Μ. Σκορδέλλη: Στροφή στα ψηφιακά Mέσα

Ραγδαίες αλλαγές και στον χώρο της διαφήµισης φέρνουν τα τεχνολογικά άλµατα, τα οποία έχουν διαφοροποιήσει άρδην τον τοµέα, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, µε την καθιέρωση των µέσων κοινωνικής δικτύωσης, των διαδικτυακών καναλιών και γενικότερα ό,τι αφορά τον ψηφιακό κόσµο. Η πρόεδρος του Συνδέσµου Διαφηµιζοµένων Κύπρου, Μελίνα Σκορδέλλη, αναφέρεται στις σηµαντικές αλλαγές που έχουν επέλθει στο χώρο της διαφήµισης και εξηγεί ποιος είναι ρόλος του Συνδέσµου.

Η κ. Σκορδέλλη σηµειώνει ότι η µεγαλύτερη αλλαγή αφορά στη στροφή στα ψηφιακά µέσα, τα οποία συνεχώς εξελίσσονται και προσφέρουν νέες λύσεις στους διαφηµιζόµενους. Στην Κύπρο, ως βασικός πυλώνας του media plan, επισηµαίνει, παραµένουν τα παραδοσιακά κανάλια, αλλά συνδυάζονται και τα ψηφιακά κανάλια, για τα οποία η διαφηµιστική δαπάνη αυξάνεται χρόνο µε το χρόνο. Υποδεικνύει δε, πως νέα µέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως ιστοσελίδες, blogs, vlogs, υπηρεσίες streaming και podcasting, κερδίζουν µερίδια αναγνωσιµότητας, τηλεθέασης και ακροαµατικότητας από τα παραδοσιακά µέσα. Και η µεγάλη πρόκληση, συµπληρώνει, έγκειται στον εντοπισµό του στοχευµένου κοινού µέσα στη θάλασσα των επιλογών που προσφέρονται σήµερα στον καταναλωτή.

Ενηµέρωση και εκπαίδευση
Ο Σύνδεσµος προσφέρει ενηµέρωση και εκπαίδευση για τις νέες τάσεις και τα εργαλεία που µπορούν να φανούν χρήσιµα στα τµήµατα µάρκετινγκ των εταιρειών σε σχέση µε τη διαφήµιση, χωρίς σε καµία περίπτωση να δίνει καθοδήγηση για το πού θα διαφηµίσουν και πώς θα αξιοποιήσουν τον διαθέσιµο προϋπολογισµό τους, διευκρινίζει η κ. Σκορδέλλη, εξηγώντας ότι η κάθε εταιρεία έχει τη δική της στρατηγική. Συµπληρώνει, ταυτόχρονα, ότι όλα τα µέσα (τηλεόραση, ραδιόφωνο, ιστοσελίδες, κτλ) έχουν τη χρησιµότητά τους σε σχέση µε τη διαφήµιση, ανάλογα πάντα µε την περίπτωση.
 
Οι προκλήσεις των διαφηµιζοµένων
Σηµαντικές προκλήσεις διαπιστώνει ο Σύνδεσµος για τα µέλη του, µε τις κυριότερες, όπως αναφέρει η πρόεδρός του, να εντοπίζονται στο ψηφιακό οικοσύστηµα και συγκεκριµένα σε θέµατα που σχετίζονται µε την ασφάλεια, τη διαφάνεια και την αποτελεσµατικότητα. Σηµειώνει περαιτέρω, ότι η παγκόσµια οµοσπονδία διαφηµιζοµένων (W.F.A.) δηµιούργησε ένα παγκόσµιο χάρτη για τα διαφηµιστικά µέσα (Global Media Charter), στον οποίο καταγράφονται τα µεγαλύτερα θέµατα και προκλήσεις που αντιµετωπίζουν διαφηµιζόµενοι παγκοσµίως. Είναι οι τοµείς που συγκεντρώνουν τις ανησυχίες των διαφηµιζοµένων και, ταυτόχρονα, αποτελούν τη µεγαλύτερη ευκαιρία, ώστε να τεθεί σε νέες βάσεις ο τρόπος µε τον οποίο λειτουργούν. Αυτοί, σύµφωνα µε την W.F.A. είναι:

1. Μηδενική ανοχή στη διαφηµιστική απάτη (ad fraud) και αποζηµίωση για τυχόν παραβιάσεις.
2. Αυστηρή προστασία του brand safety (της ασφάλειας της µάρκας).
3.Viewability (διασφάλιση ότι θα υπάρξει θέαση της διαφήµισης).  
4. Διαφάνεια σε όλο το εύρος της αλυσίδας της διαφήµισης. 
5. Μέτρηση και πιστοποίηση από τρίτους (third party verification & measurement) ως βασικό προαπαιτούµενο. 
6. Ζητήµατα «walled garden», δηλαδή ενός περιβάλλοντος µέσα σε µία πλατφόρµα που ελέγχει και περιορίζει το περιεχόµενο που είναι διαθέσιµο στους χρήστες. 
7. Βελτίωση των προτύπων διαφάνειας στα δεδοµένα.
8. Βελτίωση της εµπειρίας του χρήστη.
 
Εκπρόσωπος 42 εταιρειών
Ο Σύνδεσµος Διαφηµιζοµένων Κύπρου είναι ένας µη κερδοσκοπικός φορέας που εκπροσωπεί τις διαφηµιζόµενες επιχειρήσεις στην Κύπρο σε όλους τους τοµείς και προς όλες τις κατευθύνσεις. Στον Σ.Δ.Κ. συµµετέχουν σήµερα 42 εταιρείες από διάφορους επιχειρηµατικούς τοµείς. Όπως αναφέρει η κ. Σκορδέλλη, προωθούν την ελευθερία στην εµπορική επικοινωνία και πιστεύουν ότι αυτή διασφαλίζεται µε την αυτορρύθµιση του κλάδου. Ο Σύνδεσµος συµµετέχει επίσης ενεργά στον Φορέα Ελέγχου Διαφήµισης (Φ.Ε.Δ.) µε τρία µέλη στο Διοικητικό Συµβούλιο και περίπου 30 εκπροσώπους στις επιτροπές του, ενώ προεδρεύει της Επιτροπής Ελέγχου Έρευνας Τηλεθέασης (Ε.Ε.Ε.Τ.). Ταυτόχρονα, εκπροσωπεί την Κύπρο στην Παγκόσµια Οµοσπονδία Διαφηµιζοµένων (W.F.A.) από το 2004, ανάµεσα στα µέλη της οποίας συγκαταλέγονται διεθνούς εµβέλειας εταιρείες και εθνικές ενώσεις διαφηµιζοµένων, που αθροιστικά εκπροσωπούν περίπου 90% της παγκόσµιας διαφηµιστικής δαπάνης.

Η δράση
- Μεταφέρει τις απόψεις των διαφηµιζοµένων για προτεινόµενες νοµοθετικές ρυθµίσεις.
- Συνεχής εκπαίδευση για αναβάθµιση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των στελεχών του χώρου, µε τη διοργάνωση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων χωρίς κόστος για τις εταιρείες-µέλη. 
- Διεξαγωγή στοχευµένων ερευνών σε τοµείς που ενδιαφέρουν τους διαφηµιζόµενους.
- Copy advice για τις εταιρείες-µέλη από τον Φορέα Ελέγχου Διαφήµισης, δηλαδή αξιολόγηση διαφηµιστικού υλικού πριν αυτό δηµοσιευτεί, µε σκοπό τον εντοπισµό πιθανών παραβιάσεων του Κυπριακού Κώδικα Δεοντολογίας Επικοινωνίας.

Η εταιρεία RAI προχώρησε στην πραγµατοποίηση έρευνας για λογαριασµό του Σ.Δ.Κ. σχετικά µε τις επενδύσεις των επιχειρήσεων στην Κύπρο σε digital διαφήµιση, από την οποία έχουν προκύψει συγκριτικά αποτελέσµατα που µπορούν να αξιοποιούνται σε βάθος χρόνου. Η έρευνα βασίστηκε σε αντίστοιχη έρευνα της Παγκόσµιας Οµοσπονδίας Διαφηµιζοµένων και πραγµατοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Κύπρο µε τη συµµετοχή 55 επιχειρήσεων.

O Σύνδεσµος προεδρεύει και της Επιτροπής Ελέγχου Έρευνας Τηλεθέασης (Ε.Ε.Ε.Τ.), στην οποία συµµετέχουν επίσης ο Σύνδεσµος Εταιρειών Διαφήµισης-Επικοινωνίας Κύπρου και οι τηλεοπτικοί σταθµοί Alpha Κύπρου, ΑΝΤ1, Omega, ΡΙΚ και Sigma. Η επιτροπή, που λειτουργεί σε µη κερδοσκοπική βάση, έχει ως αντικείµενο τον έλεγχο της έρευνας µέτρησης τηλεθέασης στην Κύπρο. Όπως τονίζει η κ. Σκορδέλλη, διασφαλίζουν ότι τα στοιχεία, βάσει των οποίων αγοράζουν τηλεοπτικό χρόνο, ελέγχονται από ανεξάρτητους ελεγκτές.
 
 

Δειτε Επισης

Ενισχύει τη συνεργασία του με το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας το ΚΕΒΕ
Επιτυχής επαναπιστοποίηση Διεθνών Προτύπων της Kition Ocean Port
Το «Ποδηλατώ για ένα ευρώ με τη Μαρίνα Θεοδώρου 2024» συμπλήρωσε 600 χλμ προσφοράς
Ξεπέρασε κάθε προσδοκία ο ΟΠΑΠ Μαραθώνιος Λεμεσού με χρυσό χορηγό τα Holland & Barrett
25 χρόνια για το Ογκολογικό Κέντρο Τράπεζας Κύπρου-Τι έλεγε κατά τα εγκαίνια ο Μιχαλάκης Α. Τριανταφυλλίδης
H γαλλική AXERIA εισέρχεται στην κυπριακή ασφαλιστική αγορά
Επίσκεψη ομάδας εργαζομένων της Gordian στο Κέντρο Υπηρεσιών «ΣΕΑΝΑ»
Την Τρίτη η 63η ετήσια γενική συνέλευση της ΟΕΒ
Το EUHeyDay πάει Πάφο
Η πρώτη δικαστική απόφαση στην Κύπρο που επέτρεψε τη λήψη μαρτυρίας μέσω εικονοτηλεδιάσκεψης σε αστική υπόθεση