Τα άμεσα μηνύματα η κορυφαία διαδικτυακή δραστηριότητα στην Κύπρο

Κατά το 2019 παρατηρήθηκε αύξηση της πρόσβασης στο Διαδίκτυο από τα νοικοκυριά όπου το ποσοστό έφτασε στο 89,6% σε σχέση με 86,2% το 2018. 
 
Σύμφωνα με έρευνα της Στατιστικής Υπηρεσίας, το 85,5% των ατόμων ηλικίας 16-74 είναι συχνοί χρήστες του Διαδικτύου αφού το χρησιμοποιούν τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Όλα τα άτομα ηλικίας 16–24 (100,0%) χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο μία φορά την εβδομάδα. Το ποσοστό αυτό μειώνεται σημαντικά με την αύξηση της ηλικίας, το οποίο όμως στα άτομα ηλικίας 65–74 η χρήση του Διαδικτύου έχει αυξηθεί στο 44,3% το 2019 σε σχέση με 37,5% το 2018. Τα άτομα με υψηλό επίπεδο μόρφωσης χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο συχνότερα (97,3%) από τα άτομα με χαμηλό επίπεδο μόρφωσης (55,7%). 
 

Οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στο Διαδίκτυο είναι οι ακόλουθες: η χρήση άμεσων μηνυμάτων (88,6%), το τηλεφώνημα μέσω διαδικτύου/τηλεφώνημα με εικόνα (με κάμερα) μέσω Διαδικτύου (84,0%), η συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα (83,3%), η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες (83,2%) και η ανάγνωση ειδήσεων/εφημερίδων/περιοδικών (81,9%). 
 
Tο 91,6% των ατόμων που χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 χρησιμοποίησαν κινητό ή έξυπνο τηλέφωνο (smart phone) για να έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο μακριά από το σπίτι ή την εργασία, το 26,1% χρησιμοποίησαν φορητό υπολογιστή (laptop) και το 19,6% υπολογιστή με οθόνη αφής (tablet). 
 
Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση
 
Σε σύγκριση με το 2018, το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 16–74 χρονών που χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο για επαφή με τις Δημόσιες Αρχές / Υπηρεσίες το 2019 αυξήθηκε από 41,7% σε 50,3%. Αυτό οφείλεται στην αύξηση των ατόμων που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για τη λήψη πληροφοριών από τις ιστοσελίδες των δημόσιων αρχών (από 38,7% σε 48,3%), το κατέβασμα/εκτύπωση επίσημων εντύπων (από 27,4% σε 37,1%) και την υποβολή συμπληρωμένων εγγράφων (από 26,1% σε 33,9%).
 
Ηλεκτρονικό Εμπόριο
 
Το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 16-74 που πραγματοποίησαν αγορές μέσω Διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 σημείωσε σημαντική αύξηση αφού ανήλθε στο 36,2% σε σύγκριση με 23,3% την αντίστοιχη περίοδο του περσινού χρόνου. 
 

Τα κυριότερα προϊόντα ή υπηρεσίες που αγοράστηκαν/παραγγέλθηκαν αφορούσαν τα εξής: είδη ένδυσης και αθλητικά είδη (66,2%), διευθετήσεις για ταξίδια όπως εισιτήρια και ενοικίαση αυτοκινήτου (54,6%) και διαμονή για διακοπές (51,7%). 
 
Ανάμεσα στα άτομα ηλικίας 16–74 που παράγγειλαν ή αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες κατά την περίοδο Απριλίου 2018 - Μαρτίου 2019, το 84,6% αγόρασε από πωλητές χωρών της ΕΕ, το 44,2% αγόρασε από πωλητές από τον υπόλοιπο κόσμο και το 45,1% αγόρασε από ντόπιους Κύπριους πωλητές. Το 38,9% των ατόμων αυτών έκαναν αγορές για προϊόντα/υπηρεσίες αξίας μεταξύ 100 – 500 ευρώ.

Δειτε Επισης

Πραγματοποιήθηκαν με μεγάλη επιτυχία τα Εγκαίνια της Παλαιάς Δημοτικής Αγοράς
Θέμις Χριστοφίδου: Το CYENS βήμα προόδου για αστική ανάπτυξη και επιχειρηματικότητα
Γιώργος Χρυσάνθου: Το CYENS ανοίγει νέους δρόμους στην επιχειρηματικότητα
Nίκος Χριστοδουλίδης: Ορόσημο για τη σύγχρονη ιστορία του Δήμου Λευκωσίας το Κέντρο Αριστείας CYENS
Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης: To CYENS μέρος ευρύτερης προσπάθειας αποκατάστασης του κέντρου
Η Κύπρος στο επίκεντρο της παγκόσμιας τεχνολογίας και καινοτομίας
Ο Πρίγκιπας Αλβέρτος Β’ του Μονακό στα κεντρικά γραφεία της Epic στην Κύπρο
Κτίζοντας γνώση στις επιχειρήσεις εν μέσω της ΑΙ εποχής
Capacitor Partners και IMR παρέχουν στρατηγικές προοπτικές για ψηφιακό μετασχηματισμό ελληνικής δικαιοσύνης
«Σε αξιοσημείωτη φάση ανάπτυξης και μετασχηματισμού ο τομέας της τεχνολογίας στην Κύπρο»