Δέκα χρόνια αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων

Ο προβληματισμός τα τελευταία χρόνια για τη ραγδαία αύξηση στις τιμές των καυσίμων είναι μεγάλος. Ιδιαίτερα από τη στιγμή που μέσα σε μία δεκαετία η αύξηση αυτή έχει φτάσει στο 38%. Οι φωνές διαμαρτυρίας αναζοπυρώνονται κάθε φορά που ανακοινώνεται μία σημαντική αύξηση στις τιμές καυσίμων ή όταν δεν ακολουθείται η διεθνής τάση μείωσης των τιμών.

Πέραν του ρόλου των εταιρειών εισαγωγής καυσίμων και των πρατηριούχων, το δεδομένο είναι ότι το ίδιο το κράτος έχει επιβάλει υψηλότατες φορολογίες στις τιμές των καυσίμων από το 2010 και ένθεν.
 

Ο φόρος κατανάλωσης αυξήθηκε κατά 17% το 2010 και 16.3% επιπλέον το 2013. Η πρώτη μάλιστα αύξηση οφειλόταν σε κοινοτική οδηγία για την οποία η αντιπολίτευση υποστήριζε ότι η Κύπρος θα μπορούσε να εξασφαλίσει εξαίρεση.

Αν προσθέσουμε σε αυτά τα δεδομένα και το φόρο προστιθέμενης αξίας που το 1992 ήταν 5% και σήμερα 19% αντιλαμβάνεται κάποιος πως σχεδόν 25 σεντ από το κάθε ευρώ που πληρώνουμε για καύσιμα πηγαίνει στα κρατικά ταμεία και από εκεί και πέρα μπαίνει ο δάκτυλος των ιδιωτών.

Σημείωση: Η κάθετη μπλε στήλη είναι η μέση τιμή λιανικής πώλησης της βενζίνης 95 οκτανίων. Η κόκκινη γραμμή καταδεικνύει την αύξηση στην τιμή του φόρου κατανάλωσης η οποία κυμάνθηκε από τα 30 σεντ που ήταν το 2005 έφτασε τα 48 σεντ το 2014. Η κίτρινη γραμμή καταδεικνύει την τιμή του VAT που το 2005 ήταν 15%, το 2013 έφτασε το 18% και από την αρχή της χρονιάς είναι στο 19%.

Δειτε Επισης

Ανακατατάξεις στο Δ.Σ. της Petrolina-Με εκτελεστικά καθήκοντα ο Χρ. Λευκαρίτης, νέο εκτελεστικό μέλος η Α. Λευκαρίτη
Συνεχίζεται η διολίσθηση του αργού πετρελαίου
Αποκαλυπτήρια για EKO Energy-Και επίσημα στην προμήθεια πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας
Hλεκτροκίνηση: Μετά το 2035 θα εξοικονομούνται καθημερινά περίπου 12 εκ. βαρέλια πετρελαίου
Σχέδιο ενεργειακής αναβάθμισης μεγάλων επιχειρήσεων ύψους €17 εκατομμυρίων-Όλες οι πληροφορίες
BlackRock: Η μετάβαση στην πράσινη ενέργεια χρειάζεται επενδύσεις $4 τρις ετησίως
Γ. Παπαναστασίου: Στόχος χαμηλού κόστους ρεύμα για ανταγωνιστικότερη βιομηχανία
Γ. Παπαναστασίου για Great Sea Interconnector: Όχι επιβάρυνση του καταναλωτή πριν τη λειτουργία του καλωδίου
ΙΚυ: Οι δυνατότητες της ηλιακής και αιολικής ενέργειας στην Αν. Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή έως το 2050
Η ευρωπαϊκή ζήτηση για LNG θα κορυφωθεί το 2024