Έρευνα PwC: Οι οικογενειακές επιχειρήσεις να εμπιστευτούν την επόμενη γενιά

Η νέα έρευνα της PwC, Global NextGen Survey 2019 καταδεικνύει ότι οι ηγέτες της επόμενης γενιάς (NextGens) των οικογενειακών επιχειρήσεων θεωρούν τον εαυτό τους φορέα αλλαγής σε σχέση με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και επιζητούν μεγαλύτερη στήριξη και εμπιστοσύνη από τους ηγέτες της σημερινής γενιάς. 

Όπως προκύπτει από την έρευνα, η πλειοψηφία των NextGens ήδη εμπλέκεται σε μεγάλο βαθμό στην οικογενειακή επιχείρηση, με τους μισούς σχεδόν (48%) να αναφέρουν ότι αναλαμβάνουν ήδη σημαντικές εσωτερικές εργασίες, ενώ το ένα τέταρτο (26%) κατέχει ήδη θέση εκτελεστικού διευθυντή. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ένα ποσοστό της τάξης του 41% στοχεύει στον ρόλο του εκτελεστικού διευθυντή μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια και μάλιστα το ένα τρίτο σχεδόν (29%) επιδιώκει να καταστεί πλειοψηφικός μέτοχος. 

Επιπρόσθετα, η έρευνα καταγράφει τα ψηλά επίπεδα αυτοπεποίθησης που χαρακτηρίζουν τους NextGens, σε σχέση με την αξία που μπορούν να προσφέρουν στην επιχείρηση σε ό,τι αφορά τις δεξιότητες. Περισσότερα από τα δύο τρίτα των συμμετεχόντων στην έρευνα θεωρούν ότι τα ισχυρότερά τους γνωρίσματα (επίλυση προβλημάτων και ηγετική ικανότητα) αποτελούν αναγκαίες δεξιότητες για το μελλοντικό επιχειρηματικό τοπίο, ενώ το 64% δηλώνει ικανό να προσθέσει αξία ώστε να διασφαλίσει ότι η μελλοντική επιχειρηματική στρατηγική θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής. 

Η έρευνα καταλήγει σε τέσσερις βασικούς τύπους προσωπικοτήτων των NextGens, με βάση τις απόψεις και τις δεξιότητές τους, τη συνεισφορά και τους επαγγελματικούς τους στόχους:

Μεταρρυθμιστές: Μελλοντικοί ηγέτες με αυτοπεποίθηση (46% των συμμετεχόντων):
Οι μεταρρυθμιστές έχουν ως στόχο να ηγηθούν της αλλαγής στην οικογενειακή επιχείρηση και είναι πιθανότερο να επιδιώξουν την ανάληψη εκτελεστικών ρόλων μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια (56% των μεταρρυθμιστών συγκριτικά με το 41% του συνόλου των 956 συμμετεχόντων στην έρευνα).

Προστάτες: Διατηρούν την παράδοση και τα υφιστάμενα δίκτυα (26% των συμμετεχόντων):
Οι προστάτες έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να είναι άνω των 35 ετών συγκριτικά με τους υπόλοιπους NextGens (42% έναντι 36% του συνόλου) και να έχουν διευθυντικό ρόλο (44% έναντι 39% του συνόλου). 

Ενδοεπιχειρηματίες: Προσπαθούν να αποδείξουν την αξία τους αναλαμβάνοντας εργασίες υπό την προστασία της οικογένειας (20% των συμμετεχόντων):

Οι ενδοεπιχειρηματίες είναι πιο πιθανόν να νιώσουν την ανάγκη να αποδείξουν την αξία τους προτού παρουσιάσουν ιδέες για αλλαγή (27% έναντι 21% του συνόλου).

Επιχειρηματίες: Ακολουθούν τη δική τους πορεία εκτός της οικογενειακής επιχείρησης: (8% των συμμετεχόντων) 
Οι επιχειρηματίες είναι λιγότερο πιθανόν να βλέπουν τον εαυτό τους ως τον μελλοντικό ηγέτη της οικογενειακής επιχείρησης – ενώ αντίθετα θέλουν να ηγηθούν της δικής τους επιχείρησης – και είναι πιο πιθανό να στοχεύουν σ’ έναν ρόλο διακυβέρνησης στην οικογενειακή επιχείρηση (π.χ. στο οικογενειακό συμβούλιο).

Για κάθε τύπο προσωπικότητας, η έρευνα παρέχει συγκεκριμένη καθοδήγηση αναφορικά με τον τρόπο προσέγγισης της επαγγελματικής τους ανάπτυξης. 

Δειτε Επισης

Έρευνα CyEmployers: Διασύνδεση των δεξιοτήτων που αποκτούνται από την ανώτερη εκπαίδευση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας
Ανοίγει τις πύλες της η γκαλερί που έρχεται να κάνει την ανατροπή
Η επίδραση της ΤΝ στις επαγγελματικές υπηρεσίες
Ενδυνάμωση νέας γενιάς για καταπολέμηση της ρητορικής μίσους στο διαδίκτυο
Η ανακοίνωση της CNP για την πώληση στην Ελληνική- «Το επόμενο βήμα…»
16α IN Business Awards: Απόψε η μεγάλη γιορτή του κυπριακού επιχειρείν
Καρδιοχειρουργοί του Mediterranean Hospital παρακολούθησαν διάλεξη του διακεκριμένου καθηγητή Claus Preusse
Άνευ ανθυποψηφίου συνεχίζει στη θέση του γενικού γραμματέα της ΠΑΣΥΔΥ ο Στρατής Ματθαίου
Η Golden Gallery by Kapatays δίπλα στα Μωρά Θαύματα
Εκδήλωση Ασφάλειας και Υγείας 2024: «Δεν υπάρχει άλλος χρόνος-Εξασφαλίζουμε υγιή και ασφαλή εργασία τώρα»