Banerjee: Όσοι εγείρουν νόμιμες ανησυχίες πρέπει να αξιοποιούνται από Οργανισμούς

Πρωτοσέλιδα στον διεθνή Τύπο έγινε η δικαστική νίκη του John Banerjee, του whistleblower, πρώην επικεφαλής των αναδυόμενων αγορών FX Trading της Royal Bank of Canada Ευρώπης, ο οποίος μοιράστηκε την ιστορία του ενώπιον του 3ου Cyprus Anti-Fraud Conference, συνομιλώντας με τον προεδρεύων του Συνεδρίου, Γιώργο Ζορνά.

Αξίζει να σημειωθεί πως η Royal Bank of Canada προχώρησε άδικα στην απόλυση του κ. Banerjee με την πρόφαση ότι αργούσε να προσέλθει στην εργασία του, ενώ ο πραγματικός λόγος της απόλυσης του οφειλόταν στις ανησυχίες που είχε εκφράσει ενώπιον της Διοίκησης για τις διαδικασίες συμμόρφωσης που ονόμασε "box-ticking".

Ο κ. Banerjee τόνισε πως ενημέρωσε την Διοίκηση της Τράπεζας για τις ανησυχίες του για τις εσωτερικές ασυνέπειες και άλλα θέματα στις κατευθυντήριες γραμμές της τράπεζας, επισημαίνοντας πως οι άνθρωποι συμπλήρωναν συνήθως έγγραφα που πιστοποιούν ότι ήταν ενημερωμένοι με τους κανόνες, ύποπτα και γρήγορα. «Οι περισσότεροι απλώς κόβουν τη μακρά ανάγνωση και πιέζουν το εικονίδιο "συμφωνώ"».
Οι δικές του προσπάθειες για την ολοκλήρωση των σχετικών εντύπων παρεμποδίστηκαν από σπασμένους συνδέσμους και ελλιπείς πληροφορίες, είπε, θέματα που κανείς άλλος δεν φάνηκε να παρατηρεί.

Η Διοίκηση τον ενημέρωσε πως διέταξε τον Εσωτερικό Ελεγκτή να διεξαγάγει έρευνα, κάτι το οποίο διαφάνηκε στην πορεία ότι ήταν ψευδείς και αντί αυτού η Διοίκηση προσπαθούσε να εξεύρει, ελέγχοντας την αλληλογραφία του κ. Banerjee, προφάσεις για να τον απολύσει. Δυστυχώς, όμως, όπως ανέφερε ο κ. Banerjee, η Διοίκηση δεν μπορούσε να στοιχειοθετήσει δικαιολογία για να τον απολύσει, την στιγμή μάλιστα που όλες οι εκθέσεις αξιολόγησης τον χαρακτήριζαν ως “outstanding”.

Έτσι στηρίχθηκαν στο γεγονός ότι αργοπορούσε για ορισμένα λεπτά να προσέλθει στο γραφείο του και τον απέλυσαν.

Ερωτηθείς για την δημοσιοποίηση των στοιχείων της υπόθεσης, ο κ. Banerjee επισήμανε πως όλα τα στοιχεία και γεγονότα δημοσιοποιήθηκαν μετά την δικαστική του νίκη, κάτι το οποίο οδήγησε σε μεγάλης κλίμακας έρευνας στην RBC τόσο από την Αστυνομίας όσο και από τις Εποπτικές Αρχές.

Ο κ. Banerjee κάλεσε τις επιχειρήσεις και τους εργοδότες να αξιοποιούν τους εργαζομένους τους οι οποίοι εγείρουν ανησυχίες για θέματα συμμόρφωσης καθώς εισακούοντας στις ανησυχίες τους μπορούν να προληφθούν προβλήματα και θέματα τα οποία μπορούν να προκύψουν στο μέλλον και για τα οποία δεν θα μπορούν να δοθούν άμεσες λύσεις.

Το κακό για τους whistleblowers, σημείωσε, είναι πως κανείς εργοδότης, μετά την δημοσιοποίηση του θέματος, δεν πρόκειται να σε εμπιστευτεί, όπως κι ο ίδιος δεν μπορεί να εξεύρει εργασία στον τραπεζικό τομέα μετά την δημοσιοποίηση της όλης υπόθεσης. «Δυστυχώς είναι το αποτέλεσμα όταν κάνεις το σωστό», τόνισε.

Δειτε Επισης

Και εγένετω Σύνδεσμος Κανονιστικής Συμμόρφωσης Κύπρου(CCA)-Ποια η αποστολή του
Σημαντικές πρωτοβουλίες ΕΚΚ για ενίσχυση του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού των νέων
Century Travel Group και Goget Retail Microfinance σε μια συνεργασία προς όφελος του Κύπριου ταξιδιώτη
Διοικητικό πρόστιμο συνολικού ύψους €360,000 στην ΚΕΠΕΥ MCA Intelifunds από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Ενισχύει τη συνεργασία του με το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας το ΚΕΒΕ
Επιτυχής επαναπιστοποίηση Διεθνών Προτύπων της Kition Ocean Port
Το «Ποδηλατώ για ένα ευρώ με τη Μαρίνα Θεοδώρου 2024» συμπλήρωσε 600 χλμ προσφοράς
Ξεπέρασε κάθε προσδοκία ο ΟΠΑΠ Μαραθώνιος Λεμεσού με χρυσό χορηγό τα Holland & Barrett
25 χρόνια για το Ογκολογικό Κέντρο Τράπεζας Κύπρου-Τι έλεγε κατά τα εγκαίνια ο Μιχαλάκης Α. Τριανταφυλλίδης
H γαλλική AXERIA εισέρχεται στην κυπριακή ασφαλιστική αγορά