Χ. Αναγιωτός: Oι τρεις πυλώνες για αντιμετώπιση της κρίσης από τις ΜΜΕ

Χ. Αναγιωτός: Oι τρεις πυλώνες για αντιμετώπιση της κρίσης από τις ΜΜΕ

Χ. Αναγιωτός: Oι τρεις πυλώνες για αντιμετώπιση της κρίσης από τις ΜΜΕ

Τους τρεις πυλώνες αντιμετώπισης των επιπτώσεων της πανδημίας απαρίθμησε στο Παγκύπριο Συνέδριο Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων ο Χριστόφορος Αναγιωτός, Επικεφαλής Deal Advisory της KPMG Κύπρου. 

RELATED ARTICLES


Συγκεκριμένα, σε παρουσίαση που έκανε αναφέρθηκε, στην εμπορική, τη λειτουργική και την χρηματοοικονομική ανθεκτικότητα μιας ΜΜΕ.
 
Εμπορική ανθεκτικότητα
Η εμπορική ανθεκτικότητα χωρίζεται στην αγορά, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες καθώς και στην εμπειρία και τη συμπεριφορά των πελατών. Μέσα στις νέες προκλήσεις, όπως είπε, οι ΜΜΕ θα πρέπει να μετρήσουν τις επιπτώσεις, να παρακολουθούν τις τάσεις της αγοράς, να προχωρήσουν σε εκλογίκευση της γκάμας τους, να κάνουν στροφή προς συγκεκριμένα προϊόντα, να αναζητήσουν νέα κανάλια πωλήσεων και διανομής και να αλλάξουν τις στρατηγικές τους.

Όσον αφορά την δεύτερη κατηγορία που αφορά την εμπορική ανθεκτικότητα, θα πρέπει να εξεταστούν οι ανάγκες και συμπεριφορές, οι οποίες αλλάζουν τις καταναλωτικές συνήθειες, η ικανοποίηση των άμεσων αναγκών των πελατών, να αξιοποιηθούν οι νέες πλατφόρμες επικοινωνίας με πελάτες και να επανασχεδιαστεί «η εμπειρία του πελάτη».
 
Λειτουργική ανθεκτικότητα
Μιλώντας για την λειτουργική ανθεκτικότητα των ΜΜΕ ο κ. Αναγιωτός στάθηκε στο πλάνο διαχείρισης της κρίσης, τα θέματα που αφορούν το ανθρώπινο δυναμικό, την εφοδιαστική αλυσίδα, την τεχνολογία και τις πληροφορίες, τα ακίνητα και τις εγκαταστάσεις και τους κινδύνους απάτης και του κυβερνοχώρου.
 
Χρηματοοικονομική ανθεκτικότητα
Για τον τρίτο πυλώνα, της χρηματοοικονομικής ανθεκτικότητας των ΜΜΕ, ο Επικεφαλής Deal Advisory της KPMG Κύπρου, αναφέρθηκε σε τρεις υποκατηγορίες: οικονομικές προβλέψεις, ρευστότητα και χρηματοδότηση και τον σχεδιασμό εναλλακτικών επιλογών στο πλαίσιο απάντησης στην κρίση.

Για την πρώτη εστίασε στην απώλεια εσόδων ενώ ταυτόχρονα συνεχίζουν να τρέχουν τα έξοδα, την επιτάχυνση της μείωσης των μετρητών, στην ανεπαρκή ορατότητα για προβλέψεις και τον κίνδυνο αθέτησης όρων συμφωνιών. Ο ίδιος, σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, πρότεινε τον καταρτισμό προϋπολογισμών 13 εβδομάδων και την αξιολόγηση των χρηματοροών, σε μεσοπρόθεσμο τη συνεχή επαναξιολόγηση της κατάστασης και τη συζήτηση με τους χρηματοδότες (τράπεζες) των ΜΜΕ και σε μακροπρόθεσμο τον καταρτισμό νέου επιχειρηματικού πλάνου και τον επανασχεδιασμό της «εμπειρίας του πελάτη».

Ως εργαλεία για την αντιμετώπιση των προκλήσεων στη ρευστότητα και τη χρηματοδότηση των ΜΜΕ πρότεινε τη χρήση όλων των εγκεκριμένων ορίων, καθώς και την ενδιάμεση χρηματοδότηση (αναστολή δόσεων, κυβερνητικά μέτρα στήριξης), σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, την προσέγγιηση με τράπεζες και προμηθευτές για επανασχεδιασμό της κατάστασης και την αναστολή επενδύσεων ανάπτυξης σε μεσοπρόθεσμο στάδιο και την αναδιάρθρωση της χρηματοδότησης για να στηρίξει την επιστροφή στην κανονικότητα, σε μεσοπρόθεσμο.

Τέλος, για τις λύσεις απάνησης στην κρίση, βραχυπρόθεσμα, αναφέρθηκε σε αναστολή δραστηριοτήτων ή πληρωμων, εκπόιηση δραστηριοτήτων και περιουσιακών στοιχείων και σε ένα τελικό στάδιο νομική προστασία (examinership).  
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ

Σχετικά Άρθρα

Πίσω στην αρχή της σελίδας