Χορηγία Κατηγορίας Υπηρεσίες

Οργανισμός Νεολαίας Κύπρου: Εξυπηρέτησε 3264 άτομα το 2018

Ο Οργανισμός Νεολαίας Κύπρου (ΟΝΕΚ) μέσα από τις τέσσερις υπηρεσίες του που προσφέρει εξυπηρέτησε το 2018, 3264 άτομα ενώ το 2017 εξυπηρετήθηκαν 3263. 

Σύμφωνα με ανακοίνωση, προσφέρονται τέσσερα προγράμματα, τα οποία διατηρούν ένα σημαντικό βαθμό αυτονομίας μεταξύ τους, αποτελούν όμως ταυτόχρονα ένα πλέγμα υπηρεσιών το οποίο τίθεται στη διάθεση των νέων για αντιμετώπιση των ειδικών ψυχοκοινωνικών ή συναισθηματικών δυσκολιών και προκλήσεων με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι. Τα προγράμματα αυτά είναι: η «Μικρή Άρκτος», οι Συμβουλευτικές Υπηρεσίες ΠΡΟΤΑΣΗ, η ΓΡΑΜΜΗ 1410 και η Συμβουλευτική Μέσω Διαδικτύου.

Στη ΓΡΑΜΜΗ 1410 και στην υπηρεσία Συμβουλευτική Μέσω Διαδικτύου, καταγράφηκαν το 2018, 1752 κλήσεις. Ο αριθμός αυτός αποτελεί ρεκόρ για την υπηρεσία και σηματοδοτεί αύξηση κατά 40%, σε σχέση με το 2017, συνεχίζοντας έτσι τη σταθερά ανοδική πορεία της υπηρεσίας.
 
Τα άτομα που καλούν στη ΓΡΑΜΜΗ 1410, σημειώνεται, συνήθως αναφέρονται σε ένα κύριο θέμα -  το θέμα εστιασμού – αλλά ταυτόχρονα μέσα από τη συζήτηση αναδύονται και άλλα σημαντικά ζητήματα τα οποία μπορεί να επηρεάζουν το άτομο κατά την τρέχουσα χρονική στιγμή ή να επηρεάζουν τη διαχείριση ή την έκβαση του προβλήματος για το οποίο καλούν. Τα θέματα καταγράφονται με βάση τη συχνότητα με την οποία εμφανίζονται.

Το 2018 φαίνεται ότι τα πιο συχνά εμφανιζόμενα ζητήματα ήταν το Αρνητικό Συναίσθημα (Άγχος, θλίψη, θυμός, απογοήτευση) και τα Προβλήματα Σχέσεων. Ζητήματα ψυχικής υγείας / ψυχοπαθολογίας, θέματα προσωπικής ανάπτυξης (χαμηλή αυτοεκτίμηση, δεξιότητες επικοινωνίας κλπ), θέματα σχετικά με Εξαρτήσεις (από ουσίες καθώς και τζόγο και τυχερά παιχνίδια) καθώς και η Συμβουλευτική Γονέων αποτελούν τους κυριώτερους προβληματισμούς των καλούντων. Αρκετά συχνά αναδύθηκε το θέμα της Βίας (σωματική, ψυχολογική, σεξουαλική), όπου εκτός από τηλεφωνήματα από θύματα για πρώτη ίσως φορά καταγράφηκε αριθμός κλήσεων που προήλθαν από θύτες, από άτομα που τα ίδια εξάσκησαν κάποιου είδους βία και αναγνωρίζουν ότι η συμπεριφορά αυτή αποτελεί πρόβλημα.


Από τα άτομα που δήλωσαν την ηλικία τους, ποσοστό 11,9% εμπίπτει σε ηλικία φοίτησης σε σχολείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δεδομένης της σχέσης του ρόλου της ΓΡΑΜΜΗΣ 1410 ως η επίσημη γραμμή βοήθειας για το μαθητικό πληθυσμό, εξετάζουμε ξεχωριστά τα θέματα αναφορά των ατόμων που εμπίπτουν στην ηλικία αυτή. Στον πίνακα που ακολουθεί καταγράφονται τα θέματα για τις ηλικίες <16 έως 19 ετών (αφού έχουν αφαιρεθεί οι κλήσεις από άτομα τα οποία δήλωσαν ιδιότητα άλλη εκτός μαθητή)

Τα άτομα που προσέρχονται για πρόσωπο – με – πρόσωπο συμβουλευτική, στις Σ.Υ. ΠΡΟΤΑΣΗ, συνήθως προβάλλουν ως κυριότερο προβληματισμό τα Αρνητικά Συναισθήματα. Δεύτερο σε συχνότητα θέμα ήταν τα προβλήματα σχέσεων. Το τρίτο σε συχνότητα αναφοράς θέμα, η Συμβουλευτική γονέων, περιλαμβάνει τον προβληματισμό για το γονεϊκό ρόλο αλλά και για τις ανεπιθύμητες συμπεριφορές των παιδιών. Θέματα Προσωπικής Ανάπτυξης με κυριότερο το αίτημα για ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης καθώς και βοήθεια στις διαδικασίες Λήψης Αποφάσεων, συμπληρώνουν τον κατάλογο με τα 5 συχνότερα αναφερόμενα αιτήματα των ατόμων που αναζητούν συμβουλευτική από τις Σ.Υ. ΠΡΟΤΑΣΗ.

Οπως αναφέρεται, το κυριότερο αίτημα για το οποίο νέοι και οικογένειες απευθύνθηκαν σε ένα από τα προγράμματά μας, είναι ο έλεγχος των αρνητικών συναισθημάτων. Πιο συγκεκριμένα, οι νέοι φαίνεται να αντιμετώπισαν κατά το έτος που μας πέρασε, αυξημένα επίπεδα Άγχους, Ανησυχίας καθώς και θλίψης και απογοήτευσης, κάτι που τους οδήγησε στην αναζήτηση λύσεων, συμβουλευτικής και στήριξης.

Αυτό, σημειώνεται, αντανακλάται και στη συχνότητα με την οποία τα άτομα επέλεξαν να παρακολουθήσουν διαλέξεις αντίστοιχης θεματολογίας, οι οποίες προσφέρθηκαν κατά το 2018 από τη «Μικρή Άρκτο». Παρατηρούμε ότι 1 στους 5 συμμετέχοντες επέλεξε θεματολογία άμεσα σχετιζόμενη με τη διαχείριση αρνητικών συναισθημάτων (Άγχος, Θλίψη, Θυμός κλπ.). Παρόμοια, στις ομαδικές συναντήσεις, 1 στους 4 επέλεξε ομάδα διαχείρισης συναισθημάτων.

Το επόμενο πιο συχνά εμφανιζόμενο πρόβλημα είναι τα ζητήματα σχέσεων. Φαίνεται ότι όλο και πιο συχνά οι νέοι κυρίως, προβληματίζονται για τις σχέσεις με τους γύρω τους, οι οποίες κρίνονται ως μη ικανοποιητικές ή και προβληματικές. Τα δύο αυτά θέματα, συχνά συνυπάρχουν και είναι πιθανόν να έχουν μεταξύ τους αιτιολογική σχέση.

Είναι παρ΄όλα αυτά ενθαρρυντικό, αναφέρεται,  ότι από τη μια όλο και περισσότεροι νέοι και οικογένειες αναζητούν λύσεις στα προβλήματα και δεν αφήνονται παθητικά σε καταστάσεις οι οποίες τους ταλαιπωρούν και οι οποίες χωρίς αντιμετώπιση θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πιο περίπλοκα προβλήματα. Από την άλλη είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι χρόνο με το χρόνο, οι υπηρεσίες μας κερδίζουν την εμπιστοσύνη του κόσμου αλλά και την αναγνώριση τους ως υπηρεσίες εξειδικευμένες σε ζητήματα νεολαίας.
 
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Altius Insurance: Ανανέωσε για 18η συνεχή χρονιά τη συνεργασία της με την ΠΟΕΔ
Διάλεξη για την τεχνητή νοημοσύνη από ΤΕΠΑΚ και ΕΒΕ Αμμοχώστου
Μέχρι 31 Μαΐου η υποβολή αιτήσεων για το Κυπριακό Βραβείο Εξαγωγών
PwC Foundation: Γνώσεις σε μαθητές και μαθήτριες για τον χρηματοοικονομικό εγγραμματισμό
Αγκαλιάζουν τα βραβεία δικοινοτικής συνεργασίας του ιδρύματος Στέλιος Χατζηιωάννου
Αντίστροφη μέτρηση για 16α ΙΝ Βusiness Awards-Ολοκληρώνεται στις 4 Απριλίου η διαδικασία ψηφοφορίας
Μήνυμα από Αντικαρκινικό Σύνδεσμο Κύπρου και Τρ. Κύπρου για Πορεία Χριστοδούλας-«Να είσαι εκεί»
O Υπουργός Εσωτερικών για το μεταναστευτικό στο Nicosia Economic Congress
Πέραν κάθε προσδοκίας το ενδιαφέρον για το sCYence Fair 2024-Παρατείνονται μέχρι 10 Απριλίου οι εγγραφές
Κέντρο Κοινωνικής Καινοτομίας: Ενημερωτική συνάντηση με λειτουργούς των ΜΜΕ