Το Υπουργικό ενέκρινε τον κυρωτικό νόμο για τη διακρατική συμφωνία του αγωγού EastMed

Την πρόταση για τον κυρωτικό νόμο για τη διακρατική συμφωνία του αγωγού EastMed ενέκρινε στη σημερινή του συνεδρία το Υπουργικό Συμβούλιο. 
 
Η συμφωνία υπεγράφη στις 2 Ιανουαρίου στην Αθήνα, μεταξύ της Ελλάδας, της Κύπρου και του Ισραήλ, ενώ υπάρχουν και συγκεκριμένες πρόνοιες μέσα στη συμφωνία που επιτρέπουν και στην Ιταλία να υπογράψει όποτε η ίδια είναι έτοιμη.
 
Μετά τη συνεδρία, ο Υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Λακκοτρύπης, δήλωσε πως, η διακρατική συμφωνία είναι ένα απαραίτητο εργαλείο και καθορίζει ουσιαστικά, διάφορα θέματα μεταξύ των χωρών, όπως είναι οι θαλάσσιες δικαιοδοσίες, θέματα περιβάλλοντος και ασφάλειας, αλλά και την εγκαθίδρυση μιας κοινής ομάδας εργασίας μεταξύ των χωρών για παρακολούθηση και διεκπεραίωση των εργασιών που χρειάζονται για το έργο.
 
Η διακρατική συμφωνία θα οδηγηθεί στη Βουλή για ψήφιση.
 
Επιχειρησιακά, η Κοινοπραξία προχωρεί με τις απαραίτητες τεχνικές μελέτες για τον αγωγό οι οποίες χρηματοδοτούνται και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με περίπου 35 εκ. ευρώ.

«Είναι στο στάδιο κατακύρωσης τέσσερεις μελέτες. Η πρώτη αφορά τις θαλάσσιες επισκοπήσεις και οι υπόλοιπες τρεις αφορούν τις λεπτομερείς τεχνικές μελέτες (Front-End Engineering Design), τόσο για τις χερσαίες εγκαταστάσεις, όπως είναι οι αγωγοί αλλά και οι σταθμοί μετατροπής, αλλά και η τεχνική μελέτη FEED για τον υποθαλάσσιο αγωγό αυτόν καθ’ αυτόν. Αυτές είναι μελέτες που στοιχίζουν δεκάδες εκατομμύρια, κάτι που δείχνει και την πεποίθηση της κοινοπραξίας ότι αυτό το έργο έχει τις πιθανότητες να υλοποιηθεί».

Σε ερώτηση αν λόγω της πανδημίας επηρεάζονται οι προοπτικές της συνεργασίας των εμπλεκομένων χωρών, είπε ότι «όπως καθορίζονται τα υπόλοιπα έργα τα οποία είναι υπό μελέτη αυτή τη στιγμή, έτσι και αυτό. Ας μην ξεχνάμε ότι όταν μια εταιρεία ή μια κοινοπραξία κάνει προγραμματισμό για ένα τόσο μεγαλεπήβολο έργο, δεν κάνει τον προγραμματισμό της με βάση τα σημερινά δεδομένα, αλλά βεβαίως αυτά που ενδεχομένως να ισχύσουν σε τρία, τέσσερα, πέντε χρόνια από τώρα. Έτσι και στην περίπτωση του αγωγού EastMed γίνονται αυτή τη στιγμή οι απαραίτητες μελέτες και πολύ σύντομα η κοινοπραξία θα προχωρήσει στην προσπάθεια της να εξεύρει αγοραστές για το φυσικό αέριο της Ανατολικής Μεσογείου. Στο τέλος αυτό είναι το πιο σημαντικό κριτήριο που θα καθορίσει και πόσο υλοποιήσιμο είναι το έργο ή όχι».

Ερωτηθείς αν έχει αλλάξει η πρόθεση της Ιταλίας για να υπογράψει, ο κ. Υπουργός είπε ότι «δεν υπήρξε κάποια πιο πρόσφατη ενημέρωση, αντιλαμβάνεστε ότι όλες οι χώρες και ιδίως η Ιταλία ήταν προσηλωμένες στην αντιμετώπιση της πανδημίας. Είμαι βέβαιος ότι στο αμέσως επόμενο διάστημα το θέμα θα ανοίξει ξανά».

Δειτε Επισης

Άλμα άνω του 3% για το πετρέλαιο-Στα $90 το brent
Ε.Ε.: Αυξάνει στα €7,3 δις τους πόρους για πράσινη-ψηφιακή μετάβαση
Στην Κύπρο μια από τις μεγαλύτερες αυξήσεις ΑΠΕ στην Ε.Ε. την τελευταία διετία
Μέτριος ο αντίκτυπος της ιρανικής επίθεσης στις τιμές του πετρελαίου-Παρακολουθεί στενά η ΕΚΤ
Κίνα: Αυξάνει τις λιανικές τιμές πώλησης βενζίνης και πετρελαίου
Μικρές μεταβολές στο πετρέλαιο εν αναμονή της απάντησης του Ισραήλ
Ρεκόρ εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου διά θαλάσσης
Επιτροπή Εμπορίου: Ζητά προώθηση σχεδιασμών για συστήματα αποθήκευσης και υδρογόνο
Γ. Παπαναστασίου στο InBusinessNews: Σαφής η θέση μας για Great Sea Interconnector-«Όσο πιο σύντομα...»
Οι εκτιμήσεις για αποκλιμάκωση στη Μέση Ανατολή ρίχνουν τις τιμές πετρελαίου