Η αναβάθμιση ναυτιλίας με Εταιρείες Περιορισμένης Ευθύνης στην Επ. Μεταφορών

Η δημιουργία Ναυτιλιακών Εταιρειών Περιορισμένης Ευθύνης (ΝΕΠΕ) και ο εξοπλισμός των επαγγελματιών οδηγών μοτοσυκλετών ήταν μεταξύ των κυρίων θεμάτων συζήτησης στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων την Πέμπτη, ενώ δεν έλειψαν αναφορές σε τροποιητικές διατάξεις νόμων περί εκμίσθωσης οχημάτων χωρίς οδηγό και εξωδίκου ρυθμίσεως αδικημάτων, αλλά και στην κατασκευή του δρόμου Αστρομερίτη-Ευρύχου.

Σχετικά με την εκμίσθωση οχημάτων χωρίς οδηγό και τη νομοθεσία που ψηφίστηκε το περασμένο φθινόπωρο για τα αυτοκίνητα με πινακίδες Ζ και τις κάμερες φωτοεπισήμανσης, ο πρόεδρος της επιτροπής Μαρίνος Μουσιούττας υπενθύμισε ότι είχε παραμείνει σε εκκρεμότητα η δημιουργία πλατφόρμας μέσω της οποίας θα μπορούσαν να καταγράφονται και εξώδικα αδικήματα που αφορούν αυτοκίνητα ενοικίασης.

«Φαίνεται ότι είμαστε σε πολύ καλό δρόμο, το νομοσχέδιο έχει ετοιμαστεί και αναμένεται εντός ενός μηνός από σήμερα να το έχουμε ενώπιόν μας ούτως ώστε να μπορέσει αυτή η γάγγραινα που υπάρχει, να γίνονται παραβάσεις και κάποιοι να την πληρώνουν και κάποιοι να τη γλιτώνουν, να εξαλειφθεί ή τουλάχιστον να μειωθεί. Με το νομοσχέδιο αυτό όλοι θα ανευρίσκονται και θα πρέπει να πληρώσουν για το όποιο αδίκημα έχουν κάνει όσον αφορά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας», τόνισε.


Ναυτιλιακές Περιορισμένης Ευθύνης
Το δεύτερο θέμα που συζήτησε η επιτροπή ήταν η περί Ναυτιλιακής Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης νομοθεσία για τη δημιουργία ενός νέου εφόρου εταιρειών που θα αφορά μόνο τη ναυτιλία. Σύμφωνα με τον κ. Μουσιούττα οι όποιες νομικές δυσκολίες ξεπεράστηκαν, ενώ διαπίστωσε μια πρωτόγνωρη ομογνωμία και ομοθυμία μεταξύ όλων των εμπλεκομένων και αναμένεται η κατ’ άρθρον συζήτηση του νομοσχεδίου από την ερχόμενη Πέμπτη με σκοπό να καταλήξει στον ολομέλεια για ψήφιση αρχές του Οκτωβρίου ει δυνατόν, με την ευκαιρία ναυτιλιακής έκθεσης που θα διεξαχθεί στη Λεμεσό.

Στην εν λόγω συζήτηση συμμετείχε και ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Δημητριάδης, ο οποίος δήλωσε πως το υπό συζήτηση νομοσχέδιο είναι πολύ σημαντικό για την κυπριακή ναυτιλία, αποτελεί μία από τις δράσεις του εθνικού στρατηγικού οράματος και αναμένεται με την ψήφισή του να δημιουργηθούν οι συνθήκες μονοθυριδικής εξυπηρέτησης στο Υφυπουργείο, αναβαθμίζοντας το ναυτιλιακό προϊόν της Κύπρου και συνδράμοντας στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τομέα.

«Με ιδιαίτερη ικανοποίηση διαπίστωσα το γεγονός ότι όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα αντιλαμβάνονται τη σημασία αυτής της πρωτοβουλίας και ευελπιστώ να έχουμε την ευκαιρία να υιοθετηθεί το συντομότερο δυνατό ούτως ώστε η Κύπρος να εντάξει στο οπλοστάσιο των πλεονεκτημάτων της εθνικής ναυτιλίας έναν σημαντικό πυλώνα που θα απλουστεύσει τις διαδικασίες για να προσελκύσουμε περισσότερες εταιρείες και πλοία στην Κύπρο, ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη εποχή που όλοι οι τομείς της οικονομίας δέχονται πιέσεις μέσα από τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας, αλλά και άλλες ανταγωνιστικές πιέσεις που πάντα αντιμετωπίζει η κυπριακή ναυτιλία», δήλωσε σχετικά.

Η βουλευτής του ΔΗΣΥ Φωτεινή Τσιρίδου είπε πως η συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι μέρος της μακροχρόνιας εθνικής στρατηγικής για την κυπριακή ναυτιλία Sea Change 2030, ενώ τη χαρακτήρισε ως μια ρηξικέλευθη κίνηση για τα δεδομένα της Κύπρου, η οποία αναμένεται να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της κυπριακής σημαίας στη διεθνή ναυτιλία, καθώς και την απλούστευση των διαδικασιών.

«Από τα δεδομένα που παρουσίασε το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, το 67% των εταιρειών με εγγεγραμμένα πλοία στην Κύπρο δεν είναι κυπριακές, χρειάζεται να δώσουμε πολύ περισσότερα κίνητρα και με αυτόν τον τρόπο νομίζω ότι θα το καταφέρουμε. Ως ΔΗΣΥ εκφράζουμε την ικανοποίησή μας για τη θετικότατη στάση όλων των πολιτικών δυνάμεων και στόχος είναι να τεθεί προς ψήφιση πριν την έναρξη του Maritime Cyprus τον Οκτώβριο ώστε να δοθεί στη διεθνή κοινότητα της ναυτιλίας η αναγκαία ενημέρωση για αυτόν τον εκσυγχρονισμό», συμπλήρωσε.


Εξοπλισμός επαγγελματιών οδηγών μοτοσυκλετών
Εξάλλου, η επιτροπή συζήτησε και το νομοσχέδιο για τον εξοπλισμό των επαγγελματιών οδηγών μοτοσυκλετών και την οδήγηση μοτοσυκλετών μέχρι 125 κ.κ. με μαθητική άδεια. Προσκεκλημένος στη συζήτηση ήταν ο Υπουργός Μεταφορών Γιάννης Καρούσος, ο οποίος ανέφερε πως τόσο το 2019, όσο και το 2020 καταγράφηκαν περιπτώσεις θανατηφόρων ατυχημάτων στις παραπάνω κατηγορίες, ενώ τις προηγούμενες ημέρες σημειώθηκε ακόμη ένα θανατηφόρο ατύχημα με διανομέα.

«Το Υπουργείο Μεταφορών επιμένει ότι ο αερόσακος μοτοσυκλετιστή είναι απαραίτητος για την προστασία των επαγγελματιών, καθώς έχει βάρος μόνο ενός κιλού και προστατεύει αποτελεσματικά σε περίπτωση σύγκρουσης. Μία συμβιβαστική πρόταση που κατατέθηκε στη Βουλή κατά την προηγούμενη συζήτηση δεν θα ισχύσει. Εύχομαι και ελπίζω η Επιτροπή Μεταφορών να συμφωνήσει να συμπεριλάβουμε τον αερόσακο μοτοσυκλετιστή στην τελική πρόταση που θα οδηγηθεί προς ψήφιση στη Βουλή. Είναι σημαντικό για την οδική ασφάλεια να μη χάσουμε άλλες ανθρώπινες ζωές», υπογράμμισε.

Επιπλέον, είπε πως στις προταθείσες τροποποιήσεις περιλαμβάνεται περιορισμός στη μαθητική άδεια, καθώς επί του παρόντος υπάρχει η δυνατότητα οδήγησης στο οδικό δίκτυο μοτοσυκλέτας ως 125 κ.ε. χωρίς κανονική άδεια. Πλέον οδηγοί με τη μαθητική άδεια θα δικαιούται να κινούνται στο οδικό δίκτυο με συνοδεία μέχρις ότου παρακολουθήσουν τα απαραίτητα μαθήματα και παρακαθίσουν στην εξέταση για την κανονική άδεια.

Ακόμη, ο κ. Καρούσος είπε πως ετοιμάζεται πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας για τη συμπερίληψη του μαθήματος της οδικής ασφάλειας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

«Λαμβάνουμε αρκετά μέτρα, θέλουμε τη βοήθεια της Βουλής ώστε να εγκριθούν οι τροποποιήσεις που έχουμε υποβάλει γιατί είναι σημαντικό να έχουμε το νομικό υπόβαθρο για να μπορούμε να ενισχύσουμε περαιτέρω την οδική ασφάλεια», σχολίασε.

Σε ερώτηση σχετικά με το κόστος των αερόσακων μοτοσυκλέτας, ο κ. Καρούσος είπε πως, σύμφωνα με εισήγηση της Ζέτας Αιμιλιανίδου, στην πρόταση που κατατέθηκε στη Βουλή το κόστος επωμίζεται ο εργοδότης και όχι ο εργαζόμενος, το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 250 μέχρι και άνω των 1000 ευρώ, αναλόγως του τύπου. Υπάρχουν επίσης προγράμματα επιχορήγησης ύψους €1,5 εκατ. ανά έτος για τον απλό μοτοσυκλετιστή που δεν είναι υποχρεωτικά, η πρόθεση όμως είναι να γίνουν υποχρεωτικά για τους επαγγελματίες χρήστες μοτοσυκλέτας, συμπλήρωσε.

Τέλος, ο κ. Μουσιούττας αναφέρθηκε και στην υπογραφή νωρίτερα το πρωί της Πέμπτης της σύμβασης για την κατασκευή του δρόμου Αστρομερίτη-Ευρύχου, αποτέλεσμα στο οποίο, όπως ανέφερε, συνέβαλε και η Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής. «Εύχομαι και ελπίζω τόσο από πλευράς οδικής ασφάλειας, όσο και από πλευράς σύντμησης του χρόνου να βοηθήσει τους κατοίκους της περιοχής και να σταματήσει την αστυφιλία», προσέθεσε.

Από την πλευρά της η κ. Τσιρίδου εξέφρασε την ικανοποίηση του ΔΗΣΥ για την υπογραφή της σύμβασης του έργου του αυτοκινητόδρομου, κόστους σχεδόν €89 εκατ., μέρος έργων συνολικού κόστους €1,2 δισεκ..

«Έργα όπως το σημερινό προωθούν την αναβάθμιση της ζωής των κατοίκων των ορεινών περιοχών, την τόνωση των οικονομικών δραστηριοτήτων, την προσέλκυση επενδύσεων, νέες θέσεις εργασίας και δίνουν κίνητρα επανόδου στις κοινότητες. Η αντίστροφη μέτρηση αναζωογόνησης της υπαίθρου είναι γεγονός και με τις 350 δράσεις εθνικής στρατηγικής ορεινών κοινοτήτων και τις 195 κόστους πέραν των €350 εκατ. να είναι σε εξέλιξη έχω την εντύπωση πως όσα εξήγγειλε η κυβέρνηση γίνονται πραγματικότητα», τόνισε.

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ Αλέκος Τρυφωνίδης είπε πως η σημερινή είναι ημέρα γιορτής για τα συμπλέγματα της Σολιάς, Πιτσιλιάς, Μαραθάσας και της ευρύτερης περιοχής Τροόδους, καθώς το έργο θα βοηθήσει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της περιοχής, τόσο οικονομικά, όσο και στον περιορισμό της αστυφιλίας και θα συμβάλλει σημαντικά στην οδική ασφάλεια.

«Εμείς πρωτοστατήσαμε για την υλοποίηση αυτού του σημαντικότατου έργου, μαζί με τις συντονισμένες και επίπονες προσπάθειες των κοινοταρχών, των κατοίκων, της νεολαίας, του Υπουργού Μεταφορών και των αρμοδίων Υπηρεσιών, και θα παρακολουθούμε την εξέλιξη του σε όλα τα στάδια κατασκευής. Παράλληλα, μεγιστοποιούμε τις προσπάθειες για ολοκλήρωση των διαδικασιών και για το υπόλοιπο συνδετικό κομμάτι του αυτοκινητόδρομου Δένειας/Ακακίου – Αστρομερίτη, στο οποίο και παρατηρείται το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα», συμπλήρωσε.

Κλείνοντας τις δηλώσεις του, ο κ. Μουσιούττας ανακοίνωσε πως η Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Αντίνα Βαλεάν θα επισκεφθεί την Κύπρο τον προσεχή Οκτώβριο και θα έχει συνάντηση με τα μέλη της Επιτροπής Μεταφορών για ανταλλαγή απόψεων.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Σύντομα ο σχεδιασμός για Σχολή Θαλάσσιων Επιστημών ΤΕΠΑΚ στη Λάρνακα
«sCYence Fair 2024»: Με εκατοντάδες χαμόγελα πλημμύρισε η μεγαλύτερη γιορτή της επιστήμης
Οι νικητές των «Stelios Bi - Communal Awards for Business Co-operation 2024»
TELETHON και Κεραυνός Στροβόλου ενώνουν δυνάμεις
16α ΙΝ Business Awards: Ανακοινώνονται την ερχόμενη εβδομάδα οι βραβευθέντες
Στην ΟΕΒ ο Σύνδεσμος Συλλογικότητας Θεατρικών Δημιουργών-Το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο
Στις 16 Μαΐου η ετήσια εκδήλωση «Cisco Experience»
Oι content creators αλλάζουν την όψη της οικονομίας
Με διαδρομές ενθουσιασμού, επιτυχίας και επιδόσεων ο απολογισμός για τον ΟΠΑΠ Μαραθώνιο Λεμεσού
ΓεΣΥ: Πώς διατηρείται και ενισχύεται η ποιοτική εξυπηρέτηση ασθενών;