Χορηγία Κατηγορίας Υπηρεσίες

Τα πάντα για το Influencer Marketing

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε το συνέδριο που διοργάνωσε για διαφημιζόμενους, διαφημιστικές εταιρείες και ΜΜΕ την Τρίτη 14 Μαίου ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Κύπρου, με θέμα το Influencer Marketing. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων Πασχάλη Πασχαλίδη του κτηρίου Διοίκησης της Ελληνικής Τράπεζα και σε αυτό συμμετείχαν πάνω από 130 άτομα.

Διακεκριμένοι ομιλητές από Ελλάδα και Ευρώπη μετέφεραν στο κυπριακό κοινό τη γνώση και τις εμπειρίες τους, τονίζοντας τη μεγάλη δυναμική που έχει το Influencer Marketing σε διεθνές επίπεδο. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε τον Ιούνιο του 2018 η Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιζομένων, όλες οι εταιρείες που έλαβαν μέρος συνεργάζονται με influencers για την online προώθηση των προϊόντων τους, 46% εκ των οποίων πολύ συχνά. Επίσης, 64% των ερωτώμενων θεωρούν ότι η συνεργασία με influencers θα είναι πιο σημαντική στο μέλλον και 65% επεσήμαναν ότι το influencer budget θα αυξηθεί τους επόμενους 12 μήνες (από 10 έως 100%). 

Η Μελίνα Σκορδέλλη, Πρόεδρος του ΣΔΚ, καλωσόρισε το κοινό, και επεσήμανε ότι ο ΣΔΚ εστιάζει ιδιαίτερα στην εκπαίδευση των μελών του και -για πρώτη φορά σε event που διοργανώνει-, έχει προσκαλέσει ευρύτερα τη διαφημιστική αγορά για να ενημερωθεί για ένα θέμα που αφορά όλους. Η Μ. Σκορδέλλη επεσήμανε ότι ο ΣΔΚ είναι χαρούμενος γιατί πέντε ομιλητές θα δώσουν σφαιρική άποψη για το Influencer Marketing. 

Πρώτη ομιλήτρια ήταν η Hayley Irwin, Founding Director του βρετανικού UOR Consultancy, η οποία τόνισε ότι σε μια σωστή εκστρατεία Influencer Marketing, η επιλογή των influencers πρέπει να καθοδηγείται από τον ίδιο τον πελάτη, τους εταιρικούς στόχους και τη στρατηγική που ακολουθεί ένας οργανισμός. Στη συνέχεια ανέλυσε διεξοδικά το briefing document που χρησιμοποιούν στην εταιρεία της για πληρέστερη ενημέρωση των influencers.

Η Μαρία Δημοπούλου, Business Unit Director PR & Influence της Ogilvy στην Ελλάδα, προσδιόρισε αρχικά τι σημαίνει Influencer Marketing και έκανε αναφορά στην εξέλιξή του στην ελληνική αγορά, τονίζοντας πως 74% των καταναλωτών καταφεύγει στο διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα πριν πάρει απόφαση για αγορά. Στη συνέχεια κατέγραψε τα 5 σημαντικότερα βήματα για μια επιχείρηση που ξεκινά ένα influencer's campaign, αναφέρθηκε στα 5 συχνότερα λάθη και τόνισε ότι η αυθεντικότητα του influencer με προσωπικές ιστορίες δημιουργεί engaging περιεχόμενο για τους χρήστες.

Ο Geraint Lloyd-Taylor, Partner and Deputy Head of Advertising & Marketing, Brands & IP στην εταιρεία Lewis Silkin LLP, εξήγησε τη νομική διάσταση του θέματος. Η εταιρεία του συνεργάζεται με την ISBA, τη βρετανική ένωση διαφημιζομένων κι έχουν δημιουργήσει 3 συμβάσεις -για συνεργασία με influencer μέσω agent, για συνεργασία απευθείας και για συνεργασία με microinfluencers. O Geraint ξεκίνησε διευκρινίζοντας ότι οι συμβάσεις με influencers διαφέρουν σε σχέση με άλλες συμβάσεις ταλέντου γιατί οι influencers δεν καλούνται απλά να εκτελέσουν ένα ρόλο, αλλά παράγουν οι ίδιοι περιεχόμενο και είναι media owners. Κατέγραψε βασικά θέματα που πρέπει να προσδιορίζονται σε Influencer contracts, όπως π.χ. δικαιώματα χρήσης του υλικού, εγκρίσεις, αποκλειστικότητα συνεργασίας, θέματα που μπορεί να προκαλέσουν αρνητική δημοσιότητα, θέματα διαφάνειας της σχέσης brand-influencer κλπ.

H Justina Raižytė, Head of Development and Policy της European Advertising Standards Alliance, ενημέρωσε για το πως προσεγγίζουν το θέμα οι φορείς αυτορύθμισης της διαφήμισης. Αναφέρθηκε στο Best Practice on Influncer Marketing που δημιούργησε η EASA το 2018 και εστίασε στο βασικό θέμα παραπόνων από καταναλωτές που δεν είναι άλλο από τη διαφάνεια και το γεγονός ότι οι καταναλωτές πρέπει να ενημερώνονται εγκαίρως και με σαφήνεια για τη σχέση brand-influencer, π.χ. με hashtag #ad στα posts. Στη συνέχεια παρουσίασε παραδείγματα παραπόνων και σχετικών αποφάσεων των φορέων αυτοδέσμευσης σε Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, κλπ.

Ολοκληρώνοντας τη σειρά των παρουσιάσεων, το κοινό απόλαυσε τον γνωστό σεφ και influencer Αλέξανδρο Παπανδρέου, ο οποίος μετέφερε τη δική του οπτική για το τι πρέπει οι οργανισμοί να προσέχουν όταν προσεγγίζουν έναν influencer. Τόνισε τη σημασία του να γνωρίζει και να πιστεύει ο influencer στις αξίες της μάρκας για την οποία δημιουργεί, καθώς και τη σημασία του να είναι αυθεντικός και να έχει κτίσει ο ίδιος μια σχέση με το κοινό και το προϊόν. 

Δειτε Επισης

PwC Foundation: Γνώσεις σε μαθητές και μαθήτριες για τον χρηματοοικονομικό εγγραμματισμό
Αγκαλιάζουν τα βραβεία δικοινοτικής συνεργασίας του ιδρύματος Στέλιος Χατζηιωάννου
Αντίστροφη μέτρηση για 16α ΙΝ Βusiness Awards-Ολοκληρώνεται στις 4 Απριλίου η διαδικασία ψηφοφορίας
Μήνυμα από Αντικαρκινικό Σύνδεσμο Κύπρου και Τρ. Κύπρου για Πορεία Χριστοδούλας-«Να είσαι εκεί»
O Υπουργός Εσωτερικών για το μεταναστευτικό στο Nicosia Economic Congress
Πέραν κάθε προσδοκίας το ενδιαφέρον για το sCYence Fair 2024-Παρατείνονται μέχρι 10 Απριλίου οι εγγραφές
Κέντρο Κοινωνικής Καινοτομίας: Ενημερωτική συνάντηση με λειτουργούς των ΜΜΕ
ECR Case Study: Πρόληψη ελλείψεων και διαθεσιμότητα στο ράφι
Σε τροχιά απογείωσης η γραμμή πλεύσης της κυπριακής ναυτιλίας... Παγκοσμίου φήμης ναυτιλιακό σύμπλεγμα η Κύπρος
Συνεργασία U Travel-Capacitor Partners: Ρεκόρ στις online πωλήσεις των ταξιδιωτικών πακέτων του Tomorrowland