Limassol Marina: Κύμα πολυτέλειας

Όταν πέρυσι ο διεθνής Tύπος αναφερόταν σε «καταστροφή της κυπριακής οικονομίας», σίγουρα δεν μπορούσε κανείς να φανταστεί ότι ενάμιση χρόνο μετά θα έγραφαν άρθρα για την Κύπρο και ειδικότερα για την πρόσφατη ανάπτυξη της Μαρίνας Λεμεσού, χαρακτηρίζοντάς την ως ένα από τα σπουδαιότερα έργα στη Μεσόγειο. Ένα εξαίρετο παράδειγμα του νέου lifestyle «living on the sea».

«Έχεις την αίσθηση ότι είσαι στο εξωτερικό» αναφέρουν επισκέπτες και η αλήθεια είναι ότι η εντυπωσιακή ανάπτυξη που άνοιξε τις πύλες της στις 19 Ιουνίου ανεβάζει κατά πολύ τον πήχη των υποδομών της Κύπρου.

Ο θεμέλιος λίθος μπήκε το 2010 και η μακέτα ήταν από μόνη της «πολύ καλή για να είναι αληθινή». Μια επένδυση ύψους €350 εκ σε συνολική έκταση 250.000 τ.μ., με οικιστικές και εμπορικές αναπτύξεις, αλλά και 650 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής μήκους 8 έως και 115 μέτρων. Με 162 πολυτελή διαμερίσματα, 74 μοναδικές επαύλεις με ιδιωτικές θέσεις ελλιμενισμού ή άμεση πρόσβαση στην παραλία, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και διευκολύνσεις, σπα και γυμναστήριο. Με 40 καταστήματα και 12 εστιατόρια. Με χώρο επιδιόρθωσης και επισκευής σκαφών, σταθμό καυσίμων, ελικοδρόμιο, πολιτιστικό κέντρο, ναυτική σχολή και θέσεις στάθμευσης για 750 αυτοκίνητα. Όλα αυτά, τότε, στη μακέτα.

Όταν ζωντάνεψε η μακέτα
Σήμερα, η μακέτα ζωντανεύει μπροστά μας ενισχύοντας τον χαρακτήρα της ήδη ανανεωμένης Λεμεσού. Το 80% του έργου έχει ολοκληρωθεί και πέρα από τους αγοραστές των ακινήτων, την κοσμοπολίτικη μαρίνα χαίρονται καθημερινά χιλιάδες επισκέπτες. «Τις πρώτες μέρες, δηλαδή το Σαββατοκύριακο του Κατακλυσμού, είχαμε, περίπου, 20.000 άτομα κάθε μέρα. Ο αριθμός έχει σήμερα σταθεροποιηθεί στους 4.000 επισκέπτες καθημερινώς», αναφέρει ο εμπορικός διευθυντής, κ. Νικηφόρος Παμπακάς.


Τα οικιστικά συγκροτήματα Nereids και Thetis Residences έχουν ήδη καλωσορίσει τους πρώτους ιδιοκτήτες διαμερισμάτων. Στο πολιτιστικό κέντρο έχουν πραγματοποιηθεί πολλές εκδηλώσεις, ενώ λειτουργεί κανονικά ο χώρος στάθμευσης και το Limegrove Spa and Fitness. Λειτουργούν, επίσης, αρκετά εστιατόρια και ορισμένα καταστήματα. «Είμαστε περήφανοι για το επίπεδο όλων των υπηρεσιών. Επιλέξαμε πολύ προσεχτικά τους ενοικιαστές των εστιατορίων και των καταστημάτων, καθώς ήταν πολύ σημαντικό όπως η εμπορική ανάπτυξη αντανακλά την ποιότητα και το επίπεδο του όλου έργου», προσθέτει.  

Ψώνια και αναψυχή
Στη Μαρίνα Λεμεσού λειτουργούν τα εξής 11 εστιατόρια, καφετέριες και μπαράκια: The Yacht Club, Πυξίδα, Caffe Nero, Wagamama, Marina Cool Bar, Hobo Mediteranneo, KFC, Pizza Hut, Café Calma, Crystal Marina Lounge και Derlicious. Στους επόμενους μήνες θα ανοίξει και εστιατόριο της Carob Mill Restaurants Ltd.
Από τα 40 καταστήματα έχουν μέχρι στιγμής ανοίξει το Ship 2 Shore, το Alphamega Convenience και το γραφείο πωλήσεων της Cybarco. Τον επόμενο μήνα θα ακολουθήσουν και άλλα καταστήματα με μάρκες, όπως: Ralph Lauren, Iceberg, Paul Smith, Nicole Farhi, Just Cavalli, Armani, Paul Shark, Diesel και Crocs. Επίσης, θα ανοίξουν τα: Leos Car Rentals, Dora Theophilou Pharmacy and Haute Parfumerie, Nicolaides Opticians, αλλά και αντιπρόσωποι σκαφών όπως: Ferretti, Riva, Azimut, Princess, Sunseeker, Chris-Craft, Chaparral Boats, Robalo Boats, Wim van der Valk, Pershing, Beneteau και Cranchi.

Όπως μας ανέφερε ο κ. Νικηφόρος Παμπακάς, το ευχάριστο είναι ότι η Μαρίνα Λεμεσού προσελκύει επισκέπτες όλων των εθνικοτήτων και ηλικιών. Σίγουρα οι περισσότεροι αυτή τη στιγμή είναι κάτοικοι του νησιού τόσο Κύπριοι όσο και ξένοι, όμως καθημερινώς πάνε και αρκετοί τουρίστες. «Όλες οι ομάδες συνεργάζονται πολύ στενά με κοινό στόχο την ομαλή λειτουργία του έργου. Σκοπός μας είναι η εμπειρία του κάθε επισκέπτη είτε είναι ιδιοκτήτης έπαυλης είτε σκάφους, τουρίστας ή Κύπριος, να αποχωρήσει με τις καλύτερες εντυπώσεις και αναμνήσεις του νέου τρόπου ζωής ‘living on the sea’», ανέφερε ο κ. Παμπακάς.

Επαύλεις και διαμερίσματα
Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά πριν καν το έργο ολοκληρωθεί. Αρκεί να αναφερθεί ότι ήδη έχει πωληθεί το 70% των διαμερισμάτων και το 30% των επαύλεων, καθιερώνοντας τη Μαρίνα Λεμεσού ως ένα από τα πιο ελκυστικά και ξεχωριστά έργα στην Ευρώπη.
Η προνομιακή της τοποθεσία, η άψογη κατασκευή, η αξία του προϊόντος και η εκτεταμένη εμπειρία των εμπλεκόμενων εταιρειών είχαν ως αποτέλεσμα την προσέλκυση του ενδιαφέροντος σε παγκόσμιο επίπεδο. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τον περιορισμένο αριθμό των οικιστικών μονάδων, οδήγησαν στην εκτόξευση του επενδυτικού ενδιαφέροντος, ακόμα και στη δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε.

Όπως έχουμε αναφέρει, προς το παρόν, παραδόθηκε το 80% της ανάπτυξης, καθώς το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2017. Οι οικιστικές αναπτύξεις της Μαρίνας Λεμεσού θα είναι συνολικά 263. Συγκεκριμένα, θα είναι 162 διαμερίσματα: 94 στο συγκρότημα Nereids Residences και 13 στο Thetis Residences, τα οποία έχουν ήδη παραδοθεί στους ιδιοκτήτες τους. Τα 14 διαμερίσματα του συγκροτήματος Dioni Residences θα ολοκληρωθούν την άνοιξη του 2015 και τα 41 του Castle Residences θα διατεθούν προς πώληση, επίσης, το 2015.
Από τις 74 επαύλεις στη Μαρίνα Λεμεσού οι 39 του Peninsula Villas, με ιδιωτικές θέσεις ελλιμενισμού ή άμεση πρόσβαση στην παραλία, θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2014 και η κατασκευή των 35 επαύλεων του Island έχει ξεκινήσει εδώ και μερικούς μήνες.

Cybarco
Υπεύθυνη για τις πωλήσεις της οικιστικής ανάπτυξης είναι η εταιρεία Cybarco, η οποία είναι και μέτοχος του όλου έργου, ενώ έχει αναλάβει και το project management. Η εταιρεία διαθέτει νέο γραφείο πωλήσεων στην εμπορική ανάπτυξη της Μαρίνας Λεμεσού, όπου όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να αποταθούν είτε για περισσότερες πληροφορίες είτε για να επισκεφθούν τα διαμερίσματα και την ολοκληρωμένη έπαυλη.

Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Εγγλέζο, διευθυντή πωλήσεων οι τιμές για τις διαθέσιμες οικιστικές αναπτύξεις κυμαίνονται σήμερα από €470.000 μέχρι €8.435.000. Ήδη έχουν πωληθεί οι δυο πιο μεγάλες επαύλεις, με ιδιωτικές θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη που έχουν μήκος έως και 60 μέτρα. Η αξία της κάθε μιας ανέρχεται, περίπου, στα €15 εκ. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι σημαντικό ότι δεν έχουμε προσελκύσει μόνο Ρώσους, αλλά 13 ακόμα εθνικότητες. «Η πλειοψηφία τους είναι Ρώσοι και Κύπριοι, όμως οι αγοραστές μας φτάνουν από την Ιαπωνία μέχρι τη Βενεζουέλα και ορισμένοι είναι ιδιοκτήτες σκαφών», είπε.



Η απόκτηση περιουσίας στη μαρίνα δίνει την αίσθηση του «exclusive», όμως ταυτόχρονα το έργο είναι για όλους. Αυτό, όπως είπε ο κ. Εγγλέζος είναι ίσως το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του όλου σχεδιασμού. Αυτό έγινε κατορθωτό με την ποιότητα! «Ποιότητα στην κατασκευή, στην εξυπηρέτηση και στην ευρύτερη λειτουργία, ώστε να απολαμβάνουν όλοι το χώρο της μαρίνας. Οι ιδιοκτήτες σκαφών και ακινήτων έχουν την επιλογή αν προτιμούν να παραμείνουν στον ιδιωτικό τους χώρο ή να περπατήσουν στην εμπορική ανάπτυξη κατά μήκος της προκυμαίας. Ταυτόχρονα, οι επισκέπτες έχουν στη διάθεσή τους καταστήματα, εστιατόρια, καφετέριες και μπαράκια, όλα με μενού και τιμές που διαφέρουν. Έτσι, όλοι απολαμβάνουν την ατμόσφαιρα χωρίς διακρίσεις», εξήγησε.  

Σκάφη με προνόμια
Μπορεί η εμπορική ανάπτυξη να δέχθηκε τους πρώτους της επισκέπτες πριν από δύο μήνες, όμως η μαρίνα καλωσόρισε τα πρώτα σκάφη από τον Απρίλιο του 2013, τοποθετώντας αυτομάτως την Κύπρο στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη σκαφών αναψυχής. Σήμερα, περισσότερα από 140 σκάφη όλων των μεγεθών βρίσκονται ελλιμενισμένα στη Μαρίνα Λεμεσού, με τα πλείστα να ανήκουν σε ντόπιους. Έχουμε, όμως, και συχνούς επισκέπτες από τις Αραβικές χώρες. Μάλιστα, μεταξύ άλλων, η μαρίνα υποδέχθηκε σκάφος 88μ, κάτι πρωτόγνωρο για τα κυπριακά δεδομένα, καθώς είναι η πρώτη στο νησί με δυνατότητα ελλιμενισμού superyachts.
«Δεν μπορούμε να τη συγκρίνουμε με καμία άλλη μαρίνα στη Μεσόγειο, αφού δεν υπάρχει κάποια με τα ίδια χαρακτηριστικά», υπογραμμίζει η κα Σοφία Παρασκευά, διευθύντρια του τμήματος δημοσίων Σχέσεων και μάρκετινγκ, εξηγώντας ότι η τοποθεσία της σε απόσταση αναπνοής από το κέντρο της πόλης, ο μοναδικός της σχεδιασμός και το ξεχωριστό προϊόν που προσφέρει, καθώς οι επαύλεις διαθέτουν ιδιωτικές θέσεις ελλιμενισμού έξω από τον κήπο τους, την κάνουν να ξεχωρίζει.


Η μαρίνα παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και διευκολύνσεις, οι οποίες ενισχύονται από μια ομάδα έμπειρων επαγγελματιών, εξασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία όλων των εργασιών της. Οι  Μarina Attendants και η ομάδα υποδοχής στη reception των γραφείων διοίκησης, περίπου δώδεκα άτομα, είναι πάντα στη διάθεση των πελατών και έτοιμοι να βοηθήσουν με την διεξαγωγή των διαφόρων διαδικασιών και απαιτήσεων κατά τη διάρκεια της ημέρας και όλες τις μέρες της βδομάδας.

Ξένος Τύπος: «Στιλάτη και hot»
«Το πιο στυλάτο θέρετρο του είδους του στη Μεσόγειο» έγραψε το Condé Nast, ενώ η εφημερίδα The Telegraph αναφέρθηκε στη Μαρίνα Λεμεσού ως «το πιο hot σημείο της Μεσογείου αυτή τη στιγμή». Με τον διεθνή τύπο να πλάθει το εγκώμιο του έργου, χαρακτηρίζοντας τη Μαρίνα ως τεράστια επιτυχία, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η ομοφωνία δεν μπορεί να είναι τυχαία.  
«Τα σχόλια είναι κυρίως θετικά. Η Μαρίνα Λεμεσού έχει γίνει προορισμός και αυτός ήταν ο στόχος μας. Είμαστε γενικά πολύ ικανοποιημένοι από την ανταπόκριση», αναφέρει η κα Παρασκευά.
Όπως εξηγεί, η μαρίνα ελκύει αγοραστές και επενδυτές τόσο από την κυπριακή όσο και από τη διεθνή αγορά. Επίσης, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από ιδιοκτήτες σκαφών, λόγω τις γεωγραφικής τοποθεσίας της Κύπρου, του καιρού, της τοποθεσίας της Μαρίνας Λεμεσού στο κέντρο της πόλης και των υψηλών υπηρεσιών που προσφέρει η ομάδα της.

«Λαμβάνουμε μέρος στις εκθέσεις σκαφών αναψυχής στο Λίβανο, το Ντουμπάι, την Ιταλία και το Μονακό, διατηρούμε στενές σχέσεις με δημοσιογράφους από όλες τις χώρες που μας ενδιαφέρουν ως αγορές, όπου και διοργανώνουμε διάφορα events για την ευρύτερη προώθηση του έργου», προσθέτει, μιλώντας για την προώθηση και την προβολή του έργου. «Η λειτουργία της εμπορικής ανάπτυξης ήταν  μεγάλη πρόκληση για το τμήμα του μάρκετινγκ. Έχουμε τώρα τη νέα μας ιστοσελίδα, προχωρήσαμε σε νέα φωτογράφηση για τη διαφημιστική μας καμπάνια, έχουμε νέο περιοδικό για το όλο έργο, ενώ πολλά events έχουν ήδη τροχοδρομηθεί. Είναι μια συναρπαστική περίοδος για εμάς», ανέφερε η λειτουργός μάρκετινγκ, κα. Ελευθερία Βοσκαρίδου.

Εργαζόμενοι και συνεργάτες
Η Μαρίνα Λεμεσού εργοδότησε, συνολικά, 500 άτομα, νούμερο το οποίο αυξάνεται συνεχώς με τη διεύρυνση της εμπορικής ανάπτυξης. Στους εργαζόμενους περιλαμβάνονται όσοι ασχολούνται με το κατασκευαστικό κομμάτι, τα άτομα της κοινοπραξίας, οι πωλητές και όλα τα τμήματα στα γραφεία διοίκησης. Όλες οι εταιρείες της Limassol Marina Ltd, οι Cybarco, Ιωάννου & Παρασκευαϊδης, Φραγκούδη & Στεφάνου, J&P-ΑVΑΧ S.A, Aθηνά A.Τ.E. CADS Holdings και LMDC Services συμβάλλουν με τον δικό της τρόπο στην προώθηση του έργου. Επίσης, διατηρείται συνεργασία με τις εταιρείες Camper & Nicholsons Marinas και Knight Frank στο Λονδίνο.

Από τις μακέτες στην πραγματικότητα
Η κα Παρασκευά ανέφερε ότι το συναίσθημα της μετάβασης από το όνειρο και τις μακέτες στην πραγματικότητα είναι απλά απερίγραπτο. Για όλους όσοι έζησαν το όραμα από την πρώτη στιγμή, πολλά χρόνια πριν από την τοποθέτηση του θεμέλιου λίθου το 2010, η μετάβαση προκαλεί ένα μείγμα ικανοποίησης, ευχαρίστησης και περηφάνιας. «Είχαμε να αντιμετωπίσουμε την οικονομική κρίση, τα προβλήματα ρευστότητας, το πλήγμα που δέχθηκε η εικόνα της Κύπρου στο εξωτερικό και τις δυσκολίες που έβρισκαν όλες οι επιχειρήσεις μετά τα γεγονότα του περσινού Μάρτη. Η πραγματική αξία του έργου αντικατοπτρίζεται στα εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα που έχουμε πετύχει στις πωλήσεις παρά τις οικονομικές προκλήσεις της εποχής», πρόσθεσε.

Προσδοκίες και προοπτικές
Όπως ανέφερε και η κα Βοσκαρίδου η Μαρίνα Λεμεσού έχει αλλάξει το πρόσωπο της πόλης και έχει τοποθετήσει την Κύπρο στον ναυτικό χάρτη των σκαφών αναψυχής. Η κατασκευή του έργου αναβάθμισε την ευρύτερη περιοχή της μαρίνας και το ιστορικό κέντρο της πόλης, διανοίγοντας νέες προοπτικές για τη Λεμεσό και την Κύπρο ολόκληρη. «Σε αυτό το κλίμα συνεχίζει να δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, προσελκύει ποιοτικό τουρισμό και δίνει το έναυσμα για επενδύσεις στην περιοχή. Εκτιμάται ότι θα συμβάλει αισθητά στην ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης και θα συνεχίσει να έχει θετική επίδραση στις επιχειρήσεις της πόλης», κατέληξε.

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού GOLD: Living the American Dream
Fooderloo: Ένα καινοτόμο app που μειώνει το food waste και εξοικονομεί χρήματα στις επιχειρήσεις
Ακίνητα: Οι πιο περιζήτητες περιοχές ανά επαρχία-Τι καταδεικνύει έρευνα της Deloitte
Τελεσίγραφο Βαφεάδη στην Kition για την εγγυητική-Προθεσμία δύο ημερών, μετά τα πράγματα θα είναι διαφορετικά
Κώστας Κουμής: Τα τρία αρνητικά δεδομένα της φετινής χρονιάς και η αισιοδοξία για τις επιδόσεις του τουρισμού
Π. Χριστοδούλου: Επιτυγχάνεται η πολυπόθητη εναρμόνιση των όρων εργοδότησης του προσωπικού
Διοικητικό πρόστιμο συνολικού ύψους €360,000 στην ΚΕΠΕΥ MCA Intelifunds από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Συμφωνία σταθμός ανάμεσα σε Ελληνική και ΕΤΥΚ για ανανέωση της συλλογικής σύμβασης
Τράπεζα Κύπρου: Ξεκινά το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών-Όλες οι πληροφορίες
Νικόδημος Δαμιανού: Απτά αποτελέσματα στον τομέα της ψηφιακής μετάβασης εντός του έτους