Οι «Game-Changers» της σύγχρονης επικοινωνίας

Σε νέα κανάλια μπαίνει ο τομέας της επικοινωνίας, σε μια πιο native προσέγγιση, προσπαθώντας να συμβαδίσει με τους ρυθμούς της εξέλιξης. Δεν υπάρχουν πλέον διαφημιστές, αλλά consultants. Οι σχέσεις μεταξύ διαφημιστών και marketers δεν είναι πια σχέσεις πελατειακές. Χρειάζεται, επικοινωνώντας εφεξής σε ένα απολύτως ψηφιακά μετασχηματισμένο περιβάλλον-και σ’ έναν πολύ πιο εκπαιδευμένο καταναλωτή - να χτίζεις σχέσεις συνεργασίας, εμπιστοσύνης, σεβασμού. Αυτό είναι και το παράδοξο της  υπόθεσης.

Σ’ ένα digital κόσμο, η επικοινωνία γίνεται ολοένα και πιο ανθρωποκεντρική και οι πρωτεργάτες αυτής, είναι πρώτα και πάνω από όλα… Partners. Άνθρωποι που, πρωτίστως αυτοί, οφείλουν να έρχονται πιο κοντά.

Συναντήσαμε την Άντρεα Χατζηβασιλείου, General Manager της Partners VMLY&R και την Ξένια Χατζηιωαννίδου, Digital Marketing Director της Byte The Digital Agency μέλος του Ομίλου Partners, για να συζητήσουμε μαζί τις προκλήσεις, τα νέα δεδομένα, την αποστολή, τον ρόλο και την εξέλιξη της διαφήμισης αλλά και αυτών καθαυτών των agencies του σήμερα και του αύριο. Πώς προσαρμόζονται με game-changing τακτικές.

Staying connected in a connected relationship

Ποιος είναι ο πελάτης ενός σύγχρονου, δυναμικού, «ζωντανού» agency;
Άντρεα Χατζηβασιλείου
: Η παραδοσιακή μορφή του μεγάλου γραφείου που έρχεται να εξυπηρετήσει ανάγκες συγκεκριμένων πελατών, έχει αλλάξει. Σήμερα, ερχόμαστε να παντρέψουμε την επικοινωνία με μέσα, μηνύματα, συνήθειες και συμπεριφορές, με στόχο να εφαρμόσουμε το περιεχόμενο αυτής της επικοινωνίας, στα μέτρα αυτού που έχουμε απέναντι μας. Κατά συνέπεια, ως διαφημιστές, έχουμε πάψει να ψάχνουμε για έναν τύπο πελάτη, καθώς δεν μιλάμε πλέον για έναν τύπο επικοινωνίας ούτε και για έναν τύπο καταναλωτή. Ο δικός μας πελάτης μπορεί να είναι οποιοσδήποτε. Ένα σχολείο, μια υπηρεσία courier, μια τράπεζα, μια οικογενειακή επιχείρηση που παράγει καταναλωτικά αγαθά, μια εταιρεία που λανσάρει μια καινούργια εφαρμογή, ένα γυμναστήριο που ενδιαφέρεται να προωθήσει το νέο concept εκγύμνασης του online & offline, ένα κατάστημα που θέλει να προωθήσει τα ρούχα που πουλάει. Βρισκόμαστε σε ένα υπαίθριο θέατρο, με ένα έργο να διαδραματίζεται στο κέντρο. Για να μπορέσουμε λοιπόν, να εξυπηρετήσουμε όλους τους τύπους πελατών, καλούμαστε να είμαστε παρατηρητές από όλες τις πλευρές του θεάτρου. Από μια θέση που μας επιτρέπει να έχουμε επαφή εξ ‘αποστάσεως, μια θέση που μας δίνει τη δυνατότητα να βλέπουμε τη μεγάλη εικόνα και να έχουμε ένα peripheral vision και σε κάποιες άλλες περιπτώσεις, να εναλλάσσουμε τη θέση μας, ανάλογα και με την εναλλαγή των ρόλων στο έργο που παρακολουθούμε. Το σίγουρο είναι ότι δεν είμαστε απλά θεατές. Επίσης, έχουμε πάψει να είμαστε διαφημιστές. Είμαστε consultants, συνεργάτες, marketers, brand custodians, strategists, αλλά πάνω απ’ όλα Partners. Η λέξη αυτή για εμάς, καθορίζει το παιχνίδι και για τους πελάτες μας, έρχεται να το αλλάξει.

Με στοχευμένες λύσεις στον πελάτη

Πώς σ’ ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον επικοινωνίας, παραμένει η Partners VMLY&R, σταθερή δύναμη;
Α.Χ.:
H Partners VMLY&R είναι όλα όσα επιζητά ένας πελάτης, οποιοσδήποτε και να είναι ο τύπος του. Γιατί; Ο τρόπος με τον οποίο παρατηρούμε και χειριζόμαστε την επικοινωνία, μας δημιουργεί συνεχώς απορίες. Απορίες, που λόγω της φύσης μας, του ανήσυχου πνεύματος μας και της ανάγκης μας να βρισκόμαστε μπροστά από τα γεγονότα, γίνονται αφορμές για να ανοίξουμε καινούργια κεφάλαια στον τομέα της επικοινωνίας, να δοκιμάσουμε νέες μεθόδους και να υιοθετήσουμε τις τάσεις, πρώτοι. Το χαρακτηριστικό αυτό, είναι απαραίτητο για οποιονδήποτε πελάτη ή είδος επιχείρησης που θέλει να αλλάξει το παιχνίδι στον δικό του τομέα, να επηρεάσει αντιλήψεις, αλλά το πιο σημαντικό απ’ όλα, να κερδίσει τις διαφορετικές προσωπικότητες του καταναλωτή. Νιώθω, ότι ένας από τους λόγους που κάποιος σήμερα επιλέγει την Partners VMLY&R ως τον βασικό του partner, είναι γιατί έχουμε σταματήσει να βλέπουμε τη διαφήμιση, ως αυτό που είναι. Η διαφήμιση σήμερα, διαμορφώνει χώρους. Χώρους που φιλοξενούν αντιλήψεις, σκέψεις, συναισθήματα και προκαλούν αντιδράσεις. Για εμάς, είναι πολύ σημαντικό να κωδικοποιήσουμε τον επιχειρηματικό στόχο του πελάτη μας, ώστε να τον καθοδηγήσουμε πιο σωστά γύρω από τις ανάγκες του καταναλωτή που στοχεύει, μέσα από crafted communication solutions. Building and nurturing a true Partnership, all the way!

Το μότο σας, άρα και η φιλοσοφία σας, είναι «The Game Changers». Πώς επιτυγχάνεται αυτό και ποσό εύκολο είναι να αλλάζεις, με τρόπο που να έχει ουσία και αποτελέσματα δομικά και όχι επιφανειακά;
Α.Χ.:
Σχεδιάζουμε το αύριο, με αλλαγές. Καλώς ή κακώς δεν έχουμε μάθει να αναμένουμε τις εξελίξεις να έρθουν να μας βρουν. Μας αρέσει να μελετούμε και να παρακολουθούμε το περιβάλλον στο οποίο υπάρχουμε, κάνοντας τις δικές μας τομές. Ο χώρος λοιπόν, της διαφήμισης, για εμάς, σήμερα που μιλάμε, ονομάζεται ο χώρος της επικοινωνιακής αλλαγής, της συνεχούς πρόκλησης, της διαμόρφωσης των ποσοστών σε ό,τι ακούει στον όρο above-the-line, below-the-line, digital communication and performance marketing. Πέραν όμως της παρακολούθησης στο πώς αλλάζει το σκηνικό στον δικό μας τομέα, ξεκινάμε πάντα κοιτάζοντας «μέσα». Το θεωρούμε πολύ σημαντικό να ακολουθούμε πιστά το όραμα που έχουμε θέσει ως εταιρεία. Το πού θέλουμε λοιπόν να πάμε, μας βοηθά στις κινήσεις που κάνουμε κάθε χρόνο σε ό,τι έχει να κάνει με το επιχειρησιακό μοντέλο της εταιρείας. Το μοντέλο αυτό δεν είναι στάσιμο. Εξελίσσεται και διαμορφώνεται όπως ένας ζωντανός οργανισμός. Είναι άλλωστε. Αναπνέει και αυξομειώνει την καρδιακή του λειτουργία, ανάλογα με τον παλμό των ανθρώπων μας, τις ανάγκες των πελατών μας και τη μορφολογία της αγοράς. Επενδύουμε σε δεξιότητες και χτίζουμε πάνω σε προοπτικές, οι οποίες θα μας επιτρέψουν να κινηθούμε πιο περιμετρικά στον χώρο της επικοινωνίας. Αναπτύσσουμε ομάδες, ξετυλίγοντας ταλέντα, τα οποία έρχονται να προσθέσουν αξία τόσο στην καθημερινή εξυπηρέτηση που λαμβάνει ο πελάτης όσο και στους μακροπρόθεσμους στόχους που επιθυμεί να πετύχει.

Το πελατολόγιο σας είναι δεκτικό στο να «αλλάξει» μαζί σας το παιχνίδι; Με ποιον τρόπο αντιμετωπίζετε τους δισταγμούς που, φυσιολογικά, μπορεί να έχει;
Α.Χ.:
Ως Partners, εγγυόμαστε στους πελάτες μας ένα είδος συνεργασίας, το οποίο ξεκινά με μία από τις πιο βασικές μας αξίες, τον σεβασμό. Δημιουργούμε και καλλιεργούμε μια σχέση συνεργασίας, η οποία δεν λειτουργεί μονοδιάστατα, αλλά έχει στόχο να καλύψει και τους δύο ισάξια. Δουλεύουμε, όχι με γνώμονα να ευχαριστήσουμε τον πελάτη, αλλά να επιβεβαιώσουμε την επιλογή του γι’ αυτή τη συνεργασία, βοηθώντας τον να εξυπηρετήσει πιο σωστά και πιο αποτελεσματικά τους δικούς του πελάτες. Υποσχόμαστε ότι η σχέση μας θα είναι μια σχέση που θα είναι ειλικρινής. Θα έχει αντιπαραθέσεις, προκλήσεις, όμως κάθε φορά θα δημιουργεί τις προϋποθέσεις, για να χτίσουμε κάτι περισσότερο, κάτι μεγαλύτερο και κάτι διαφορετικό. Υποσχόμαστε να φέρνουμε την αλλαγή σε ό,τι μοιραζόμαστε και να αλλάζουμε το παιχνίδι και για τους δύο μας. Staying connected in a connected relationship.

Ξέρουμε τι θέλει ο καταναλωτής

Πόσο έχει αλλάξει η συμπεριφορά του καταναλωτή και γενικότερα οι αγοραστικές τάσεις ελέω ψηφιακού μετασχηματισμού και ποιος είναι ο δικός σας ρόλος;
Α.Χ.:
Αν υπήρχε ένα σήμα στο πληκτρολόγιο για να περιγράψει την περίοδο Covid, τότε αυτό θα ήταν το fast-forward σήμα. Covid-19 was a catalyst not an outcome! Αναγκαστήκαμε να μάθουμε γρήγορα, να εφαρμόσουμε νωρίτερα και να υιοθετήσουμε με ταχύτητα φωτός, πρακτικές και μεθόδους, που στο πλάνο μας είχαν μια περίοδο χάριτος τουλάχιστον ένα με δύο χρόνια. Όλη αυτή η ταχύτητα προκάλεσε πολλά συναισθήματα στον καταναλωτή, που την εν λόγω περίοδο ήρθε πιο κοντά στην ανθρώπινη του πλευρά. We were all human beings asked to do the impossible. Το ακατόρθωτο, για το οποίο χρειάστηκε πολλή προσπάθεια, επιμονή και γνώσεις που δεν είχαμε. Το ακατόρθωτο όμως, δημιούργησε μια εξελιγμένη εκδοχή του καταναλωτή που ξέραμε. Έγινε πιο έξυπνος, πιο ικανός, πιο αποφασιστικός, πιο εξονυχιστικός, πιο απόμακρος, πιο μοναχικός, αλλά και πιο ιδιαίτερος. Κάτι σαν ένα μέλος στην ομάδα των Avengers. Ένας ήρωας με υπερφυσικές ικανότητες. Welcome post-covid-consumer!

Είναι ένας καταναλωτής όμως που επίσης, είναι και πολύ πιο ενημερωμένος. Αυτό πώς επηρεάζει τη δική σας αντιμετώπιση προς αυτόν;
Α.Χ.:
Εμείς τον βρίσκουμε πολύ ενδιαφέρον. Τον μελετούμε εδώ και δύο χρόνια και θέλουμε να συνεχίσουμε να ανακαλύπτουμε τρόπους για να επικοινωνούμε μαζί του. Ο καταναλωτής σήμερα επιλέγει. Επιλέγει πότε και πώς θα καταναλώσει το περιεχόμενο που του έχουμε στη διάθεση του. Θα μπορούσε να πει κάποιος, ότι ο καταναλωτής is reaching out in many ways. Πάρτε για παράδειγμα το tik-tok. Remixing content δημιουργώντας trends. Μας τεστάρει. Θέλει να δει αν το προσέχουμε. Αν έχουμε καταλάβει ποιες είναι οι ανάγκες του και αν μπορούμε να του κινήσουμε το ενδιαφέρον, με άλλους τρόπους. Έχει κουραστεί να βλέπει τα ίδια. Το ξέρει όταν του σερβίρουμε το ίδιο μήνυμα με τον δίπλα και έχει μάθει να μας διαβάζει. Μπορεί να δει πότε του λέμε την αλήθεια και πότε πραγματικά ερχόμαστε να του δώσουμε κάτι που χρειάζεται ή κάτι που θα του αλλάξει τα δεδομένα. Ο καταναλωτής σήμερα προτιμά να αγοράζει διαδικτυακά, αλλά αναζητά και την επαφή. Την επαφή, μέσα από την επικοινωνία, μέσα από το ‘connection’.

Μπαίνοντας για τα καλά πια στην τρίτη δεκαετία του αιώνα, ποια η δική σας ευθύνη ως game-changers; Τι θέλετε να αλλάξατε στο κυπριακό, διαφημιστικό τοπίο και πώς θα το πετύχετε;
Α.Χ.:
Το 2022, προβλέπεται να είναι μια χρονιά όπου η ανάγκη για connection θα είναι μεγαλύτερη από ποτέ, ακόμα και αν αυτό σε κάποιες περιπτώσεις θα είναι conctaless. Αυτό το δεδομένο, θα έρθει να αλλάξει κατά πολύ, τον τρόπο με τον οποίο τα brands θα τοποθετηθούν εκεί έξω. Η επικοινωνία θα κληθεί να ισορροπήσει με μαεστρία το συναίσθημα έναντι της ανάγκης, έναντι της απλής λογικής. Μηνύματα που θα εστιάζονται σε λύσεις, θα αποτελούν το νέο ζητούμενο. Το περιεχόμενο θα χαρακτηρίζεται από μια απλότητα που την ίδια στιγμή, θα το καθιστούν ακαταμάχητο και συνάμα απαραίτητο. Ο ρόλος μας ως Partners, θέλουμε να είναι καταλυτικός και όχι συμπληρωματικός. Έχουμε σκοπό να δουλέψουμε πολύ διαφορετικά δίπλα στους πελάτες μας. Να ανατρέψουμε την παραδοσιακή μορφή επικοινωνίας, χτίζοντας μια δικτυωμένη επικοινωνία που δεν θα είναι εξολοκλήρου βασισμένη στη διαδικτυακή διαφήμιση, αλλά σε ένα σύμπλεγμα μηνυμάτων και μέσων που θα οδηγούν και θα κατευθύνουν τον καταναλωτή στα σωστά κανάλια.

Τα σύγχρονα Agencies λειτουργούν κι ως «επέκταση» του τμήματος μάρκετινγκ ενός οργανισμού; Αν αυτό ισχύει τότε η γραμμή είναι λεπτή, το ίδιο και η θέση σας. Πώς ισορροπείτε;
Α.Χ.:
Μέλημά μας είναι να εστιαστούμε στις λύσεις. Θέλουμε να προσφέρουμε ένα μίγμα επικοινωνίας στους πελάτες μας, που θα έρθει να καλύψει όλες τις προκλήσεις που αναγνωρίσαμε, βοηθώντας τους να κάνουν τις δικές τους τομές στον δικό τους κλάδο. Τα μηνύματα, ο τρόπος με τον οποίο φτάνουν στον καταναλωτή, αλλά και ο συνδυασμός των μέσων που θα χρησιμοποιήσουμε, είναι τα σημεία επαφής στα οποία θα εστιάσουμε την προσοχή μας. Έχουμε σαν στόχο και θέλουμε να κάνουμε challenge το πώς (ακόμα και αν αυτό σημαίνει τον τρόπο με τον οποίο ο ίδιος ο πελάτης προωθεί τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει στον καταναλωτή).

Από τη στιγμή που η πανδημία έφερε τόσες αλλαγές κι από τη στιγμή που ο ίδιος ο καταναλωτής έχει αλλάξει, το «πώς» καταλήγει σήμερα να είναι το Α και το Ω της επικοινωνίας, ή αν επικαλεστώ και το Netflix, «orange will be the new black».

Είναι πάντως και θέμα σωστής επικοινωνίας με τον πελάτη, σωστά;
Α.Χ.:
Η καθημερινή τριβή και συνεργασία με τον πελάτη παίζει κι αυτή τον ρόλο της σε αυτό... Αν είναι κάτι που μπορώ να πω με περηφάνια, είναι ότι στους Partners αυτό είναι στο DNA μας. Απ’ εκεί κι έπειτα, μαζί με τους πελάτες μας, θέλουμε να εξετάσουμε το κάθε μέσο και το κάθε μήνυμα που δημιουργούμε.

Είναι το digital η πανάκεια όλων των προβλημάτων ενός πελάτη; Θα έπρεπε να διαχωρίζουμε, εν έτη 2021 την επικοινωνία σε 2 στρατόπεδα ή χρειάζεται άλλη οπτική; Αν ναι, τότε ποια είναι μια game-changing προσέγγιση;
Α.Χ.:
Θέλουμε να αλλάξουμε τις ισορροπίες σε ό,τι έχει να κάνει με τη επικοινωνία και θέλουμε να αφουγκραστούμε την ηχώ της αλλαγής και της αγοραστικής συμπεριφοράς. Το digital δεν αποτελεί μία μόνο οδό. Σήμερα όμως, σε μια post-covid περίοδο, αποτελεί ένα τέλειο συστατικό που έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει το taste αλλά και το after-taste του γλυκού της επικοινωνίας. Κάθε κλάδος, θα χρειαστεί μια ειδική δοσολογία, η οποία φυσικά δεν μπορεί να θεωρηθεί ως η μια και μοναδική συνταγή ή λύση. Συνδυαστικά και με σωστή διαχείριση των νέων τεχνολογιών, communication can be made for those with a sweet tooth!

Doing marketing effectively

Η πανδημία αποτέλεσε τον μεγάλο επιταχυντή για τον ψηφιακό μετασχηματισμό κρατών, επιχειρήσεων και καταναλωτών. Έχει όμως, αυτό αποτυπωθεί και στα μεγέθη της ψηφιακής διαφήμισης στην Κύπρο κι αν ναι, σε ποιο βαθμό;
Ξένια Χατζηιωαννίδου:
Είμαι βέβαιη ότι η κυπριακή κοινωνία, στο σύνολό της, έχει αντιληφθεί πλήρως τη σημασία και τα οφέλη της σύγχρονης τεχνολογίας. Βλέπουμε επιχειρήσεις να αναπτύσσουν σημαντικές ψηφιακές δεξιότητες με σκοπό να ανταποκριθούν σε αυτή την αλλαγή, αλλά και πολίτες να αλλάζουν συνήθειες και life style επιλογές εκμεταλλευόμενοι την ευελιξία που τους προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες. Κάποια παραδείγματα είναι το online banking, το eCommerce, οι streaming επιλογές έναντι της παραδοσιακής τηλεόρασης, η online εκπαίδευση, η τηλεργασία και άλλα πολλά. Σύμφωνα με στοιχεία του IAB Europe, το 2019 το online media spend αποτελούσε λίγο πάνω από το 50% του συνόλου της διαφημιστικής δαπάνης στην Ευρώπη με αυξητικές τάσεις (στοιχεία από 28 ευρωπαϊκές αγορές). Από το 2012 μέχρι και το 2019, η ετήσια αύξηση σε digital ad spend ήταν σταθερά πάνω από 11%. Αναλύοντας τη δαπάνη σε digital διαφημίσεις στην Κύπρο βλέπουμε ότι η αύξηση είναι δραστική. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Pulse Market Research για λογαριασμό του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Κύπρου:

  • 61% των εταιρειών δήλωσαν ότι η εταιρεία τους προγραμμάτιζε να ξοδέψει σε ψηφιακή διαφήμιση πάνω από 50,000 ευρώ το 2020, έναντι 47% το 2019.
  • Η επένδυση στην ψηφιακή διαφήμιση αυξήθηκε κατά 14% το 2020, έναντι του 2019.
  • Εταιρείες που ξόδεψαν μέχρι 200,000 ευρώ σε διαφήμιση το 2020, δηλώνουν μερίδιο ψηφιακής διαφήμισης 41% και αύξηση δαπάνης κατά 41% από το 2019 στο 2020. Το ποσοστό της ψηφιακής διαφήμισης είναι σημαντικά υψηλότερο σε μικρές εταιρείες.
  • Στο θέμα των metrics, η κυπριακή αγορά εμφανίζεται πολύ ώριμη και φαίνεται να έχει μια προσέγγιση περισσότερο performance. Φάνηκε ότι το ποσοστό του θεαματικότητας στις display καμπάνιες είναι θετικά χαμηλό.

Με δεδομένο πως η digital επικοινωνία δίνει αποτελεσματικά εργαλεία και λύσεις σε πελάτες και κοινό , πού σταματά το digital και πού ξεκινά το “physical”;
Ξ.Χ.:
Χαίρομαι ιδιαίτερα γι’ αυτή την ερώτηση. Κατά τη γνώμη μου η μεγαλύτερη προσφορά του digital marketing είναι η δυνατότητα που προσφέρει στις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν νέα κοινά και να ξεκλειδώσουν revenue που είναι incremental και δεν έρχεται να κανιβαλίσει την απόδοση των φυσικών καταστημάτων. Με  razor-sharp tailored και relevant commerce εμπειρίες και καινούργια προϊόντα, μπορούμε να στοχεύσουμε και να ενεργοποιήσουμε αυτά τα κοινά. Όμως, μου δίνετε την ευκαιρία να μοιραστώ μαζί σας την άποψη του Ivan Menezes, CEO της Diageo’s, με την οποία συμφωνώ απόλυτα: ‘It is not about doing ‘digital marketing’, it is about doing marketing effectively in a digital world’. Ως γεγονός, η τεχνολογία είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητά μας. Το consumer journey του καθενός αλλάζει υιοθετώντας όλο και περισσότερα digital touchpoints (ψηφιακά σημεία επαφής). Όπως οι άνθρωποι έχτισαν τις ζωές τους γύρω από τον ηλεκτρισμό, ο κόσμος του σήμερα οικοδομείται γύρω από την ψηφιακή καινοτομία και, κατ’ επέκταση, τις εταιρείες που παρέχουν τις εν λόγω υπηρεσίες.

Challenge κάθε τι συμβατικό

Η επικοινωνία είναι τέχνη. Πώς φροντίζετε η τέχνη σας να είναι πάντοτε εναρμονισμένη με την κοινωνία, να έχει αντίληψη του περιβάλλοντος που τεκταίνεται και να είναι μπροστά από τις εξελίξεις; 
Ξ.Χ.:
Είναι τέχνη και μάλιστα μια τέχνη που συνδυάζει δημιουργικότητα και στρατηγική. Για εμάς εδώ στην Partners VMLYR αυτό είναι διαφήμιση. Και με game changing φιλοσοφία, μια φιλοσοφία δηλαδή, που μεταβάλλεται ανάλογα με τις εξελίξεις, κάνουμε challenge κάθε τι συμβατικό, ώστε οι ιδέες μας να είναι ‘channel agnostic’, προσεγγίζοντας αποτελεσματικά το κοινό στόχου στα διάφορα σημεία επαφής αυτού του ταξιδιού του καταναλωτή είτε αναλογικά είτε ψηφιακά, διαμορφώνοντας συνδεδεμένες μάρκες (connected brands). Οι ιδέες μας χρειάζεται να είναι game changing, οικουμενικού χαρακτήρα και διακαναλικής εμβέλειας, γεγονός που κάνει τη δουλειά μας πιο πολύπλοκη, αλλά συνάμα πιο συναρπαστική. Αδιαμφισβήτητα έχουμε υπέροχα νέα ψηφιακά εργαλεία marketing για να εμβαθύνουμε στα ενδιαφέροντα του κοινού στόχου, να στοχεύσουμε με ακρίβεια και να μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα. Αλλά οι βασικές ερωτήσεις του marketing που καθόριζαν, καθορίζουν και κατά τη γνώμη μου, θα συνεχίσουν να καθορίζουν το αποτέλεσμα της δουλειάς μας, παραμένουν ίδιες και αναφέρομαι σε insights, creativity, positioning, engagement και effect. Άρα η απάντησή μου στην ερώτησή σας είναι πως αυτό γίνεται κατορθωτό έχοντας πλήρη κατανόηση της ψυχολογίας του κοινού και της αποκωδικοποίησης αυτής για να φέρουμε στο τραπέζι λύσεις, πάντοτε με μια native προς το μέσο προσέγγιση.

Ποια digital εργαλεία ευδοκιμούν αυτήν την στιγμή στην κυπριακή αγορά και ποιες είναι οι τάσεις που υιοθετούνται αποτελεσματικά;
Ξ.Χ.:
Οι επιχειρήσεις στρέφονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στο ecommerce και σε προηγμένες τεχνολογίες όπως AI για να εξελίξουν την εξυπηρέτηση των πελατών τους ολιστικά. Θέλουν να καταφέρουν να αξιοποιήσουν τον αυξημένο βαθμό αλληλεπίδρασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να χτίσουν σχέσεις με τους πελάτες, τους υπαλλήλους, την κυβέρνηση και το κοινό. Οι σχέσεις αυτές αποφέρουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και βοηθούν τις εταιρείες να ενσωματωθούν σε μεγαλύτερο βαθμό στην κοινωνία, καθώς γίνονται ακόμη πιο απαραίτητες, τροφοδοτώντας με τον τρόπο αυτό την ανάπτυξή τους. Oι άνθρωποι δεν χρησιμοποιούν απλά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες των εταιρειών, αλλά παρέχουν πληροφορίες και πρόσβαση σε αυτές. Η συγκέντρωση δεδομένων, η ανάλυσή τους και η ορθή χρήση τους είναι πρόκληση για τις επιχειρήσεις παγκοσμίως. H στρατηγική προσέγγιση και το οικοσύστημα που προϋποτίθεται για να είναι αυτή η απόπειρα αποτελεσματική, ενέχει σοβαρό σχεδιασμό και κεφαλαιακή επένδυση. Ξεκινώντας από τη στρατηγική προσέγγιση, περνώντας στον σχεδιασμό και στην προώθηση, η νέα γενιά εξυπηρέτησης πελατών αγγίζει κομμάτια frond και back end design, CRM integrations με eCommerce, Data mining, Conversation enabling technologies, social media shops (όπως Instagram shop) και integrated εκστρατείες επικοινωνίας. Ο δρόμος δεν είναι εύκολος είναι όμως, μια ευκαιρία, που εμείς φροντίζουμε οι πελάτες μας να αρπάξουν και να επωφεληθούν κεφαλαιοποιώντας κάθε ευρώ της επένδυσής τους.

Καμπάνιες που μένουν

Και ο δικός σας χώρος, κατά καιρούς, έρχεται αντιμέτωπος με πειρατεία, από μη καταρτισμένες δηλαδή, οντότητες που υπόσχονται θαύματα σε υποψήφιους πελάτες. Πόσω μάλλον τέτοιες εποχές λόγω και του ψηφιακού μετασχηματισμού. Πείτε μας περισσότερα.
Ξ.Χ.:
Δε θα διαφωνήσω. Αυτό το θέμα είναι και στη δική μας ατζέντα. Θέλω να σας καθησυχάσω όμως, γιατί οι σοβαρές επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός τους είναι κομβικής σημασίας για την υγιή ανάπτυξή τους και άρα αξιολογούν και επιλέγουν με σοβαρότητα τους συνεργάτες, στους οποίους θα αναθέσουν αυτό το πολύπλοκο έργο. Αρκετοί πειραματίστηκαν με νεοφυείς μικρές εταιρείες και ελεύθερους επαγγελματίες παρασυρμένοι από την πεποίθηση ότι το digital είναι κάτι φτηνό, εύκολο και αποκομμένο από τη συλλογική εικόνα του brand. Στην πράξη όμως, διαπίστωσαν ότι το ψηφιακό οικοσύστημα είναι άμεσα συνδεδεμένο με την εικόνα της εταιρείας, αλλά και με τα έσοδά της. Οι υπηρεσίες που προσφέρουμε εμείς στους πελάτες μας είναι ολιστικές και στοχεύουν στη δημιουργία connected brands. Είμαστε ένα κράμα από communication experts που έχουν απόλυτη γνώση του αντικειμένου, ξεκάθαρη αντίληψη της επικοινωνίας στο σύνολο και πάθος για game changing καινοτομίες. Strategists, designers, κειμενογράφοι, community managers, media experts και data analysts, ενώνουμε δυνάμεις για να δημιουργήσουμε καμπάνιες που αλλάζουν το παιχνίδι. Καμπάνιες που το κοινό και ο τομέας θα θυμούνται για χρόνια.  

Δειτε Επισης

ΙΝ Business Awards: Tιμητικό βραβείο Lifetime Achievement Award στην Άρτεμις Αντωνιάδου
ΙΝ Business Awards: Τιμητικό βραβείο Editor’s Choice στην Τράπεζα Κύπρου
ΙΝ Business Awards: Τιμητικό βραβείο BMW Excellence Award στον Καθηγητή Κύπρο Νικολαΐδη
ΙΝ Business Awards: Στην Bioland Energy Group το βραβείο στην κατηγορία «Επιχείρηση»
ΙΝ Business Awards: Στην Ειρήνη Χριστοδούλου το βραβείο Μάνατζερ-CEO εις μνήμην Άντη Χατζηκωστή
ΙΝ Business Awards: Στην Multimarine Services το βραβείο στην κατηγορία «Επιχειρηματική Καινοτομία»
ΙΝ Business Awards: Στην ΙΚΕΑ το βραβείο στην κατηγορία «Εταιρική Βιωσιμότητα και Υπευθυνότητα (ESG-ΕΚΕ)»
ΙΝ Business Awards: Στην Ν.Psaras Construction Co το βραβείο στην κατηγορία «Ανάπτυξη Γης-Κατασκευές»
ΙΝ Business Awards: Στην ECOMMBX το βραβείο στην κατηγορία «Best Workplace/Εργοδότης Προτίμησης»
ΙΝ Business Awards: Βραβείο στο City of Dreams Mediterranean στην κατηγορία «Τουρισμός-Ξενοδοχεία-Αναψυχή-Εστίαση»