Ν. Πετρίδης: Το pocket bank είναι τάση που δείχνει να ανεβαίνει συνεχώς

Η περίοδος της πανδημίας Covid-19 αναμφίβολα έφερε και μεγάλες ανακατατάξεις στην καθημερινότητα και τις συνήθειές μας. Μια απρόσμενη εξέλιξη με -κυρίως- αρνητικό πρόσημο, που οδήγησε ωστόσο και σε κάποιες θετικές αλλαγές, με τα νέα δεδομένα να επιβάλλουν πιο λειτουργικές και άμεσες λύσης, απλοποίηση των διαδικασιών και πιο εύκολη προσβασιμότητα σε υπηρεσίες ζωτικής σημασίας. Εν ολίγοις η πανδημία ανάγκασε την ανθρωπότητα να κάνει τεχνολογικά άλματα σε σύντομο χρονικό διάστημα για να μπορέσει να επιβιώσει στη νέα αυτή κατάσταση.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός ήταν επιβεβλημένος, με την Ellinas Finance να πρωτοπορεί ξεκινώντας τη μετάβαση σχεδόν ταυτόχρονα με την έναρξη της πανδημίας. Μια απόφαση που όπως αποδείχτηκε στην πορεία ήταν ένα γερό θεμέλιο για την έναρξη της νέας εποχής στις χρηματοπιστωτικές συναλλαγές με τους πελάτες της.

Τι ενέργειες κάνατε στην Ellinas Finance ώστε να συνεχίσει η απρόσκοπτη παροχή των υπηρεσιών σας και μέσα στην πανδημία;

Στην ELF ξεκινήσαμε τις διαδικασίες για τον ψηφιακό μετασχηματισμό μας λίγο πριν ξεσπάσει η πανδημία στην Ευρώπη. Ομολογώ πως δεν έγινε επί τούτου, αλλά η χρονική συνθήκη αποδείχτηκε εν τέλει ιδανική για τη μετάβαση των υπηρεσιών μας στο διαδίκτυο. Υπό κανονικές συνθήκες μια τέτοια διαδικασία θα έπαιρνε χρόνο μέχρι να ολοκληρωθεί και κυρίως να δοκιμαστεί από τους πελάτες, αφού πρώτα τους πείθαμε να χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο για τις ανάγκες τους. Η πανδημία επέσπευσε τα πάντα με τους πελάτες μας να αξιοποιούν τις διαδικτυακές μας υπηρεσίες σε μεγάλο βαθμό. Μέσω της ηλεκτρονικής μας πλατφόρμας υφιστάμενοι και νέοι πελάτες είχαν τη δυνατότητα να κάνουν αιτήσεις χρηματοδότησης διαδικτυακά, αξιοποιώντας τα προϊόντα της υπηρεσίας Fast E-Loans, με ασφάλεια και κυρίως με άνεση, χωρίς να χρειάζεται να έρθουν στα γραφεία μας. Επιπλέον με τη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών μας μειώσαμε και το χρόνο εξέτασης και έγκρισης για την κάθε αίτηση.

Οι πελάτες σας πώς ανταποκρίθηκαν σε αυτή την αλλαγή;

Στην αρχή ήταν κάπως δύσκολο για όλους μας. Όλες αυτές οι διαδικασίες ήταν πολύ καινούργιες και για την εταιρεία και για τους πελάτες. Επιπλέον η φύση των υπηρεσιών που προσφέρουμε είναι τέτοια που οι πελάτες επιδιώκουν πολλές φορές την προσωπική επαφή με τους λειτουργούς μας. Ειδικά όταν πρόκειται για μεγαλύτερα ποσά χρηματοδότησης, ο πελάτης προτιμά την δια ζώσης επαφή. Η πλατφόρμα ωστόσο, αποδείχτηκε ιδανικό εργαλείο για όλους όσοι ζητούσαν μικρότερα ποσά χρηματοδότησης, με τα σχόλια να είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Όταν προχωράς σε ένα τέτοιο βήμα, ψηφιακής μεταρρύθμισης, ξέρεις από την αρχή πως ένα ποσοστό των πελατών σου δεν θα ακολουθήσει ή δεν θα ακολουθήσει εύκολα. Στόχος μας είναι σε βάθος χρόνου να οδηγήσουμε όσο περισσότερους πελάτες μπορούμε στο διαδίκτυο αφού το όφελος είναι αμοιβαίο και για την εταιρεία για τους ίδιους τους πελάτες.

Δηλαδή, πώς επωφελείται ο πελάτης εάν προτιμήσει το διαδίκτυο για τις υπηρεσίες σας;

Πέραν από το ότι μέσω διαδικτύου κερδίζεις χρόνο, καθώς οι διαδικασίες είναι πιο απλοποιημένες, μέσα στο τρέχον έτος -που θα ολοκληρωθεί η ψηφιακή αναβάθμιση των υπηρεσιών μας- σχεδιάζουμε να δημιουργήσουμε για τον καταναλωτή μια πολύ διαφορετική εμπειρία. Με την εισαγωγή περισσότερων προϊόντων και υπηρεσιών στην πλατφόρμα μας, ο πελάτης θα αποκτήσει αυτόματα μεγαλύτερη διαπραγματευτική ικανότητα. Με τους κωδικούς πρόσβασης που θα δημιουργήσει, θα έχει πρόσβαση στους λογαριασμούς του, θα μπορεί να ελέγχει τα υπόλοιπα των δανείων του και να εκτελεί πληρωμές, εάν το επιθυμεί. Στο άμεσο μέλλον προγραμματίζουμε και τη δημιουργία mobile application με τους χρήστες να έχουν τη δυνατότητα του cross selling. Θα μπορούν δηλαδή, μέσα από την εφαρμογή, να χρησιμοποιούν και άλλες υπηρεσίες της ELF, όπως αυτή των χρηματαποστολών μέσω της κοινής πλατφόρμας της ELF και Moneygram. Επιπλέον οι χρήστες της εφαρμογής θα έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τις υπηρεσίες Fast E-Loan, ενώ στο άμεσο μέλλον στόχος μας είναι να προσθέσουμε και τις διάφορες ασφαλιστικές υπηρεσίες που παρέχουμε. Αυτό που επιδιώκουμε είναι να δημιουργήσουμε μια ολοκληρωμένη τραπεζική εμπειρία για τον χρήστη από το κινητό του.

Η ψηφιακή μετάβαση των τραπεζικών υπηρεσιών είναι η τάση που θα επικρατήσει στο μέλλον;

Σε μεγάλο βαθμό φυσικά, όχι όμως εξ ολοκλήρου. Δεν πιστεύω πως τα τραπεζικά ιδρύματα επιθυμούν την πλήρη κατάργηση των διαπροσωπικών επαφών. Όπως ανέφερα και πιο πριν, η φύση των υπηρεσιών μας είναι τέτοια που ο πελάτης θέλει να γνωρίζει τα πρόσωπα που τον εξυπηρετούν. Σαφώς η πανδημία μάς έκανε να αναθεωρήσουμε πολλά, και κυρίως να επανεξετάσουμε τις ανάγκες μας. Όλες οι εταιρείες, ανεξαρτήτως μεγέθους, αξιολόγησαν το πραγματικό λειτουργικό τους κόστος, ώστε να μπορούν να είναι βιώσιμες, μειώνοντας κατά πολύ τα περιττά έξοδα που γίνονταν προ πανδημίας. Το ίδιο βέβαια εφαρμόστηκε και με τις διαδικασίες που μέχρι πρότινος ήταν πολύπλοκες και χρονοβόρες και έπρεπε να έρθει η πανδημία για να καταλάβουμε πως τα πράγματα μπορεί να γίνονται πολύ πιο απλά. Η μετάβαση στη ψηφιακή εποχή ήταν αναπόφευκτη, απλώς έγινε λίγο πιο γρήγορα απ’ ότι θα γινόταν υπό κανονικές συνθήκες.

Το pocket bank είναι επίσης μια τάση που δείχνει να ανεβαίνει συνεχώς. Πώς το αξιολογείτε εσείς;  

Μέσα του 2021 στην ELF, είχαμε παρουσιάσει ένα νέο πλάνο δόσεων. Ένα διαφορετικό μοντέλο που είχαμε ξεκινήσει δοκιμαστικά ώστε να εξετάσουμε την ανταπόκριση του κοινού, αλλά και τα δικά μας αντανακλαστικά ως εταιρεία σε κάτι τόσο διαφορετικό. Το πλάνο αυτό αφορούσε μικρά δάνεια για αγορά καταναλωτικών προϊόντων, όπως οικιακές και ηλεκτρικές συσκευές. Ουσιαστικά με αυτή την υπηρεσία θέλαμε να εξυπηρετήσουμε άτομα που ήθελαν να καλύψουν άμεσες ανάγκες αγοράς κάποιου προϊόντος για το σπίτι και δεν είχαν διαθέσιμα χρήματα εκείνη τη στιγμή ή εάν είχαν, δεν ήθελαν να χάσουν τη ρευστότητά τους. Ο πελάτης, ανά πάσα στιγμή, είχε τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει το πλάνο δόσεων του μέσω της ηλεκτρονικής μας πλατφόρμας, την ώρα που βρίσκεται σε κάποιο από τα συμβεβλημένα με την ELF, καταστήματα και να προβεί σε αγορές από €500  μέχρι και €3000, χωρίς να ανησυχεί εάν έχει χρήματα εκείνη την ώρα. Αυτό είναι επί της ουσίας η τράπεζα τσέπης και η ανταπόκριση του κοινού ήταν πολύ ενθαρρυντική. Το 2022 επιδιώκουμε να αυξήσουμε το δίκτυο των συνεργαζόμενων καταστημάτων, ενώ την ίδια στιγμή επενδύουμε στην επιπλέον τεχνολογική αναβάθμιση του pocket bank ώστε να γίνει ακόμη πιο λειτουργικό, πιο φιλικό προς τον χρήστη και φυσικά με περισσότερες δυνατότητες.

Καταλαβαίνω πως η πανδημία έφερε και αλλαγές στις ανάγκες των καταναλωτών σε σχέση και με τις υπηρεσίες που του παρέχει ένα τραπεζικό ίδρυμα.

Σαφέστατα. Στην Ellinas Finance παρέχουμε βραχυπρόθεσμο και μακροπρόσθεσμο δανεισμό σε ιδιώτες και επιχειρήσεις ως εκ τούτου είμαστε σε θέση να εντοπίσουμε τις αλλαγές και στις δύο περιπτώσεις. Όσο αφορά τους ιδιώτες βλέπουμε πλέον να αποφεύγουν να χρησιμοποιούν τα χρήματα που μπορεί να έχουν στην άκρη, διατηρώντας τη ρευστότητά τους και να εξυπηρετούν τις ανάγκες τους μέσω δανεισμού. Πράγμα πολύ λογικό με την περιρέουσα  ατμόσφαιρα που επικρατεί. Ο πληθωρισμός είναι στα ύψη, τα λειτουργικά έξοδα έχουν αυξηθεί, οι μισθοί παραμένουν στα ίδια επίπεδα, οπότε η οικονομική ρευστότητα προσφέρει μια ασφάλεια.

Από την άλλη οι επιχειρήσεις επιδιώκουν την άμεση ρευστότητα για να καλύψουν τα λειτουργικά τους έξοδα. Μέσω της υπηρεσίας Factoring που παρέχει η ELF, έχουν βοηθηθεί πολλοί πελάτες μας ώστε να καλύψουν μισθούς και πάγιες υποχρεώσεις. Επιπλέον μέσω του Factoring οι επιχειρήσεις αποφεύγουν τον σκόπελο των εξασφαλίσεων που απαιτούν τα υπόλοιπα τραπεζικά ιδρύματα για εξασφάλιση δανειοδότησης. Χρησιμοποιούν τις πωλήσεις και τους καλούς τους πελάτες με αντάλλαγμα τη ρευστότητα που επιθυμούν.  

Άρα η Ellinas Finance είναι πολύ πιο ευέλικτη από τα παραδοσιακά τραπεζικά ιδρύματα;

Ως μία Fintech εταιρία ακολουθούμε τις δικές μας διαδικασίες, οπότε αυτό μας κάνει πιο ευέλικτους από τις παραδοσιακές τράπεζες. Στόχος μας είναι να δώσουμε στον πελάτη τη ρευστότητα που έχει ανάγκη, χωρίς να πρέπει να περιμένει μήνες γραφειοκρατίας. Λόγω αυτής της ευελιξίας αλλά και της τεχνολογικής μετάβασης που έχουμε πραγματοποιήσει έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε στους πελάτες μας διαφορετικής φύσης προϊόντα, πιο αποδοτικά, κάτι που διπλασίασε των αριθμό των πελατών μας σε μόλις τέσσερα χρόνια, αυξάνοντας το ποσό των χρηματοδοτήσεων που δώσαμε.

Σήμερα η ELF διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο πολλών εκατομμυρίων που βοηθά τις κυπριακές επιχειρήσεις και κατ’ επέκταση την κυπριακή οικονομία. Όλο αυτό το διάστημα αυξήσαμε το προσωπικό μας, το εκπαιδεύσαμε και αναβαθμίσαμε το σύστημά μας τόσο το εσωτερικό όσο και το πελατειακό ώστε να γίνει πιο αποτελεσματικό και χρηστικό. Αναμφίβολα η Ellinas Finance αποτελεί μία αξιόπιστη εταιρεία εναλλακτικής χρηματοδότησης.

Δειτε Επισης

Κριστίν Λαγκάρντ: Δεν εξαρτόμαστε από τη Fed για την μείωση των επιτοκίων
Εισαγωγή δύο νέων σειρών ομολόγων της Astrobank στη Νέα Αγορά του ΧΑΚ
Κάποια επιδείνωση των ΜΕΔ σε ευρωπαϊκές τράπεζες αναμένει για το 2024 ο DBRS
Στο κενό έφεση κατά απόφασης Επαρχιακού Δικαστηρίου για υπόθεση αγοράς αξιογράφων και χρεογράφων
Προανήγγειλε μείωση επιτοκίων η Λαγκάρντ-Σε σύντομο χρονικό διάστημα και αν δεν υπάρξει μεγάλο σοκ
Επιτόκια: Γιατί Deutsche Bank και Morgan Stanley «ρίχνουν» τις προβλέψεις
Πώς το ESG παίρνει μορφή μέσα από το διατραπεζικό έργο αξιολόγησης επιχειρήσεων (video)
125 χρόνια ζωής-Στο…σπίτι της Τρ. Κύπρου το παρελθόν συνάντησε το παρόν και έδωσε ραντεβού με το μέλλον(pics)
Hellenic Bank Mobile App: Δάνεια με ηλεκτρονική υπογραφή εύκολα από το κινητό
AstroBank: €39,4 εκατ. κέρδη για το 2023-Στο 23,7% ο δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας