Αυξήθηκε στο 86,2% των νοικοκυριών με πρόσβαση στο διαδίκτυο

Κατά το 2018 παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση της πρόσβασης στο διαδίκτυο από τα νοικοκυριά όπου το ποσοστό έφτασε στο 86,2% σε σχέση με 79,4% το 2017. (Πίνακας 1) Σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, το ποσοστό των νοικοκυριών που διαθέτει προσωπικό υπολογιστή έφθασε το 78,7% το 2018 σε σχέση με 75,9% το 2017. Η αύξηση παρουσιάζεται στο ποσοστό των νοικοκυριών που διαθέτει φορητό υπολογιστή, από 65,0% το 2017 σε 68,5% το 2018. (Πίνακας 1)   
 
Το ποσοστό των νοικοκυριών χωρίς εξαρτώμενα παιδιά που διαθέτει ηλεκτρονικό υπολογιστή αυξήθηκε από 68,5% το 2017 σε 72,0% το 2018, ενώ το ποσοστό των νοικοκυριών με εξαρτώμενα παιδιά που διαθέτει ηλεκτρονικό υπολογιστή ανήλθε σε 93,3% το 2018. (Πίνακας 1)  
 
Χρήση Διαδικτύου
Το 83,7% των ατόμων ηλικίας 16-74 είναι συχνοί χρήστες του διαδικτύου αφού το χρησιμοποιούν τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Σχεδόν όλα τα άτομα ηλικίας 16 – 24 (99,3%)  χρησιμοποιούν το διαδίκτυο μία φορά την εβδομάδα. Το ποσοστό αυτό μειώνεται σημαντικά με την αύξηση της ηλικίας, το οποίο όμως στα άτομα ηλικίας 65 – 74 η χρήση του Διαδικτύου έχει αυξηθεί στο 37,5% το 2018 σε σχέση με 33,9% το 2017. Τα άτομα με υψηλό επίπεδο μόρφωσης χρησιμοποιούν το διαδίκτυο συχνότερα (97,3%) από τα άτομα  με χαμηλό επίπεδο μόρφωσης (53,8%). (Διάγραμμα 1)
 
  
Η χρήση του διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 έφτασε το 84,4%  ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το 2017 ήταν 80,7%. (Πίνακας 2)
 
Οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στο διαδίκτυο είναι οι ακόλουθες: η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες (85,1%), η συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα (81,7%), η παρακολούθηση βίντεο από υπηρεσίες κοινής χρήσης (80,8%), το τηλεφώνημα μέσω διαδικτύου/τηλεφώνημα με εικόνα (με κάμερα) μέσω Διαδικτύου (74,4%) και η αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με την υγεία (67,1%). (Πίνακας 2)
 
Tο 87,5% των ατόμων που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 χρησιμοποίησαν κινητό τηλέφωνο ή έξυπνο τηλέφωνο (smart phone) για να έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο μακριά από το σπίτι ή την εργασία, ενώ το 16,7% χρησιμοποίησαν το φορητό υπολογιστή (laptop) και το 11,5% υπολογιστή με οθόνη αφής (tablet). (Πίνακας 2)
 
Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 16-74 που πραγματοποίησαν αγορές μέσω διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 ανήλθε στο 23,3% σε σύγκριση  με 24,4% την αντίστοιχη περίοδο του περσινού χρόνου. (Διάγραμμα 2)
 

Τα κυριότερα προϊόντα ή υπηρεσίες που αγοράστηκαν/παραγγέλθηκαν αφορούσαν τα εξής: είδη ένδυσης και αθλητικά είδη (56,3%), διευθετήσεις για ταξίδια όπως εισιτήρια και ενοικίαση αυτοκινήτου (51,3%) και  διαμονή για διακοπές (46,7%). (Πίνακας 3)
 
Ανάμεσα στα άτομα ηλικίας 16 – 74 που παράγγειλαν ή αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες κατά την περίοδο Απριλίου 2017 - Μαρτίου 2018 το 82,9% προτιμά πωλητές από χώρες της ΕΕ, 35,8% προτιμά πωλητές από τον υπόλοιπο κόσμο και το 34,6% αγοράζει από ντόπιους Κύπριους πωλητές.  Οι περισσότερες αγορές έγιναν για προιόντα/υπηρεσίες αξίας μεταξύ 100 – 500 ευρώ. (Πίνακας 3)
 

Δειτε Επισης

Apple: Σε ποια χώρα αποσύρει WhatsApp και Threads
Νικόδημος Δαμιανού: Απτά αποτελέσματα στον τομέα της ψηφιακής μετάβασης εντός του έτους
Εκδήλωση CITEA... Στο επίκεντρο η ανάδειξη των μελών του Συνδέσμου
Παγκύπριος Διαγωνισμός Κυβερνοασφάλειας: Μια μοναδική ευκαιρία για νέες και νέους 14-25 ετών
«Σαφάρι» Δημήτρη Σκουρίδη στην Ιαπωνία για ενίσχυση της συνεργασίας σε θέματα έρευνας και καινοτομίας
Με τη συμβολή της Cyta, επέκταση δικτύων υπερυψηλής χωρητικότητας σε υποεξυπηρετούμενες περιοχές
Cloud ERP, AI και βιωσιμότητα θα κυριαρχήσουν το 2024
NEDECO Electronics Ltd και Alcatel-Lucent Enterprise: Νέα εποχή για την επικοινωνία και τα δίκτυα
OpenAI, Google, Meta, Mistral: Έρχονται αναβαθμισμένες εκδόσεις τους για την τεχνητή νοημοσύνη
Epic: Κοντά στις επιχειρήσεις παρουσιάζοντας στην αγορά το Epic Business One