Δύσκολα θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για το υγραέριο στην αυτοκίνηση

Πολύ δύσκολη πρέπει να θεωρείται η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων της κυβερνητικής απόφασης για εισαγωγή υγραερίου στην αυτοκίνηση εντός του πρώτου τριμήνου του 2016. Γραφειοκρατικά κωλύματα, καθυστερήσεις στην πρόσληψη λειτουργών του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας αλλά και απροθυμία κάποιων εταιρειών εισαγωγής πετρελαιοειδών, είναι οι κυριότεροι λόγοι της καθυστέρησης, σύμφωνα με τα όσα ακούστηκαν σήμερα στην Επιτροπή Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Βουλής.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας Ζαχαρίας Ζαχαρίου είπε πως η πλειοψηφία νομοθετημάτων και διαταγμάτων έχει υλοποιηθεί και αυτό που δεν έχει υλοποιηθεί και ενδεχομένως να καθυστερήσει τη διαδικασία είναι η πρόσληψη 3 επιθεωρητών από το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη. Επίσης, όπως είπε, δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή η διάθεση εκ μέρους των εταιρειών για να εγκαταστήσουν αδειούχα πρατήρια για τροφοδότηση υγραερίου τα αυτοκίνητα.

Ο κ. Ζαχαρίου είπε πως έχουν καταγραφεί όλα τα προβλήματα και ως Επιτροπή ζήτησαν από το Υπουργείο Εμπορίου, εντός δέκα ημερών να καλέσουν όλους τους εμπλεκόμενους του Υπουργείου και να προσπαθήσουν να επιλύσουν τα προβλήματα και να επανέλθουν εντός 15 ημερών στη Βουλή.

“Φαίνεται ότι το χρονοδιάγραμμα του πρώτου τριμήνου του 2016, δύσκολα θα υλοποιηθεί αλλά ως Επιτροπή Ενέργειας θα ασκήσουμε πίεση και θα κάνουμε τις ανάλογες επαφές ώστε να μπορέσει να υλοποιηθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων”, είπε.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα είπε πως οδηγούμαστε στην ακύρωση του χρονοδιαγράμματος και αυτό γιατί δεν έχει δημοσιευτεί το διάταγμα του Υπουργικού Συμβουλίου που θα απαγορεύει το υφιστάμενο διάταγμα που απαγορεύει τη χρήση υγραερίου στην αυτοκίνηση. Επίσης, δεν έχει δημοσιευτεί η γνωστοποίηση του Διευθυντή του Τμήματος Τελωνείων που θα καθορίζει τους όρους και προϋποθέσεις παραλαβής, αποθήκευσης, και παράδοσης υγραερίου κίνησης, δεν έχει ενισχυθεί το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας με τρεις λειτουργούς για ανάπτυξη του συστήματος επιθεώρησης και ελέγχου συμμόρφωσης των πρατηρίων. Επίσης, όπως είπε, το Τμήμα Πολεοδομίας εξετάζει με πολύ μεγάλη καθυστέρηση τις αιτήσεις για αδειοδότηση νέων πρατηρίων προμήθειας υγραερίου.

Ο κ. Κώστα είπε πως ως ΑΚΕΛ δηλώνουν ότι η καθυστέρηση δημιουργεί εύλογα ερωτήματα για το κατά πόσο πίσω από αυτή την καθυστέρηση κρύβονται συμφέροντα. “Επιτέλους, η Κυβέρνηση ας προχωρήσει με την ολοκλήρωση των διαδικασιών για να δοθεί η ευκαιρία στον πολίτη να προμηθεύεται ένα καύσιμο πολύ πιο φθηνό και λιγότερο ρυπογόνο”, είπε.

Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ Γιώργος Βαρνάβα μίλησε για απροθυμία από πλευράς των εταιρειών εισαγωγής πετρελαιοειδών να ασχοληθούν με το υγραέριο δεν έγκειται μόνο στο γεγονός του υψηλού κόστους αλλά παράλληλα και στο γεγονός της απροθυμίας από πλευράς κρατικών υπηρεσιών να προχωρήσουν άμεσα στη διευκόλυνση των εταιρειών, είτε είναι έκδοση πολεοδομικών αδειών, είτε αλλαγή του τρόπου δημιουργία αυτών των σταθμών.

Όπως είπε, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες οι σταθμοί φύλαξης και ανεφοδιασμού υγραερίου είναι υπέργειοι με όλους τους κανονισμούς και μέτρα ασφάλειας ενώ στην Κύπρο η απαίτηση από τις υπηρεσίες είναι να είναι υπόγειοι, κάτι που αυξάνει το κόστος και κατασκευής αλλά και λειτουργίας. Είπε πως στηρίζει την πρωτοβουλία του Προέδρου της Επιτροπής Εμπορίου όπως εντός μερικών ημερών έρθει σε επικοινωνία με τον Υπουργό Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, όπως και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ώστε αυτό το ζήτημα να τελειώσει και οι πολίτες να έχουν στη διάθεση τους το υγρεάριο για αυτοκίνηση μέσα στα χρονοδιαγράμματα.

Ο Βουλευτής των Οικολόγων Γιώργος Περδίκης αναφερόμενος στο θέμα είπε πως επιτέλους πρέπει να εφαρμοστεί “το τελευταίο δεσμεύομαι στη σειρά των δεσμεύσεων της Κυβέρνησης από το 2013 ως σήμερα, για άμεση προώθηση της υγραεροκίνησης”. Ο κ. Περδίκης είπε πως υπάρχουν σοβαρά κωλύματα που προβάλλονται από την κυβερνητική κωλυσιεργία και τη γραφειοκρατία και ζήτησε την άμεση άρση αυτών των κωλυμάτων.

Όπως είπε, πρέπει οι κυβερνητικές αποφάσεις, οι κώδικες πρακτικής, η στελέχωση των κυβερνητικών υπηρεσιών να ολοκληρωθούν άμεσα και μέσα στο συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα ούτως ώστε μέσα στην Άνοιξη να διατεθεί αυτό το οικονομικότερο και οικολογικότερο καύσιμο στους καταναλωτές.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Πράσινο Βουλής στον προϋπολογισμό του Ταμείου ΑΠΕ & ΕΞΕ-Οι ανησυχίες των βουλευτών
Πέρασε από την Ολομέλεια με δεσμεύσεις κονδυλίων ο προϋπολογισμός της ΔΕΦΑ
Κορυφαία κοινή προτεραιότητα για Κύπρο και Ισραήλ ο Great Sea Interconnector
Με ηλεκτρική διασύνδεση και συνεργασία σε θέματα υδρογονανθράκων στο Ισραήλ ο Παπαναστασίου
Επιτυχής άσκηση πυρόσβεσης στο υπερσύγχρονο τερματικό της ΕΚΟ Κύπρου στο Βασιλικό
Γ. Παπαναστασίου: Στοχευμένα αντισταθμιστικά για πράσινη φορολογία-Ο στόχος για το τερματικό στο Βασιλικό
Πήρε θέση για το τερματικό ο Πρέσβης της Κίνας-«Θα συμβούν καλά πράγματα μετά τις πολλές δοκιμασίες»
Νέα αύξηση της παραγωγής στο πρώτο δίμηνο του έτους για την Energean
Μπαράζ συσκέψεων Παπαναστασίου για Great Sea Interconnector-Ψηλά στις συζητήσεις το μετοχικό σχήμα
Ανταγωνιστική Αγορά Ηλεκτρισμού: Στα μέσα Μαΐου σε διαβούλευση οι ρυθμιστικές αποφάσεις