Μεγάλες επενδύσεις σε εναλλακτικές τεχνολογίες μπαταριών

Μεγάλες επενδύσεις γίνονται αυτή την εποχή σε νέες τεχνολογίες μπαταριών που υπόσχονται ενισχυμένη απόδοση και μειωμένο κόστος σε σύγκριση με τις υφιστάμενες.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, οι επενδύσεις σε νεοφυείς επιχειρήσεις που ασχολούνται με τη σχετική έρευνα ανήλθαν σε 1,5 δις. δολάρια στο α' εξάμηνο του 2018, δηλαδή οι διπλάσιες σε σχέση με ολόκληρο το 2017.

Ένα παράδειγμα είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι VW, Hyundai και Renault-Nissan-Mitsubishi που "έριξαν" χρήματα σε επιχειρήσεις αυτού του είδους. Επίσης, η ιαπωνική New Energy & Industrial Technology Development Organization επενδύει 90 εκατ. δολάρια για την έρευνα σε μπαταρίες στερεού τύπου.

"Πρόκειται για τεράστιο ποσό που μπαίνει στην έρευνα για μπαταρίες αυτή τη στιγμή και τελικά θα οδηγήσει στην εξέλιξη της τεχνολογίας", δήλωσε σχετικά ο Πίτερ Κάρλσον, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της σουηδικής NorthVolt, η οποία κατασκευάζει εργοστάσιο μπαταριών έναντι επένδυσης 4 δις. ευρώ. "Κατασκευάζουμε μια βιομηχανική πλατφόρμα που θα έχει τη δυνατότητα να εξελιχθεί", πρόσθεσε.

Παρόλα αυτά, το Bloomberg σημειώνει ότι δεν θα επιβιώσουν όλες οι νέες τεχνολογίες που δοκιμάζονται. "Υπάρχουν διαφορετικά είδη μπαταριών ιόντων λιθίου, διαφορετικές χημικές συστάσεις και ακόμα και διαφορετικά είδη στην κάθε σύσταση", τόνισε ο Τ. Γουίντερ, διευθυντής στην αμερικανική Fluence. "Περνάμε πολύ χρόνο απλά για να παρατηρούμε τις εξελίξεις", πρόσθεσε.

Όλα αυτά ενώ οι προβλέψεις του BNEF κάνουν λόγο για αύξηση της ζήτησης για μπαταρίες από τις 100 γιγαβατώρες σήμερα σε 1.784 γιγαβατώρες ως το 2030. Μέχρι στιγμής έχουν επενδυθεί 16,7 δις. δολάρια για παραγωγικές μονάδες συμβατικών μπαταριών ανά τον πλανήτη και άλλα 42 δις. εκτιμάται ότι θα επενδυθούν ως το 2022.

Ο ΙΕΑ αναμένει ότι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου θα παραμείνουν το κυρίαρχο είδος την επόμενη δεκαετία, αλλά μετά το 2025 νέα είδη θα εισέλθουν στην αγορά. "Άλλες τεχνολογίες ίσως να μη μπορέσουν να αυξήσουν την κλίμακά τους λόγω των φθηνών μπαταριών ιόντων λιθίου", επισημαίνει ο Τζεφ ΜακΝτέρμοτ, εταίρος της Greentech Capital Advisors. "Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου σίγουρα θα ασκήσουν πίεση στις τιμές των άλλων τεχνολογιών. Θα υπάρξουν αρκετές, αλλά όχι δεκάδες ανταγωνιστικές τεχνολογίες επειδή το κόστος πρέπει να μειωθεί. Θα χρειαστεί κλίμακα για να επιτευχθεί αυτό", συμπληρώνει.

ΠΗΓΗ: energypress.gr

Δειτε Επισης

Σχέδιο ενεργειακής αναβάθμισης μεγάλων επιχειρήσεων ύψους €17 εκατομμυρίων-Όλες οι πληροφορίες
BlackRock: Η μετάβαση στην πράσινη ενέργεια χρειάζεται επενδύσεις $4 τρις ετησίως
Γ. Παπαναστασίου: Στόχος χαμηλού κόστους ρεύμα για ανταγωνιστικότερη βιομηχανία
Γ. Παπαναστασίου για Great Sea Interconnector: Όχι επιβάρυνση του καταναλωτή πριν τη λειτουργία του καλωδίου
ΙΚυ: Οι δυνατότητες της ηλιακής και αιολικής ενέργειας στην Αν. Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή έως το 2050
Η ευρωπαϊκή ζήτηση για LNG θα κορυφωθεί το 2024
Άλμα άνω του 3% για το πετρέλαιο-Στα $90 το brent
Ε.Ε.: Αυξάνει στα €7,3 δις τους πόρους για πράσινη-ψηφιακή μετάβαση
Στην Κύπρο μια από τις μεγαλύτερες αυξήσεις ΑΠΕ στην Ε.Ε. την τελευταία διετία
Μέτριος ο αντίκτυπος της ιρανικής επίθεσης στις τιμές του πετρελαίου-Παρακολουθεί στενά η ΕΚΤ