Η αγορά «ξέχασε» τις Κυπριακές Αερογραμμές

Η ισχυρή ενίσχυση του πτητικού προγράμματος εταιρειών που ήδη συνεργάζονταν με τα κυπριακά αεροδρόμια, ο αγώνας δρόμου στον οποίο επιδόθηκε η Hermes Airports αλλά και κρατικοί φορείς για νέες συμφωνίες και τα ιστορικά επίπεδα στα οποία έφτασε η επιβατική κίνηση, συνθέτουν το σκηνικό στις αερομεταφορές στο έτος που μεσολάβησε από το λουκέτο των Κυπριακών Αερογραμμών μέχρι σήμερα.

Ήταν –συγκεκριμένα- 9 Ιανουαρίου του 2015 όταν ο κρατικός αερομεταφορέας της Κύπρου πραγματοποίησε την τελευταία του πτήση. Από τότε εταιρείες έβαλαν επιπλέον πτήσεις, για υφιστάμενους και νέους προορισμούς, αεροπορικές επέδειξαν ενδιαφέρον για κάθοδο στην Κύπρο, ενώ άλλο ένα αρνητικό γεγονός σημειώθηκε εντός του περασμένου έτους και αφορά –βεβαίως- το κλείσιμο της ρωσικής Transaero.

Η αγορά των αερομεταφορών βρίσκεται ακόμη σε φάση ανακατατάξεων και αλλαγών, ωστόσο, έχει διαφανεί ποιοι είναι οι νέοι, μεγάλοι παίκτες στα κυπριακά αεροδρόμια. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει, για παράδειγμα, αποκτήσει η ελληνική Aegean, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο αερομεταφορέα για την κυπριακή αγορά. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν και οι εταιρείες χαμηλού κόστους, Ryanair, EasyJet και Blue Air. Το κενό των Κυπριακών Αερογραμμών έχει υπερκαλυφθεί, ενώ οι εταιρείες διεκδικούν τα μεγαλύτερα, δυνατά μερίδια αγοράς από την πίτα των 7,6 εκατ. επιβατών που διακινούνται στα κυπριακά αεροδρόμια.

Δέκα εταιρείες κρατούν το 64,5%
Σύμφωνα με στοιχεία της Hermes Airports, δέκα εταιρείες καλύπτουν το 65,5% από το σύνολο της επιβατικής κίνησης στα κυπριακά αεροδρόμια. Πιο ειδικά σημειώνεται ότι από το σύνολο των 7,6 εκατ. επιβατών που διακινήθηκαν στους αερολιμένες Λάρνακας και Πάφου εντός του 2015, αριθμός της τάξης των 4,9 εκατ. επιβατών ταξίδεψε με τις δέκα, ακόλουθες, αεροπορικές εταιρείες:

1. Aegean: 996.141 επιβάτες
2. Transaero: 727.560 επιβάτες(μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, οπότε και έβαλε λουκέτο)
3. Ryanair: 704.983 επιβάτες
4. EasyJet: 661.683 επιβάτες
5. Thomson: 600.242 επιβάτες
6. Thomas Cook: 288.300 επιβάτες
7. British Airways: 279.802 επιβάτες
8. Wizz Air: 255.649 επιβάτες
9. Blue Air: 213.848 επιβάτες
10. Jet2.com: 203.052 επιβάτες

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Στο σφυρί το αγρινό των Κυπριακών Αερογραμμών

Θα πρέπει παράλληλα να σημειωθεί ότι η αγορά των αερομεταφορών αποτελεί ένα από τα πλέον ανταγωνιστικά κομμάτια της κυπριακής οικονομίας με 70 και πλέον εταιρείες να δραστηριοποιούνται στον κλάδο, πραγματοποιώντας πτήσεις από και προς τα κυπριακά αεροδρόμια.

Ο ρόλος της Hermes   
Σημειώνεται ακόμη ότι μετά το λουκέτο των Κυπριακών Αερογραμμών η Hermes Airports επιδόθηκε σε αγώνα δρόμου, με σειρά επαφών με αεροπορικές εταιρείες, συμμετοχή σε διεθνή συνέδρια και εκθέσεις αλλά και συντονίζοντας τις δράσεις από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα με σκοπό την προσέλκυση νέων εταιρειών και τη διεύρυνση του πτητικού προγράμματος που ήδη εργάζονταν με βάση την Κύπρο.

Τα στοιχεία που αφορούν την επιβατική κίνηση του 2015, το οποίο ολοκληρώθηκε με το ιστορικό ρεκόρ της τάξης των 7,6 εκατ. επιβατών στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου αποδεικνύουν ότι η αγορά των αερομεταφορών απέδειξε πως έχει γρήγορα και αποτελεσματικά αντανακλαστικά έναντι της κρίσης με το κλείσιμο των Κ.Α.

 

Δειτε Επισης

City of Dreams Mediterranean: Πιστοποιήθηκε με ISO για συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και ασφάλειας τροφίμων
Πέραν των 10.000 επισκεπτών στην Έκθεση Τουρισμού Travel Expo Cyprus
Lanitis Entertainment: Ανεβάζει το επίπεδο γαστρονομικής απόλαυσης στην πλατεία του Trilogy
Ελληνικός τουρισμός: Αυξημένες κρατήσεις από Ολλανδία και Βέλγιο
Από πού αντλεί τουρίστες η Κύπρος-Οι κύριες αγορές, οι ανακατατάξεις και το... Ισραήλ
«Dragon Game»: Το ψηφιακό παιγνίδι του υφυπουργείου Τουρισμού για προώθηση 20 χωριών της Κύπρου
The Art of Asian Cuisine: Επιτυχές το 2ο Masterclass από Laiko Cosmos Trading & ISK Far East Food
Αυτά είναι τα καλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο
«Τροχοδρομεί» σε επενδύσεις για μακρινούς προορισμούς η Aegean
H σημασία της προβολής της Κύπρου ως προορισμού που προσφέρει καλό και φρέσκο ψάρι