EY: Οι επιχειρήσεις πρέπει να αντιμετωπίσουν την ψηφιακή κόπωση προκειμένου να διατηρήσουν την ζήτηση των υπηρεσιών smart-home

  • Το 45% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα ψάχνουν τρόπους για να «απομακρυνθούν» από συσκευές συνδεδεμένες στο ίντερνετ
  • Το 72% ανησυχούν για την κοινοποίηση προσωπικών δεδομένων, ακόμα και σε γνωστές ιστοσελίδες
  • Η υπηρεσία streaming επανακαθορίζει την κατανάλωση περιεχομένου και «διαταράσσει τα νερά» της παραδοσιακής λειτουργίας της τηλεόρασης

 
Ενώ το 54% των καταναλωτών θεωρούν ότι το διαδίκτυο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής τους ζωής, σχεδόν οι μισοί (47%) αναζητούν ενεργά χρόνο μακριά από το κινητό τους τηλέφωνο και άλλες συσκευές συνδεδεμένες στο διαδίκτυο – ένα ποσοστό που αγγίζει το 53% των καταναλωτών στην ηλικιακή ομάδα 25-34. Αυτό προκύπτει από την παγκόσμια έκθεση της ΕΥ, Decoding the digital home, η οποία αξιολογεί τις τάσεις των καταναλωτών σε ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών που παρέχονται στο σπίτι και σχετίζονται με την τεχνολογία, τα μέσα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας και τις τηλεπικοινωνίες (ΤΜΤ) σε τέσσερις αγορές – τη Γαλλία, την Ολλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.

Η έρευνα αποκαλύπτει, ότι ο ρυθμός υιοθέτησης των προϊόντων και υπηρεσιών smart home φαίνεται να είναι θετικός – με τις έξυπνες συσκευές να σημειώνουν τον καλύτερο ρυθμό υιοθέτησης σε πέντε έτη – ωστόσο, η απότομη αύξηση της συνδεσιμότητας απειλεί σήμερα να υπονομεύσει την εμπιστοσύνη των πελατών. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες (72% σε όλες τις αγορές) δηλώνουν, ότι είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε θέματα γνωστοποίησης προσωπικών δεδομένων, ενώ το 41% στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο πιστεύουν πως τα δεδομένα τους δεν θα είναι ποτέ απόλυτα ασφαλή.

Η περίπλοκη διαδρομή του πελάτη απειλεί να αποξενώσει τους καταναλωτές
Η έρευνα αποκαλύπτει, επίσης, ένα αυξανόμενο αίσθημα σύγχυσης των καταναλωτών σχετικά με το ολοένα και πιο σύνθετο περιβάλλον των ευρυζωνικών δεσμών. Το 42% των ερωτηθέντων στην Γαλλία αναφέρουν, ότι δυσκολεύονται να επιλέξουν υπηρεσίες ή πακέτα, τα οποία να ικανοποιούν τις ανάγκες τους. Την ίδια απάντηση έδωσε το 32% των ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 30% στις ΗΠΑ και το 27% στην Ολλανδία. Στο σύνολο των αγορών αυτών, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (48%) λένε, ότι οι προσφορές τους δυσκολεύουν ακόμα δυσκολότερη να καταλάβουν ποιο πακέτου ίντερνετ προσφέρει μεγαλύτερη αξία. 

Την ίδια ώρα, σχεδόν το ένα τέταρτο των καταναλωτών στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο (24% και στις δύο αγορές) δυσκολεύονται να βρουν το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει, σε ένα περιβάλλον υπηρεσιών που θεωρούν ιδιαίτερα κορεσμένο. Το ποσοστό φθάνει στο 34% στις ΗΠΑ και στο 39% στο Ηνωμένο Βασίλειο στα άτομα ηλικιών 18-24, γεγονός που φανερώνει ότι το νεότερο καταναλωτικό κοινό δεν συναντά απαραίτητα λιγότερες δυσκολίες κατά την πλοήγησή του στο ψηφιακό περιβάλλον.

Οι υπηρεσίες streaming ανταγωνίζονται δυναμικά τους παραδοσιακούς ραδιοτηλεοπτικούς φορείς
Σύμφωνα με την έρευνα, οι υπηρεσίες streaming συνεχίζουν να επαναπροσδιορίζουν το πώς τα νοικοκυριά καταναλώνουν περιεχόμενο,. Σχεδόν το ένα τρίτο (32%) των ερωτηθέντων προσανατολίζονται στη χρήση πολλαπλών υπηρεσίες streaming, ενώ το 57% δηλώνουν ότι η οικογένεια παρακολουθεί μικρά video clips διαδικτυακά. Αυτή η αλλαγή στην συμπεριφορά έχει προχωρήσει περισσότερο στις ΗΠΑ, όπου μόνο το 38% των καταναλωτών προτιμά τα παραδοσιακά τηλεοπτικά κανάλια, σε σύγκριση με το 51% στο Ηνωμένο Βασίλειο και το 67% στην Ολλανδία.

Ο Χαράλαμπος Κωνσταντίνου, Συνέταιρος και Επικεφαλής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της ΕΥ Κύπρου σχολιάζει:  «Η ανάπτυξη των διαδικτυακών υπηρεσιών “έξυπνου σπιτιού” είναι εντυπωσιακή, αλλά δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Οι πάροχοι πρέπει να θέσουν την προστασία δεδομένων στο επίκεντρο της στρατηγικής τους για να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες ανησυχίες των καταναλωτών. Συγχρόνως, τα όλο και πιο σύνθετα πακέτα διαδικτυακών προσφορών αποξενώνουν τους καταναλωτές. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσφέρουν περισσότερες ευκολίες, μεγαλύτερη σαφήνεια και διαφάνεια στις προσφορές τους για να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών».
 

Δειτε Επισης

Σύντομα ο σχεδιασμός για Σχολή Θαλάσσιων Επιστημών ΤΕΠΑΚ στη Λάρνακα
«sCYence Fair 2024»: Με εκατοντάδες χαμόγελα πλημμύρισε η μεγαλύτερη γιορτή της επιστήμης
Οι νικητές των «Stelios Bi - Communal Awards for Business Co-operation 2024»
TELETHON και Κεραυνός Στροβόλου ενώνουν δυνάμεις
16α ΙΝ Business Awards: Ανακοινώνονται την ερχόμενη εβδομάδα οι βραβευθέντες
Στην ΟΕΒ ο Σύνδεσμος Συλλογικότητας Θεατρικών Δημιουργών-Το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο
Στις 16 Μαΐου η ετήσια εκδήλωση «Cisco Experience»
Oι content creators αλλάζουν την όψη της οικονομίας
Με διαδρομές ενθουσιασμού, επιτυχίας και επιδόσεων ο απολογισμός για τον ΟΠΑΠ Μαραθώνιο Λεμεσού
ΓεΣΥ: Πώς διατηρείται και ενισχύεται η ποιοτική εξυπηρέτηση ασθενών;