CIIM – Ζορπάς, Επιχειρηματική Μελέτη Φοιτητών του Προγράμματος MBM: Μαθαίνω Κάνοντας

Dr Olga Kandinskaia
Επίκουρη Καθηγήτρια Χρηματοοικονομικών και Διευθύντρια του Μάστερ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, MSc Business Management (MBM)
CIIM - Cyprus International Institute of Management 
olga@ciim.ac.cy

Τρείς ομάδες φοιτητών του μεταπτυχιακού MSc Business Management (MBM) του CIIM – Cyprus International Institute of Management, ολοκλήρωσαν με επιτυχία πραγματική περιπτωσιακή επιχειρηματική μελέτη για τον Όμιλο Εταιρειών «Ζορπάς», έναν ραγδαία αναπτυσσόμενο όμιλο αρτοποιείων και εστιατορίων με ηγετική θέση στην εγχώρια αγορά, ο οποίος πρόσφατα ξεκίνησε μια φιλόδοξη προσπάθεια να επεκτείνει τις εργασίες του στο εξωτερικό. Συγχαρητήρια στα μέλη της ομάδας που κέρδισε: κα Αθηνά Κατίρη, κα  Έλενα Γεωργίου και κα Μαρία Πέτρου!

Οι πρόσφατες τάσεις στον τομέα της επιχειρηματικής εκπαίδευσης δίδουν έμφαση στη σημασία του «Μαθαίνω Κάνοντας». Όπως το πολύ γνωστό που έγραψε ο Benjamin Franklin:
«Πες μου και θα ξεχάσω∙ Δίδαξέ με και  μπορεί να θυμηθώ∙ Ενέπλεξέ με και θα μάθω»  
Τα κορυφαία Business Schools σε όλο τον κόσμο, ενσωματώνουν όλο και περισσότερο τη βιωματική μάθηση στο ακαδημαϊκό πρόγραμμα σπουδών τους, για να εμπλουτίσουν την εμπειρία των σπουδαστών τους επιπέδου Master και να τους προετοιμάσουν για μια επιτυχημένη καριέρα στο σημερινό δυναμικό επιχειρηματικό περιβάλλον, που είναι γεμάτο προκλήσεις. Ένα παράδειγμα της εταιρικής μαθησιακής εμπειρίας του μεταπτυχιακού MBM του CIIM είναι το Ετήσιο Πρόγραμμα Βιωματικής Περιπτωσιακής Μελέτης, μάθημα σε μορφή εργασιακής μελέτης, το οποίο εισάγει τους φοιτητές σε πραγματική επιχειρηματική πρόκληση, την οποία παρουσιάζουν οι διευθυντές μιας επιλεγμένης εταιρείας. Η Εργασία Βιωματικής Περιπτωσιακής Μελέτης του MBM έχει εσωκλειστεί εδώ και τέσσερα έτη στο μεταπτυχιακό ΜΒΜ. Με τα χρόνια, το CIIM έχει συνάψει συνεργασίες με μερικές από τις κορυφαίες εταιρίες στην Κύπρο, για αυτό το «ζωντανό» έργο, ιδιαίτερα μ’ εκείνες που είναι  πρότυπα στην καινοτομία και στη δημιουργία αξίας, τα οποία είναι και το μοναδικό θέμα του προγράμματος MBM του CIIM. Αυτή τη χρονιά, οι φοιτητές μας είχαν την τιμή να συνεργαστούν με τους εμπνευστές και ενθουσιώδεις διευθυντές του Ομίλου Ζορπά.

Ζορπάς: Από ένα μικρό αρτοποιείο του χωριού σε μια μεγάλη εταιρεία 
Η εταιρεία Α. Ζορπάς και Υιοί Λτδ,  ιδρύθηκε ως ένα μικρό αρτοποιείο στην Αθηένου το 1975 από τον κον Ανδρέα Ζορπά. Το 1979 συστάθηκε ως Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης, με κύρια δραστηριότητα την παραγωγή και πώληση προϊόντων αρτοποιίας. Με επιτυχημένες δραστηριότητες και συνεχή ραγδαία ανάπτυξη πέραν των σαράντα χρόνων στην κυπριακή αγορά, το μικρό αρτοποιείο της Αθηένου μετατράπηκε σε ένα μεγάλο όμιλο εταιρειών. Ακόμα και σήμερα, η εταιρεία Ζορπάς στηρίζεται στην ίδια ανθρώπινη προσέγγιση και αξίες όπως στο ξεκίνημά της. Η εταιρεία διαθέτει σήμερα πέραν των 65 καταστημάτων σε όλη την Κύπρο (καταστήματα Ζορπάς και Pralina), δύο καταστήματα που άνοιξαν πρόσφατα στη Νέα Υόρκη (ΗΠΑ) με την επωνυμία The French Workshop, και τρεις μονάδες παραγωγής στην Αραδίππου και στη Βιομηχανική Περιοχή Νήσου, εξοπλισμένες με την τελευταία τεχνολογία. Η εταιρεία Ζορπάς αποτελεί παράδειγμα καινοτόμου επιχείρησης που έχει επεκταθεί ταχέως στη βιομηχανία τροφίμων αναλαμβάνοντας πολλά νέα έργα κάθε χρόνο. Έχουν επεκτείνει την επιχείρηση αρτοποιίας τους για να συμπεριλάβουν στα καταστήματά τους σπιτικά φαγητά (μαγειρείο), σαλάτες και Sushi. Την άνοιξη του 2018, άνοιξαν το κατάστημα  Zorbas by the Sea, σουβλατζίδικο και σαλάτες, στον Πρωταρά. Μια ακόμα καινούργια πρωτοβουλία της εταιρείας Ζορπάς είναι η εισαγωγή και διάθεση στα καταστήματά τους προϊόντων του καφέ της τεχνογνωσίας Coffee Berry, μια ιδέα της σύγχρονης τάσης «με τον καφέ στο χέρι», την οποία ένθερμα υποδέχτηκαν σε όλη την Κύπρο. 

Η θεωρία του ΓΙΑΤΙ: Σαφήνεια, πειθαρχία και συνοχή
Το 2019, το θέμα της Βιωματικής Περιπτωσιακής Μελέτης ήταν η θεωρία του ΑΡΧΙΖΩ ΜΕ ΤΟ ΓΙΑΤΙ από τον Simon Sinek, έναν δημοφιλή συγγραφέα σε θέματα διοίκησης και ομιλητή. Με τη θεωρία του «Χρυσός Κύκλος» εξηγεί ότι ένας επιτυχημένος οργανισμός θα πρέπει πάντα να ξεκινά με το ΓΙΑΤΙ αντί με το ΤΙ ή το ΠΩΣ. Οι πελάτες δεν αγοράζουν ΑΥΤΟ που κάνετε, αγοράζουν το ΓΙΑΤΙ το κάνετε. Όλα ξεκινούν από τη σαφήνεια: γνωρίζοντας ΓΙΑΤΙ κάνετε αυτό που κάνετε ενδυναμώνει τους υπαλλήλους σας. Το ΓΙΑΤΙ δεν είναι τα χρήματα, είναι η αιτία σας, ο σκοπός σας. Αφού μάθεις το ΓΙΑΤΙ σου, το ερώτημα είναι ΠΩΣ θα το κάνεις. Τα ΠΩΣ είναι οι αξίες ή οι αρχές που φέρνουν το σκοπό σας στη ζωή. Έχοντας την πειθαρχία να διατηρούμε τους υπάλληλους αφοσιωμένους σε αυτές τις κατευθυντήριες αρχές ενισχύει την ικανότητα ενός οργανισμού να επιτύχει. Τέλος, είναι πολύ σημαντικό να δείξετε τη συνέπεια των ΤΙ, τα οποία είναι αποτελέσματα του ΓΙΑΤΙ σας και των ΠΩΣ σας: τα προϊόντα σας, οι υπηρεσίες σας, το μάρκετινγκ, οι δημόσιες σχέσεις, η εσωτερική κουλτούρα, οι άνθρωποι που προσλαμβάνετε, οι εμπλεκόμενοι που προσελκύετε.

CIIM-Ζορπάς - Η Βιωματική Περιπτωσιακή Εργασία 2019 
Τρεις ομάδες επιλεγμένων φοιτητών του προγράμματος MBM του CIIM εργάστηκαν για περίοδο τεσσάρων μηνών, την άνοιξη του 2019, στο έργο «ΓΙΑΤΙ ΖΟΡΠΑΣ». Ο κύριος στόχος ήταν να βρεθεί αυτό που πραγματικά διαφοροποιεί τον Ζορπά (από άποψη προϊόντων, εξυπηρέτησης πελατών, νοοτροπίας ή κάτι άλλο) από τους ανταγωνιστές του και τι θα διασφαλίσει τη συνέχιση της ιστορίας και της επιτυχίας του. Ως Διευθύντρια του μεταπτυχιακού MBM, εργάστηκα με την κάθε ομάδα ως ακαδημαϊκός μέντοράς τους σε αυτό το έργο. Με την ενεργή καθοδήγηση και υποστήριξη του Διευθυντή Ανθρώπινου Δυναμικού του Ομίλου κ. Αιμίλιο Ροτσίδη, οι φοιτητές είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν τα εργαστήρια, με τους διευθυντές και τους υπαλλήλους των καταστημάτων της εταιρείας, τα οποία πρόσφεραν μια μοναδική ευκαιρία εκμάθησης για τους συμμετέχοντες φοιτητές. Όπως εξήγησε ο κ. Ροτσίδης: «ΓΙΑΤΙ επιλέξαμε αυτό το έργο; Επειδή για εμάς είναι σημαντικό να στηρίξουμε τους φοιτητές να βρουν έναν τρόπο να σκέφτονται διαφορετικά σε κάθε έργο που έχουν να επιτελέσουν, είτε στην προσωπική τους ζωή είτε στην επαγγελματική. Ψάχνοντας το ΓΙΑΤΙ κάνουν αυτό που κάνουν μπορεί να είναι ένα έργο ζωής. Για εμάς στο Ζορπά, ήταν σημαντικό να μάθουμε, από την πλευρά του φοιτητή, γιατί επιλέγουν να έρθουν να εργαστούν στο Ζορπά ή γιατί οι πελάτες επιλέγουν τον Ζορπά. Στο τέλος της ημέρας όλα είναι για το ΓΙΑΤΙ!» 

Οι τελικές παρουσιάσεις έγιναν στις 23 Μαΐου 2019 στα γραφεία του τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού, της εταιρείας Ζορπάς, στον Άγιο Αντώνιο στη Λευκωσία. Η εταιρεία θα ήθελε να εκφράσει τις ευχαριστίες της και  στις τρεις ομάδες και σε κάθε συμμετέχοντα ξεχωριστά: 
 

Ομάδα 1: "ΓΙΑΤΙ Ζορπάς – O Ζορπάς ως Χώρος Απόλαυσης Φαγητού" - Dessislava Ευαγγέλου, Νικόλας Κυριάκου, Βεατρίκη Νικολάου

 
Ομάδα 2: "ΓΙΑΤΙ Ζορπάς – O Ζορπάς ως Εργοδότης" - Αχιλλέας Χρήστου, Αναστασία Bobeica, Χριστιάνα Προκοπίου, Αιμιλία Χριστοφή

 
Ομάδα 3: "ΓΙΑΤΙ Ζορπάς – Ο Ζορπάς ως Εργοδότης" - Αθηνά Κατίρη, Έλενα Γεωργίου, Μαρία Πέτρου

Η εταιρεία έχει επιλέξει την ομάδα 3 ως τη νικήτρια αυτού του διαγωνισμού. Με μεγάλη χαρά εκφράζουμε τα συγχαρητήριά μας στους φοιτητές της νικήτριας ομάδας.

Το CIIM θα ήθελε να εκφράσει την ειλικρινή του εκτίμηση στον Όμιλο Ζορπάς για την ενεργή του συνεργασία και στήριξη στην επιχειρηματική εκπαιδευτική διαδικασία. Ειδικές ευχαριστίες απευθύνονται στον Διευθυντή Ανθρώπινου Δυναμικού του Ομίλου κ. Αιμίλιο Ροτσίδη για την ανεκτίμητη συνεισφορά του σε όλα αυτά τα έργα.

 

 

Δειτε Επισης

Σύντομα ο σχεδιασμός για Σχολή Θαλάσσιων Επιστημών ΤΕΠΑΚ στη Λάρνακα
«sCYence Fair 2024»: Με εκατοντάδες χαμόγελα πλημμύρισε η μεγαλύτερη γιορτή της επιστήμης
Οι νικητές των «Stelios Bi - Communal Awards for Business Co-operation 2024»
TELETHON και Κεραυνός Στροβόλου ενώνουν δυνάμεις
16α ΙΝ Business Awards: Ανακοινώνονται την ερχόμενη εβδομάδα οι βραβευθέντες
Στην ΟΕΒ ο Σύνδεσμος Συλλογικότητας Θεατρικών Δημιουργών-Το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο
Στις 16 Μαΐου η ετήσια εκδήλωση «Cisco Experience»
Oι content creators αλλάζουν την όψη της οικονομίας
Με διαδρομές ενθουσιασμού, επιτυχίας και επιδόσεων ο απολογισμός για τον ΟΠΑΠ Μαραθώνιο Λεμεσού
ΓεΣΥ: Πώς διατηρείται και ενισχύεται η ποιοτική εξυπηρέτηση ασθενών;