Βελτίωση πέραν πάσης προσδοκίας στις δημόσιες συγκοινωνίες της Κύπρου

Εμφανή θετική αλλαγή στον τομέα των δημόσιων συγκοινωνιών στην Κύπρο διαπιστώνει το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, όπως είχε υποσχεθεί και ο υπουργός στην τελευταία του συνέντευξη, όταν μίλησε για πρόοδο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και αναβάθμιση των δικτύων της Λευκωσίας και της Λάρνακας. 

Μια πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από τον οργανισμό IMR/University of Nicosia™, με βάση τον Ευρωπαϊκό Δείκτη Ικανοποίησης Πελατών που αφορά στις δημόσιες συγκοινωνίες στην Ευρώπη, επιβεβαιώνει ότι η βελτίωση σε Λευκωσία και Λάρνακα είναι πάρα πολύ μεγάλη, μόλις μέσα σε 7 μήνες από τη νέα συμφωνία. Σύμφωνα με το πρότυπο EN 13816, ο δείκτης αφορά τόσο στην ίδια την ποιότητα των υπηρεσιών των δημόσιων συγκοινωνιών από τις εταιρείες όσο και στην αντίληψη του κοινού για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που η Κύπρος συμμετείχε σε τέτοιου είδους έρευνα, ευρωπαϊκού επιπέδου.

Το σημείο αυτό είναι μόνο η αρχή μεγάλων αλλαγών. Οι αλλαγές που έχουν γίνει από την ανάδοχη εταιρεία μέχρι στιγμής, εκτός από την εξασφάλιση του νέου στόλου είναι μόνο λειτουργικές. Το Υπουργείο πρόκειται να προβεί σε περισσότερες βελτιώσεις, στις οποίες περιλαμβάνεται το νέο δίκτυο της Λευκωσίας, δωρεάν Wi-Fi στα λεωφορεία και στους σταθμούς, καθώς και νέες λωρίδες λεωφορείων και στάσεις και οι οποίες θα εφαρμοστούν τα επόμενα 5 χρόνια. Επιπλέον, η συλλογή στοιχείων θα ενισχύσει σημαντικά την προετοιμασία των μακροπρόθεσμων πλάνων του Υπουργείου σε ό,τι αφορά στις δημόσιες συγκοινωνίες.

 

 Η Managing Director του IMR/University of Nicosia™ Χριστίνα Κόκκαλου εξηγεί ότι τα σχόλια των επιβατών σε κάθε κατηγορία της έρευνας ήταν παραπάνω από θετικά, φέρνοντας τις Επαρχίες Λευκωσίας και Λάρνακας κοντά στην κορυφή της Ευρώπης σχετικά με τον βαθμό ικανοποίησης από τις δημόσιες συγκοινωνίες. Τα ποιοτικά κριτήρια που λήφθηκαν υπόψη όταν οι επιβάτες ρωτήθηκαν για τις νέες υπηρεσίες είναι τα ακόλουθα: αξιοπιστία υπηρεσιών/ακρίβεια στην ώρα άφιξης των λεωφορείων, διαθεσιμότητα υπηρεσιών (συχνότητα), γενικό αίσθημα ως προς την οδική ασφάλεια, γενικό αίσθημα ασφάλειας, πληροφόρηση επιβατών, καθαριότητα οχημάτων, συμπεριφορά προσωπικού, καθαριότητα στάσεων/υπόστεγων, λειτουργικότητα λεωφορείων (θέρμανση, κλιματισμός) και ώρες λειτουργίας των υπηρεσιών. 

 

 

 

Ο γενικός βαθμός ικανοποίησης της γενικότερης αξιολόγησης είναι υψηλότερος, όπως και οι αριθμοί που αφορούν σε όλα τα επιμέρους κριτήρια. Τα αποτελέσματα έχουν, επίσης, δείξει ότι οι επιβάτες θεωρούν τη λειτουργικότητα των λεωφορείων ως την πιο σημαντική παράμετρο αξιολόγησης των υπηρεσιών των δημόσιων συγκοινωνιών, κριτήριο το οποίο έχει τη 2η υψηλότερη τιμή στην κλίμακα αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών. 

Μεταξύ άλλων κριτηρίων σχετικά με την ποιότητα των υπηρεσιών, η καθαριότητα είναι το κριτήριο που έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα και το οποίο οι επιβάτες αξιολόγησαν ως το 3ο πιο σημαντικό όταν πρόκειται για την αξιολόγηση των δημόσιων συγκοινωνιών. Το αίσθημα της οδικής ασφάλειας και η αξιοπιστία των υπηρεσιών έχουν, επίσης, λάβει υψηλές βαθμολογίες από τους επιβάτες.

Ο CEO της CPT Julio Tironi ανέφερε σχετικά: «Ήρθαμε για να φέρουμε μια νέα εποχή στον τομέα των δημόσιων συγκοινωνιών και έχουμε ήδη την πρώτη απόδειξη ότι τα καταφέρνουμε. Ευχαριστούμε τον κόσμο της Λευκωσίας και της Λάρνακας για τα θετικά τους σχόλια. Τα αποτελέσματα της έρευνας για την ικανοποίηση των πελατών σίγουρα μας ενθαρρύνουν να συνεχίσουμε να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό για την εφαρμογή κι άλλων βελτιώσεων, σύμφωνα με τα πλάνα και τη δέσμευσή μας προς το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, τους επιβάτες μας και ολόκληρη την κυπριακή κοινωνία».

Ο Γιάννης Καρούσος, υπουργός  Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων επιβεβαιώνει ότι θα υπάρξουν κι άλλες βελτιώσεις στις υπηρεσίες των λεωφορείων στην Κύπρο. Οι προτάσεις του Υπουργείου αξιολογούνται από μια εξειδικευμένη ομάδα εργασίας του Πανεπιστημίου Κύπρου, ώστε να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα των βελτιώσεων που σχεδιάζονται.

 

Δειτε Επισης

Με επικρίσεις και τροπολογίες ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός του ΤΕΠΑΚ
Το πρώτο Nissan X-Trail e-POWER από το MyPetrolina app στον μεγάλο νικητή
Τέσσερα εμπόδια για νέους διευθυντές και ο ρόλος της εκπαίδευσης στην υπέρβασή τους
Επεκτείνει την παρουσία του στην Κύπρο με το άνοιγμα νέων γραφείων ο Όμιλος Isystems
H Lidl Κύπρου στηρίζει σταθερά το Ayia Napa Youth Soccer Festival
Έρευνα CyEmployers: Διασύνδεση των δεξιοτήτων που αποκτούνται από την ανώτερη εκπαίδευση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας
Ανοίγει τις πύλες της η γκαλερί που έρχεται να κάνει την ανατροπή
Η επίδραση της ΤΝ στις επαγγελματικές υπηρεσίες
Ενδυνάμωση νέας γενιάς για καταπολέμηση της ρητορικής μίσους στο διαδίκτυο
Η ανακοίνωση της CNP για την πώληση στην Ελληνική- «Το επόμενο βήμα…»