαινόμενο παρουσιάστηκε έντονα τα προηγούμενα τρία χρόνια, ενώ εντάθηκε κατά την περσινή τουριστική σεζόν. Σύμφωνα με πρόχειρες εκτιμήσεις, τα τρία αυτά χρόνια, οι Κύπριοι ξενοδόχοι δέχθηκαν αιτήματα για διεκδικήσεις ύψους €3 εκατ.

Οι Βρετανοί έρχονταν στην Κύπρο για τις διακοπές τους και αφού αναχωρούσαν για τη χώρα τους, επανέρχονταν με καταγγελίες και μηνύσεις κατά των τουριστικών πρακτόρων ή και των ξενοδοχείων, όπου διέμειναν στο νησί μας. Συνήθως, οι καταγγελίες τους αφορούν ασθένειες (γαστρεντερικά κυρίως προβλήματα) που τάχα προκλήθηκαν κατά τη διαμονή τους στην Κύπρο, λόγω διατροφής, τραυματισμών κ.α. Οι παραπονούμενοι απευθύνονται μέσω των δικηγόρων τους στους διοργανωτές ταξιδιών με τους οποίους είχαν συνεργαστεί, διεκδικώντας αποζημιώσεις. Οι ίδιοι κατέβαλλαν το χρηματικό ποσό που τους ζητείτο, πολλές φορές χωρίς να διερευνήσουν περαιτέρω την καταγγελία, και ακολούθως διεκδικούσαν το ίδιο ποσό από τους εδώ τουριστικούς πράκτορες και τα ξενοδοχεία, στα οποία διέμεινε ο κάθε παραπονούμενος.

Ζημιές €60 εκατ σε Ισπανούς ξενοδόχους
Η συγκεκριμένη τακτική καταγράφηκε  σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό  στην Ισπανία – κυρίως στη Μαγιόρκα- και πάλι από Βρετανούς τουρίστες. Μάλιστα, οι Ισπανοί ξενοδόχοι υπολογίζουν ότι δέχθηκαν περισσότερα από 10 χιλιάδες αιτήματα αποζημιώσεων, με κόστος που ξεπερνά τα €60 εκατομμύρια. Το γεγονός ότι αποκαλύφθηκε η απάτη οφείλεται στο γεγονός ότι χρόνο με το χρόνο τα κρούσματα πολλαπλασιάζονταν. «Τον περασμένο χρόνο τα κρούσματα αυξήθηκαν κατά 700%» δήλωσε εκπρόσωπος του Συνδέσμου Ξενοδόχων της Μαγιόρκας. Η απάτη αφορά κυρίως τουρίστες που διαμένουν σε ξενοδοχεία all inclusive.

 


 

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας