Δεν αλλάζει η φορολογική πολιτική για τα καύσιμα

Την πρόθεσή του στο πλαίσιο του προϋπολογισμού του 2019 όπως μειωθεί η φορολογία επί των τόκων καταθέσεων το 2019, εξέφρασε ενώπιον της Επιτροπής Ενέργειας της Βουλής ο Υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Επιτροπής Ενέργειας της Βουλής Άγγελο Βότση, ο οποίος και χαρακτήρισε θετική αυτή την εξέλιξη. Ανέφερε ωστόσο ότι η Επιτροπή δεν βρήκε ανταπόκριση από την Κυβέρνηση στο αίτημά της για μείωση της φορολογίας καυσίμων. 

Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία της Επιτροπής η κ. Βότσης ανέφερε «κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ο Υπουργός Οικονομικών έχει δηλώσει ότι με τον προϋπολογισμό του 2019 προτίθεται να επιστρέψει χρήματα στους φορολογούμενους με την μείωση της φορολογίας επί των τόκων (καταθέσεων)».

Είναι βεβαίως μια θετική εξέλιξη, σημείωσε.  Είπε επίσης ότι ο Χάρης Γεωργιάδης υποσχέθηκε ότι θα μελετήσει κατά πόσο θα υπάρξει μείωση στο τέλος των €350 που καλείται να πληρώσει κάθε εταιρεία ανά έτος καθώς και πακέτο κινήτρων που θα προωθούν τα αυτοκίνητα που κινούνται με υγραέριο ή ηλεκτρισμό.

Αναφορικά με το αίτημα της Επιτροπής να εξεταστεί το ενδεχόμενο μείωσης της φορολογίας στα καύσιμα από πλευράς της Κυβέρνησης ο κ. Βότσης ανέφερε ότι «δυστυχώς δεν έχουμε πάρει θετική προσέγγιση από την Κυβέρνηση σε αυτό το θέμα».

Η απάντηση του Υπουργού και τα στοιχεία που παρουσίασε ενώπιον της Επιτροπής, είπε, «δεν μας ικανοποιεί απόλυτα με την έννοια ότι στην Κύπρο δεν έχουμε τις ίδιες ευκαιρίες φθηνών μέσων κυκλοφορίας και αναγκάζονται σχεδόν όλοι να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους».

Αναφερόμενος στην πρόθεση της Κυβέρνηση να μελετήσει πακέτο κινήτρων για την κίνηση οχημάτων με υγραέριο και ηλεκτρισμό, ο κ. Βότσης είπε ότι έχουμε ζητήσει το αμέσως επόμενο διάστημα, τον επόμενο μήνα τουλάχιστον, να έχουμε ενώπιον μας την πρόταση της Κυβέρνησης.

Στις δικές του δηλώσεις ο Βουλευτής ΔΗΣΥ Ανδρέας Κυπριανού ανέφερε ότι η Επιτροπή έχει δώσει «τα συγχαρητήρια της στο Υπουργό Οικονομικών για την έξοδο της Κύπρου στις αγορές, δηλαδή το ό,τι η Κύπρος είναι από χθες σε επενδυτική βαθμίδα».  «Έδωσε επίσης τα συγχαρητήρια της στον Υπουργό Οικονομικών για τους ρυθμούς ανάπτυξης ως επίσης και για την μείωση στο μισό περίπου της ανεργίας. Από το 16% περίπου στο 8%», πρόσθεσε.

Αναφορικά με το ενδεχόμενο μείωσης της φορολογίας για τα καύσιμα κ. Κυπριανού ανέφερε ότι «μας έχει δώσει συντριπτικά στοιχεία ο Υπουργός τα οποία καταδεικνύουν ότι η Κύπρος είναι από τις πλέον φθηνές χώρες σε σχέση με τα καύσιμα».  

Για το ζήτημα που προκύπτει με τα κατεχόμενα, ο Βουλευτής ΔΗΣΥ είπε ότι «έχει εξηγήσει ο Υπουργός και πάρα πολύ σωστά κατά την άποψή μας ότι δεν είναι με φορολογικά μέτρα που μπορεί να αντιμετωπίσεις αυτό τον αθέμιτο ανταγωνισμό». «Έχει πει συγκεκριμένα ότι κάθε ένα σεντ μείωσης στη φορολογία επί των πετρελαιοειδών σημαίνει περίπου για τα δημόσια οικονομικά €10 εκατ», πρόσθεσε. Αντιλαμβάνεστε, σημείωσε ο κ. Κυπριανού, «όταν είναι περίπου στο μισό η τιμή των καυσίμων στα κατεχόμενα, δεν μπορείς να ανατρέψεις την δημοσιονομική σταθερότητα, δεν μπορείς με φορολογικά κίνητρα να αντιμετωπίσεις το φαινόμενο».

Είπε ότι από πλευράς μελών της Επιτροπής έγινε εισήγηση να μελετηθεί εκ νέου ο Κανονισμός που αφορά την Πράσινη Γραμμή.

Όσον αφορά άλλες μορφές αυτοκίνησης, συνέχισε ο κ. Κυπριανού, αυτοκίνητα που κινούνται με υγραέριο και αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρισμό, «ο Υπουργός ήταν πολύ θετικός στο να μελετηθεί ένα πακέτο κινήτρων», προσθέτοντας ότι θα μελετηθεί συγκεκριμένη μορφή κινήτρων.

Για τη δήλωση του Υπουργού Οικονομικών ότι στόχος της Κυβέρνησης είναι από το 2019 να υπάρξει μείωση της φορολογίας επί των καταθέσεων, είπε ότι πρόκειται για «κορυφαίο θέμα». Σύμφωνα με τον Βουλευτή ΔΗΣΥ «απασχολούσε πάρα πολλούς συμπολίτες μας, διότι ούτως ή άλλως τα καταθετικά επιτόκια είναι εξαιρετικά χαμηλά και η φορολογία η ψηλότερη στην ΕΕ σε σχέση με τα έσοδα από τις καταθέσεις».

Ο Βουλευτής ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα είπε ότι  «ο αρμόδιος Υπουργός ανέφερε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τις τιμές των καυσίμων την ώρα που η αισχροκέρδεια συνεχίζεται και οι εταιρείες πετρελαιοειδών συνεχίζουν να κλέβουν τους πολίτες». 

«Το επίμονο ερώτημά μας τους τελευταίους μήνες: Πώς είναι δυνατόν όταν η τιμή του πετρελαίου διεθνώς είχε ανεβεί στα 140 δολάρια το βαρέλι η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 στην Κύπρο να ανέβηκε στο €1.40 το λίτρο, ενώ σήμερα που η τιμή του πετρελαίου διεθνούς είναι στα 77 δολάρια το βαρέλι, η τιμή της αμόλυβδης στην Κύπρο είναι στο €1,36, ακόμα δεν απαντήθηκε», σημείωσε ο κ. Κώστα.

Το ίδιο ερώτημα, πρόσθεσε, «θέσαμε σήμερα και στον Υπουργό Οικονομικών και βεβαίως δεν ακούσαμε κάποια απάντηση». Συνέχισε λέγοντας ότι «του ζητήσαμε να σταματήσει την απαράδεχτη επιβολή ΦΠΑ και επί του φόρου κατανάλωσης και αρνήθηκε επικαλούμενος ευρωπαϊκή οδηγία, που η κυβέρνηση λέει ότι το επιβάλλει, αλλά εμείς λέμε ξανά ότι η οδηγία απλά το επιτρέπει».

Αναφορικά με τα κίνητρα για κίνηση αυτοκινήτων με υγραέριο και ηλεκτρισμό ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ είπε ότι η απάντηση ήταν αόριστη ότι θα το μελετήσει στο μέλλον.

Επανέλαβε τη θέση του ΑΚΕΛ ότι «υπάρχουν λύσεις αλλά η κυβέρνηση δεν έχει την πολιτική βούληση να προστατέψει τους πολίτες από τα υπερκέρδη των εταιρειών, ούτε και θέλει να μειώσει την φορολογία και να προωθήσει την υγραεριοκίνηση και την ηλεκτροκίνηση γιατί απλά δεν θέλει να μειώσει τα έσοδά της από την είσπραξη της πολύ ψηλής φορολογίας που επιβάλει σε βενζίνη και πετρέλαιο την οποία θεωρεί ως χαμηλή».

Σε σχέση με την αγορά καυσίμων από Ε/κ στα κατεχόμενα ο κ. Κώστα είπε ότι «είναι ευθύνη της Κυβέρνησης να βρει λύση». «Χωρίς να δικαιολογούμε κανέναν ο οποίος μεταβαίνει στα πρατήρια των κατεχομένων, τονίζουμε ξανά ότι η λύση του προβλήματος είναι η μείωση των πολύ ψηλών τιμών των καυσίμων στις ελεύθερες περιοχές, λύση, δυστυχώς, που η κυβέρνηση δεν θέλει να προωθήσει», σημείωσε.

Σε δηλώσεις του για το ζήτημα ο  Βουλευτής ΕΔΕΚ Ηλίας Μυριάνθους αναφέρθηκε επίσης στην αρνητική προσέγγιση από πλευράς Υπουργείου Οικονομικών για την μείωση της φορολογίας στα καύσιμα.

«Δυστυχώς έχουμε συζητήσει και άλλες φορές στην Επιτροπή Εμπορίου το θέμα που αφορά την χειραγώγηση τιμών των καυσίμων από το ολιγοπώλιο που υπάρχει», είπε, προσθέτοντας ότι «αν δεν μπορεί η Κυβέρνηση, όπως αναφέρεται να μειώσει τις τιμές των καυσίμων λόγω των δημοσιονομικών της προβλημάτων, ας προχωρήσει επιτέλους σε αυστηρούς κανόνες ελεύθερου ανταγωνισμού των καυσίμων, ώστε ο καταναλωτής να επωφεληθεί των μειώσεων των τιμών».

Το σοβαρότερο πρόβλημα, σύμφωνα με τον κ. Μυριάνθους, είναι ότι «υπάρχει μια σοβαρή αδράνεια από πλευράς της Κυβέρνησης να αντιμετωπίσει το πρόβλημα που παρατηρείται με την προμήθεια καυσίμων από τα κατεχόμενα λόγω του ότι με βάση τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η τουρκική λίρα είναι πολύ φθηνά εκεί τα καύσιμα».

Δυστυχώς, είπε ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ, διαπιστώνεται από πλευράς κράτους ότι υπάρχει μια αυξημένη κίνηση προς τα κατεχόμενα τους τελευταίους μήνες και ακριβώς εδώ είναι που πρέπει να βρεθούν οι τρόποι να ανακόψουν αυτή την ροή και παράλληλα να επιβληθούν σοβαρά πρόστιμα σε όσους προμηθεύονται από τα κατεχόμενα παράνομα καύσιμα.

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασίας Πολιτών Γιώργος Περδίκης ανέφερε ότι «η θέση μας είναι ότι θα πρέπει η Κυβέρνηση να μειώσει τη φορολογία έστω και προσωρινά, για να αντιμετωπιστεί η ροή καταναλωτών προς τα κατεχόμενα».

Πιστεύω, είπε ο κ. Περδίκης, «ότι αν κάνει τα λογιστικά της ίσως ανακαλύψει ότι μια μικρή μείωση του φόρου κατανάλωσης αντισταθμίζει τα χαμένα έσοδα από το σύνολο των φόρων από την αγορά καυσίμων από τα κατεχόμενα».

Την εισήγησή του για κλείσιμο των οδοφραγμάτων επανέλαβε ο Πρόεδρος του ΕΛΑΜ Χρίστος Χρίστου.  «Θεωρούμε ότι θα πρέπει το όλο ζήτημα να επανεξεταστεί και να ληφθούν άμεσα μέτρα», είπε.

«Στην απάντηση του Υπουργού ότι δεν μπορούμε να περιορίσουμε μόνο ένα προϊόν το οποίο προέρχεται από τις κατεχόμενες περιοχές, έχουμε εισηγηθεί και με παλαιότερη επιστολή μας προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ότι πρέπει να παρθούν συνολικά μέτρα για το εμπόριο που συμβαίνει αυτή την στιγμή με τα κατεχόμενα και να προχωρήσουμε στο άμεσο κλείσιμο των οδοφραγμάτων», ανέφερε. Δεν νοείται, πρόσθεσε ο ίδιος, «να στηρίζουμε με κανένα τρόπο την λειτουργία του ψευδοκράτους».

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Στο κενό έφεση κατά απόφασης Επαρχιακού Δικαστηρίου για υπόθεση αγοράς αξιογράφων και χρεογράφων
Ανοίγματα στο Η.Β. για προσέλκυση επενδύσεων-Παρουσίασε τις επενδυτικές ευκαιρίες στην Κύπρο ο Χριστοδουλίδης
Επιτροπή Εμπορίου: Ζητά προώθηση σχεδιασμών για συστήματα αποθήκευσης και υδρογόνο
Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων: Βιώσιμο μέχρι 2080, βούληση για εξορθολογισμό της επενδυτικής πολιτικής
Με τη συμβολή της Cyta, επέκταση δικτύων υπερυψηλής χωρητικότητας σε υποεξυπηρετούμενες περιοχές
125 χρόνια ζωής-Στο…σπίτι της Τρ. Κύπρου το παρελθόν συνάντησε το παρόν και έδωσε ραντεβού με το μέλλον(pics)
Στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και με κυπριακή σημαία το θρυλικό Boeing 727 της Ολυμπιακής Αεροπορίας
INEX: Χτίζοντας για το μέλλον... H φιλοσοφία, τα πλάνα και τα μεγάλα projects του ομίλου
ΗΠΑ: Δύο εγγεγραμμένες στην Κύπρο εταιρείες στις νέες κυρώσεις κατά Λευκορωσίας
AstroBank: €39,4 εκατ. κέρδη για το 2023-Στο 23,7% ο δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας