Κόστος, ρευστότητα, ανάπτυξη και μη εξυπηρετούμενα δάνεια είναι ορισμένες από τις προκλήσεις, με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες οι τράπεζες, τόνισε ο Μεταβατικός Ανώτατος Εκτελεστικός Διευθυντής της Ελληνικής Τράπεζας, Φοίβος Στασόπουλος.
Όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια του 8
th Banking Forum & FinTech Expo, οι περισσότερες τράπεζες, όπως και η Ελληνική αντιμετωπίζουν ένα υψηλό κόστος, το οποίο μπορεί να επιφέρει ανελαστικότητα. Στο πλαίσιο αυτό, εντός του 2020 επιτεύχθηκε η μείωση του 25% του δικτύου καταστημάτων.
Σημειώνοντας ότι ο δείκτης δανείων προς καταθέσεις δημιουργεί συνθήκες ρευστότητας, ανέφερε ότι σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η ανάπτυξη, την ώρα που πολλές τράπεζες βρίσκονται στα ίδια επίπεδα ρευστότητας. Συνεπώς, πρόσθεσε, οι τράπεζες θα πρέπει να εκμεταλλευτούν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα.
«Θα στηρίξουμε τους βιώσιμους»
Όσον αφορά τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, ο κ. Στασόπουλος υπογράμμισε ότι παραμένουν κύρια πρόκληση από το 2013, καθώς η αποτελεσματική διαχείρισή τους είναι αυτή που θα μειώσει τους κινδύνους.
Αναγνωρίζοντας ότι η πανδημία θα δημιουργήσει νέο κύμα μη εξυπηρετούμενων δανείων, την ώρα που το μορατόριουμ δόσεων συνεχίζεται υπό προϋποθέσεις, σχολίασε: «Είμαστε πολύ καλά προετοιμασμένοι για να το διαχειριστούμε, στηρίζοντας τους βιώσιμους πελάτες και επιδεικνύοντας μηδενική ανοχή στους στρατηγικούς κακοπληρωτές».
Επενδύουμε σε μια απρόσκοπτη εξυπηρέτηση
Εξάλλου, όπως τόνισε, το μέλλον είναι σίγουρα ψηφιακό εξού και η Ελληνική Τράπεζα επενδύει τόσο στο ανθρώπινο δυναμικό, όσο και στην ανάπτυξη των απαραίτητων τεχνολογικών υποδομών για μια απρόσκοπτη εμπειρία εξυπηρέτησης. «Μια από τις προκλήσεις μας είναι ότι αρκετοί πελάτες δεν ήταν εξοικειωμένοι με τη χρήση των ψηφιακών καναλιών.
Ωστόσο, το 2020 είδαμε ότι οι συνήθειες των ανθρώπων αλλάζουν όταν παρουσιαστεί η ανάγκη και σε συνδυασμό με τις επιλογές εναλλακτικών καναλιών που προσφέρει η Τράπεζα. Πλέον, πολλοί περισσότεροι επιλέγουν να κάνουν τις συναλλαγές διαδικτυακά, πιο εύκολα και πιο γρήγορα. Συγκεκριμένα, το 80% των συναλλαγών πραγματοποιείται από τα ψηφιακά εναλλακτικά μας κανάλια», ανέφερε ο κ. Στασόπουλος, προσθέτοντας ότι έμπειρο προσωπικό έχει τοποθετηθεί στα Connect Corners εντός των καταστημάτων και φροντίζει ώστε οι πελάτες να εκπαιδευτούν στη χρήση των εναλλακτικών καναλιών εξυπηρέτησης.
Ιδιαίτερα αναφορά έκανε και στο ανανεωμένο
Hellenic Bank Mobile App, το οποίο με την προσθήκη του Contact Pay υπόσχεται να κάνει τις καθημερινές συναλλαγές των πελατών πιο εύκολες από ποτέ. Με αυτό ο χρήστης μπορεί να μπορεί να αποστείλει ή να λάβει χρήματα από και προς τις αποθηκευμένες επαφές του κινητού του, από και προς λογαριασμούς της Ελληνικής Τράπεζας.