Peter Long: Tι ζητά η TUI από εμάς

Όταν οι αφίξεις στην Κύπρο ανέρχονται στα 2.5 εκ και μια μόνο εταιρεία φέρνει κάθε χρόνο πέραν των 400.000 τουριστών χειμώνα - καλοκαίρι εδώ και δεκαετίες, αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι εισηγήσεις της δεν μπορούν να αγνοηθούν. Ειδικά όταν συνοψίζονται σε μια παραίνεση: Διαφοροποιηθείτε! 
 
Ο CEO της TUI Travel, Peter Long, βρέθηκε πρόσφατα στην Κύπρο για το Mediterranean Hotel Management & Investment Forum και μίλησε στο  IN Business για πολλά: Τι ζητάνε οι διοργανωτές ταξιδίων από αεροδρόμια, ξενοδόχους και τουριστικές Αρχές. Τι θα έφερνε περισσότερους τουρίστες στη χώρα μας. Τι προτείνει για τις τιμές και τι συμβουλεύει για την ποιότητα του προϊόντος μας. Η λέξη που κρατήσαμε ήταν μια: Διαφορετικότητα. 
 
Το 2013 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την Κύπρο μετά από το κούρεμα των καταθέσεων και τα μέτρα λιτότητας. Κρίνοντας από τα αποτελέσματα του έτους, θεωρείτε ότι η τουριστική βιομηχανία βγήκε νικήτρια; 
Η Κύπρος παραμένει ένας από τους προορισμούς - κλειδιά για εμάς. Είχαμε περισσότερους από 400.000 πελάτες, που επέλεξαν να περάσουν τις διακοπές τους στο νησί το 2013. Τo 2014 αναμένουμε ότι αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι τη χρονιά που μας πέρασε οι επιβάτες περιορίστηκαν αρκετά, σε σύγκριση με το 2012, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. 
 
Έχουμε ενδείξεις για το πώς θα κινηθεί η επόμενη σεζόν; 
Για το 2014 αναμένουμε ότι θα έχουμε μονοψήφια αύξηση στα νούμερά μας. 
 
Πώς χειρίστηκε η TUI τα θέματα που προέκυψαν; 
Αυτό που κάνουμε είναι να διατηρούμε το υψηλό επίπεδο ποιότητας, ενώ φροντίζουμε ώστε οι τιμές μας να είναι προσιτές για όλες τις αγορές. Οι πελάτες μας πάντα αναζητούν χαμηλές τιμές, χωρίς όμως να κάνουν συμβιβασμούς στην ποιότητα των υπηρεσιών, εξού κι εμείς συνεργαζόμαστε στενά με τους ξενοδόχους στην Κύπρο, επικεντρώνοντας τις προσπάθειές μας στο να προσφέρουμε την καλύτερη ποιότητα στην καλύτερη δυνατή τιμή.
 
Τι εισηγήσεις θα κάνατε για τα κυπριακά ξενοδοχεία και αεροδρόμια;
Από τα αεροδρόμια το μόνο που ζητάμε είναι ίσους όρους «παιχνιδιού» για όλη τη βιομηχανία, ώστε οι χαμηλού κόστους αερομεταφορείς και οι άλλες εταιρείες να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο και με τις ίδιες χρεώσεις. Οι πιστοί και μακροχρόνιοι συνεργάτες, όπως εμείς, πρέπει να απολαύουν τα ίδια ωφελήματα με τις νεοεισερχόμενες εταιρείες. 
Με τους ξενοδόχους στο νησί έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία και συνεχίζουμε να εργαζόμαστε μαζί τους, ώστε επενδύοντας ορθά, να ενισχύουν την ταξιδιωτική εμπειρία των πελατών μας. Παρόλα αυτά πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί με τον ανταγωνισμό από άλλους τουριστικούς προορισμούς και να φροντίσουν όπως η αξία του προϊόντος διατηρείται σε υψηλά επίπεδα. Οφείλουν να καινοτομούν διαρκώς και να διαφοροποιούν το προϊόν τους. Ταυτόχρονα, η σύνθεση της αγοράς πρέπει να είναι ισορροπημένη. Πρέπει να αναπτύσσονται νέες αγορές, διασφαλίζοντας παράλληλα τις ήδη καθιερωμένες.
 
Θεωρείτε ότι οι τιμές στην Κύπρο είναι υψηλές; 
Οι τιμές στην Κύπρο τείνουν να είναι κάπως ψηλές και η κυπριακή τουριστική βιομηχανία πρέπει να είναι πολύ προσεκτική, μιας και οι υπερτιμήσεις μπορεί να κλείσουν πολλές πόρτες αγορών. Παρόλα αυτά, σε γενικές γραμμές, θεωρούμε ότι οι τιμές έναντι της ποιότητας είναι καλά ισοζυγισμένες. 
 
Πώς θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε τα τουριστικά πακέτα που προσφέρουμε ως χώρα; 
Σε συνεργασία μαζί μας οι τουριστικοί παράγοντες της χώρας πρέπει να επενδύουν και να στηρίζουν τη βιομηχανία και τα ξενοδοχεία, προσφέροντας ένα διαφοροποιημένο προϊόν και μια αναβαθμισμένη τουριστική εμπειρία στους πελάτες. Όταν προσφέρεις προσιτή πολυτέλεια και την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση, ο ταξιδιώτης είναι σίγουρο ότι θα γυρίσει σε εσένα, ενώ ταυτόχρονα θα δώσει τις καλύτερες συστάσεις, παροτρύνοντας φίλους και συγγενείς να έρθουν κι αυτοί στη χώρα.
 
Θα μπορούσατε να μας δώσετε ένα παράδειγμα καινοτομίας, που θα αποτελούσε πλεονέκτημα; 
Ασφαλώς. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι πελάτες μας δεν μπορούν να αποχωριστούν το διαδίκτυο, εξού και για την καλοκαιρινή περίοδο του 2014 έχουμε ένα ξεχωριστό και καινοτόμο πρόγραμμα με ξενοδοχεία που προσφέρουν free wi-fi και επιδιώκουμε να συνεργαστούμε με όσο το δυνατόν περισσότερα από αυτά. 
 
Η TUI Travel ήδη προσφέρει από την Κύπρο ένα ευρύ φάσμα διαφοροποιημένου προϊόντος προς όλες τις αγορές της. Σε αυτό το σημείο θέλω να τονίσω και τη στήριξη που έχουμε από τον ΚΟΤ, επαναλαμβάνοντας ότι η περαιτέρω ανάπτυξη θα έρθει μόνο με τη διαρκή διαφοροποίηση του προϊόντος σας.  
 
Το βασικότερο πρόβλημά μας είναι η εποχικότητα. Κάποιοι εισηγούνται την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και άλλοι υποστηρίζουν τη συμπερίληψή μας στα χειμερινά brochures μεγάλων tour operator. Ποια είναι η λύση; 
 
Η TUI UK ήδη πετάει στην Κύπρο δέκα μήνες το χρόνο και στέλνει περισσότερους πελάτες στο νησί κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου από οποιοδήποτε άλλο διοργανωτή ταξιδίων. 
Εμείς προσπαθούμε ώστε τη χειμερινή περίοδο να δημιουργήσουμε ζήτηση, αντί να ακολουθούμε τη ζήτηση. Κατ’ επέκταση είναι σημαντικό όπως η χώρα μάς στηρίξει σε αυτή την προσπάθεια, ώστε να προσφέρουμε ένα ανανεωμένο προϊόν και κατάλληλο για τη χειμερινή αγορά. 
 
Τι ποσοστό των πελατών σας επιλέγει την Κύπρο και ποιο είναι το τουριστικό τους προφίλ; 
Η γκάμα του προϊόντος που προσφέρουμε είναι τέτοια, ώστε να ικανοποιεί και να προσελκύει πελάτες από όλες τις κατηγορίες. Την Κύπρο επιλέγει ένα ποσοστό κοντά στο 2% των πελατών μας για τις διακοπές τους. 
 
Επενδύστε στις υποδομές
Λένε πως όπου υπάρχει κρίση υπάρχουν και ευκαιρίες. Εσείς βλέπετε ευκαιρίες στην Κύπρο αυτή τη στιγμή; 
Μετά τις αποφάσεις που ληφθήκαν στις αρχές του προηγούμενου έτους, η Κύπρος έχει, σίγουρα, να αντιμετωπίσει αρκετές προκλήσεις. Η τουριστική βιομηχανία είναι κλειδί για την μετέπειτα οικονομική ανάπτυξη της χώρας και αναμφισβήτητα θα διαδραματίσει ρόλο καταλύτη στην ανάκαμψή της.  
Οι επενδύσεις στις υποδομές και ιδιαίτερα στα λιμάνια και τα αεροδρόμια είναι απαραίτητες, όπως επίσης και στο οδικό δίκτυο. Με αυτό τον τρόπο η Κυβέρνηση θα διασφαλίσει ότι ο τουρισμός παραμένει μια βασική κινητήριος δύναμη της οικονομίας. 
Χρειαζόμαστε τη στήριξη όλων των φορέων, οι οποίοι πρέπει να αρπάξουν την ευκαιρία και να βεβαιωθούν για τη συνεχή ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος που προσφέρει η χώρα. Εμείς θα εξακολουθήσουμε να εργαζόμαστε αποτελεσματικά με όλους, για την εξυπηρέτηση των αμοιβαίων συμφερόντων, διατηρώντας τις επενδύσεις μας στο νησί. 
 

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού GOLD: Living the American Dream
Fooderloo: Ένα καινοτόμο app που μειώνει το food waste και εξοικονομεί χρήματα στις επιχειρήσεις
Και εγένετω Σύνδεσμος Κανονιστικής Συμμόρφωσης Κύπρου(CCA)-Ποια η αποστολή του
Σημαντικές πρωτοβουλίες ΕΚΚ για ενίσχυση του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού των νέων
Century Travel Group και Goget Retail Microfinance σε μια συνεργασία προς όφελος του Κύπριου ταξιδιώτη
Διοικητικό πρόστιμο συνολικού ύψους €360,000 στην ΚΕΠΕΥ MCA Intelifunds από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Ενισχύει τη συνεργασία του με το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας το ΚΕΒΕ
Επιτυχής επαναπιστοποίηση Διεθνών Προτύπων της Kition Ocean Port
Το «Ποδηλατώ για ένα ευρώ με τη Μαρίνα Θεοδώρου 2024» συμπλήρωσε 600 χλμ προσφοράς
Ξεπέρασε κάθε προσδοκία ο ΟΠΑΠ Μαραθώνιος Λεμεσού με χρυσό χορηγό τα Holland & Barrett