Κανονιστική Συμμόρφωση ως οδηγός επανεκκίνησης «in the right way»

Ευρύ φάσμα προκλήσεων λειτουργίας, διακυβέρνησης και υποβολής εκθέσεων αντιμετωπίζουν οι μεγάλες επιχειρήσεις, ενώ παράλληλα καλούνται να διαχειριστούν πολύπλοκες νομικές απαιτήσεις. Η διατήρηση της συμμόρφωσης με τη νομική οντότητα απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και διαχείριση των τοπικών διατυπώσεων μέσα σε ένα λαβύρινθο κανόνων δικαιοδοσίας. Η μη συμμόρφωση μπορεί να οδηγήσει σε λειτουργικό κίνδυνο και κίνδυνο φήμης, και ευθύνη διευθυντή και αξιωματικού, για να μην αναφέρουμε κυρώσεις και πρόστιμα.

Η πανδημία COVID-19 έχει προσθέσει επιπλέον άγχος σε εκείνες τις νομικές ομάδες και τις ομάδες συμμόρφωσης που είναι επιφορτισμένες με τη συμμόρφωση με τη νομική οντότητα και έχει επηρεάσει σημαντικά το τοπίο συμμόρφωσης και διακυβέρνησης. Το κλείσιμο γραφείων που σχετίζεται με το COVID-19 και η εξ αποστάσεως εργασία, ανάγκασε τις ρυθμιστικές αρχές να αναβάλουν τις προθεσμίες κατάθεσης και να χαλαρώσουν τις τοπικές απαιτήσεις εκτέλεσης.

Πολλές δικαιοδοσίες εφάρμοσαν ενδιάμεση νομοθεσία σχετική με το COVID-19 για να επιτρέψουν τη χαλάρωση των απαιτήσεων υπογραφής και να επιτρέψουν virtual συμβολαιογραφικές πράξεις και πρωτόκολλα ηλεκτρονικής υπογραφής, όπου προηγουμένως επιτρέπονταν μόνο υπογραφές με υγρό μελάνι.

Καθώς οι χώρες έκλεισαν τα σύνορά τους και τα επαγγελματικά ταξίδια έβαλαν φρένο, οι εικονικές συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου και οι υβριδικές γενικές συνελεύσεις των μετόχων αποτέλεσαν πλέον τον κανόνα. Παράλληλα, θεσπίστηκαν επεκτάσεις στις προθεσμίες για νόμιμη αναφορά, συμπεριλαμβανομένης της έγκρισης και δημοσίευσης ετήσιων λογαριασμών και σχετικών εκθέσεων. Αρκετά από αυτά τα προσωρινά μέτρα θα αποτελούν θετική αλλαγή εάν εξακολουθήσουν να είναι σε ισχύ και μετά το COVID-19.

Whats next

Ενώ οι πιο πάνω αλλαγές παρείχαν υποστήριξη σε μια ομολογουμένως δύσκολη περίοδο, οι προκλήσεις που σχετίζονται με το COVID-19 έχουν αναδείξει σημαντικά ζητήματα και ανεπάρκειες σε θέματα διαδικασιών, τεχνολογίας και μοντέλα διακυβέρνησης στα οποία βασίστηκαν οι επιχειρήσεις για κανονιστική συμμόρφωση.

Με την σταδιακή επαναφορά στην κανονικότητα οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εξετάσουν περισσότερο σε ό,τι αφορά τον καθορισμό της νέα νόρμας διαχείρισης των νομικών τους οντοτήτων τόσο από πλευράς συστημάτων, δεδομένων όσο και πόρων.

Αξίζει να σημειωθεί πως η τεχνολογία διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο για επιχειρήσεις και κυβερνήσεις οι οποίες κατάφεραν να «πλοηγηθούν» κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Πολλές επιχειρήσεις και κυβερνήσεις μάλιστα ανέλαβαν να επιταχύνουν τη διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού.

Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι οι χώρες σε όλο τον κόσμο θα συγκλίνουν προς ένα πρότυπο, εναρμονισμένο μοντέλο διακυβέρνησης. Η συμμόρφωση των επιχειρήσεων θα συνεχίσει να απαιτεί εμπειρογνωμοσύνη ανά χώρα και συνεχή επαγρύπνηση για την παρακολούθηση των νομοθετικών αλλαγών.

Back to business as usual?

Οι διαταραχές που προκλήθηκαν λόγω της πανδημίας επιβάλλουν την εξερεύνηση καινοτόμων επιχειρηματικών προσεγγίσεων για τη δημιουργία βιώσιμων ροών εσόδων. Οι ευκαιρίες επικεντρώνονται κυρίως σε εναλλακτικές επιχειρηματικές ρυθμίσεις και στρατηγικές go-to-market που συχνά φέρουν σημαντικούς κινδύνους συμμόρφωσης. Τα αχαρτογράφητα αυτά εδάφη ενδέχεται να οδηγήσουν τις επιχειρήσεις σε παραπτώματα, καθώς δέχονται πιέσεις να παρακάμψουν τις διαδικασίες ώστε να επιστρέψουν στο business as usual.

Και ενώ η υλοποίηση πρακτικών συμμόρφωσης έχουν επιβραδυνθεί δεδομένων των προκλήσεων της συλλογής αποδεικτικών στοιχείων και της συνέντευξης μαρτύρων, οι ρυθμιστικές αρχές παραμένουν έτοιμες με την τσιμπίδα του νόμου να προσάψουν κατηγορίες σε επιχειρήσεις και άτομα για κακές πρακτικές. Συνεπώς, η διατήρηση αποτελεσματικού προγράμματος συμμόρφωσης παραμένει εξαιρετικά σημαντική και έτσι οι ηγέτες των επιχειρήσεων πρέπει να επικεντρωθούν στην αντιμετώπιση των σημαντικότερων κινδύνων για την οργάνωσή τους, τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά την πανδημία, για να βοηθήσουν στην προστασία της επιχείρησης και στην επάνοδο στην κανονικότητας σε υγιείς και στέρεες βάσεις

Για έβδομη συνεχή χρονιά, η ΙΜΗ διοργανώνει στις 8 Οκτωβρίου 2021 στο ξενοδοχείο Hilton Nicosia (πρώην Hilton Park), στη Λευκωσία, το International Compliance Forum με τίτλο «Restarting the Global Economy… the Right Way!». Στόχος του συνεδρίου, το οποίο έχει πλέον καταστεί ένα από τα σημαντικότερα συνέδρια που ασχολείται με θέματα Συμμόρφωσης στην Ευρώπη, είναι να λειτουργήσει ως πλατφόρμα συζητήσεων σχετικά με τα οφέλη της διαχείρισης της συμμόρφωσης στις επιχειρήσεις και το πιο σημαντικό, την απόδοση της επένδυσης της συμμόρφωσης. Το συνέδριο θα καλωσορίσει αριθμό διεθνών ομιλητών υψηλού επιπέδου που θα συζητήσουν τον μεταβαλλόμενο ρόλο της συμμόρφωσης με την πάροδο των χρόνων, καθώς και το πώς η αποτελεσματική διαχείριση της συμμόρφωσης μπορεί να οδηγήσει τις επιχειρήσεις στο μέλλον.

Το συνέδριο θα διεξαχθεί στην αγγλική. Ολοκληρωμένη συμμετοχή αναλογεί σε 5 μονάδες Συνεχούς Επαγγελματικής Ανάπτυξης (CPD units). Για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με το συνέδριο, κάντε κλικ εδώ.

Το συνέδριο απευθύνεται σε επαγγελματίες και συγκεκριμένα, σε ανώτερα στελέχη από τον ευρύτερο τομέα Κανονιστικής Συμμόρφωσης. Ειδικότερα, το συνέδριο θα παρακολουθήσουν στελέχη από τραπεζικές, ασφαλιστικές, φοροτεχνικές, χρηματοπιστωτικές, καταπιστευματικές, λογιστικές, ελεγκτικές και νομικές εταιρείες, καθώς και από εμπλεκόμενους ρυθμιστικούς φορείς. Επίσης, το συνέδριο θα φιλοξενήσει εμπειρογνώμονες και σύμβουλους σε θέματα διασφάλισης ποιότητας, διαχείρισης κεφαλαίων, κτλ.

 

Για ηλεκτρονικές εγγραφές, κάντε κλικ εδώ. Τα μέλη των οργανισμών που στηρίζουν το συνέδριο δικαιούνται 15% έκπτωση.

 

Οργανωτής: IMH

Χορηγοί (μέχρι στιγμής): eBOS Technologies Ltd, ECOMMBX,

Infocredit Group, iSPIRAL, MAP S.Platis Group

Υποστηρικτές: Association of Chartered Certified Accountants, International Compliance Association

Με τη Στήριξη: Association of Certified Fraud Examiners – Cyprus Chapter, Σύνδεσμος Τραπεζών Κύπρου, Παγκύπριος Δικηγορικός Σύλλογος, CFA Society Cyprus, Cyprus Fiduciary Association, Cyprus Integrity Forum, Σύνδεσμος Εγκεκριμένων Λογιστών Κύπρου

Χορηγοί Επικοινωνίας: περιοδικό GOLD, περιοδικό IN Business

 

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με την IMH:

Τηλέφωνο: 22505555 │ Φαξ: 22679820

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: events@imhbusiness.com

Ιστοσελίδα: www.imhbusiness.com

 

Δειτε Επισης

Εβδομάδα Πυρασφάλειας από CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ και Πυροσβεστική Υπηρεσία για 23η χρονιά
Ενεργή συμμετοχή MUSKITA στον ΟΠΑΠ Μαραθώνιο Λεμεσού
Συναντήσεις έμπνευσης #ΆκουΤοΣώμαΣου από τον Αντικαρκινικό Σύνδεσμο Κύπρου
Η Action Global Communications αναδείχθηκε Mediterranean Consultancy of the Year
16α ΙΝ Business Awards: Αντίστροφη μέτρηση για την μεγάλη γιορτή του επιχειρείν-Την Πέμπτη η απονομή των βραβείων
Στις 18 Ιουνίου το 7ο Παγκύπριο Συνέδριο Γάλακτος, Γεωργίας και Κτηνοτροφίας
Στην Κίνα για σειρά συναντήσεων και την... βάφτιση πλοίου της ΑAL Shipping η Μαρίνα Χατζημανώλη
Παρουσία Σκουρίδη η συμμετοχή Πανεπιστημίου Νεάπολις στον 47ο Διεθνή Διαγωνισμό ICPC
Yo2: Πρωτοπορία στην παγκόσμια σχεδιαστική συνεργασία από την Κύπρο με το «Touch of Dutch»
Νέα πρόεδρος του Συμβουλίου «Φωνή» η Κλέα Χατζηστεφάνου Παπαέλληνα