Οι χρήστες είναι σε θέση να αξιολογήσουν την αξιοπιστία των portals

Η συνεχής εξέλιξη της τεχνολογίας έχει ενδυναμώσει την απήχηση των social media και συνεπώς και την απήχηση των media portals. Στο πλαίσιο συζήτησης στρογγυλής τραπέζης ενώπιον του 17ου Digital Marketing Conference που συντόνισε ο Δημήτρης Δημητρίου, Πρόεδρος της ΚΟΕΔ, επισημάνθηκε πως το κοινό κατακλύζεται από πληθώρα ειδήσεων και push notifications χωρίς να γνωρίζει την αυθεντικότητα της πληροφόρησης.

Η Φρόσω Βιολάρη, Αρχισυντάκτρια του SigmaLive, επισήμανε πως ο αναγνώστης θα πρέπει να εμπιστευτεί το portal που διαβάζει όπως εμπιστεύεται τον προσωπικό του ιατρό στο ΓεΣΥ. Όπως ο δημοσιογράφος κάνει την έρευνά του για να διαπιστώσει την εγκυρότητα της πληροφόρησης, έτσι και ο αναγνώστης θα πρέπει να διασταυρώσει από διάφορες πηγές ενημέρωσης κατά πόσον μια είδηση είναι έγκυρη ή όχι. Πρόσθεσε πως κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δυστυχώς κατηγορηθήκαμε πως ήμασταν μονοθεματικοί, «αλλά όταν δημοσιοποιούσαμε μια καλή είδηση η εν λόγω είδηση, όπως λέμε και στην γλώσσα μας, πήγαινε άπατη». Αναφερόμενη στη μετάβαση στην online διαφήμιση, η κ. Βιολάρη ανέφερε πως τα παραδοσιακά κανάλια διαφήμισης θα συνυπάρξουν με τα digital κανάλια διαφήμισης.

Από την πλευρά της η Ντίνα Κλεάνθους, Αρχισυντάκτρια του REPORTER, τόνισε πως αναγνώστης όπως και κάθε καταναλωτής κάνει την έρευνα του για την πηγή πληροφόρησης και ενημέρωσής του. Άρα στο θέμα των fake news ο αναγνώστης θα πέσει θύμα παραπληροφόρησης μία ή δύο φορές. Την επόμενη φορά δεν θα εμπιστευτεί τη συγκεκριμένη πηγή ενημέρωσης και θα επιλέξει μια άλλη πηγή ενημέρωσης, πιο αξιόπιστο μέσο. Πρόσθεσε πως οι χρήστες πλέον εκπαιδεύονται, έχει ψηφιακή εμπειρία και είναι σε θέση να αξιολογήσει την αξιοπιστία του ψηφιακού μέσου που διαβάζει. Αναφορικά με τα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας και διαφήμισης, η κ. Κλεάνθους τόνισε πως το κάθε κανάλι επικοινωνίας διατηρεί τη δική του δυναμική. Ωστόσο, λόγω ταχύτητας τα ψηφιακά κανάλια φαίνεται να κερδίζουν έδαφος.

Ο Παναγιώτης Τσαγγάρης, Διευθυντής Ειδήσεων της Digital Tree ανέφερε πως υπάρχει δεοντολογία που θα πρέπει ακολουθείται στη δημοσιοποίηση ειδήσεων και έφερε ως παράδειγμα πως δεν δημοσιοποιούνται θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα εάν πρώτα δεν ενημερωθούν οι οικείο του θύματος. Ωστόσο, ορισμένα portals στο βωμό των κλικ και στον ανταγωνισμό που υπάρχει για την πρωτιά στη μετάδοση της είδησης, στέλνουν push notifications. Πρόσθεσε πως τα social media αποτελούν ακόμη ένα κανάλι επικοινωνίας των portals, ενώ παράλληλα τα social media αποτελούν πηγή για ειδήσεις και ρεπορτάζ. Τόνισε πως είναι αντιδεοντολογικό και απαράδεκτο απλά να παρακολουθούνται τα social media και να αναμένεται τι θα πει ο καθένας για να δημοσιευτεί ώστε να αποφέρει κλικ στα portals.

Δειτε Επισης

Ολοκληρώθηκε το Κλειστό Πρωτάθλημα Σκακιού στην Κύπρο
CIM Summit 2024: Πλατφόρμα ενημέρωσης και ανταλλαγής ιδεών
Davood Shamsi: Με εμπειρία σε Apple και JP Morgan στο 3ο Digital Cyprus Conference
ΟΕΒ, Τράπεζα Κύπρου και Deloitte στο Λονδίνο-Παρουσίαση επαγγελματικών ευκαιριών για επαναπατρισμό Κύπριων
Το κοινό «αγκάλιασε» την εκστρατεία του Bean Bar απέναντι στον καρκίνο του μαστού
Σύσταση Δικτύου Επιχειρήσεων Καινοτομίας από την ΟΕΒ
Εγκαίνια Παλαιάς Δημοτικής Αγοράς στην παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας
Ο νέος πρόεδρος των πολιτικών μηχανικών-Το κεντρικό Δ.Σ. του ΣΠΟΛΜΗΚ για την τριετία 2024-2027
Σημαντικές κοινωνικές δράσεις από ACTTA για τη συμπλήρωση 70 χρόνων από την ίδρυσή του
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για νέους «Νοιώθω Αυτοπεποίθηση»-Μια συνεργασία Dove και Hope For Children