Ελληνική Τράπεζα: Ραγδαία αύξηση της χρήσης των ψηφιακών λύσεων

Αν και η τεχνολογία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, τείνουμε, σε πολλές περιπτώσεις, να ξεχνάμε πόσο πιο εύκολη γίνεται η ζωή μας χάρη σε αυτή. 

Η πανδημία του Covid-19 ανέδειξε με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο το γεγονός ότι η τεχνολογία δεν είναι επιλογή, αλλά η λύση για την ικανοποίηση των σύνθετων πλέον αναγκών μας.
Η τεχνολογία λειτούργησε ως καταλύτης για την επίτευξη της κοινωνικής αποστασιοποίησης, στο πλαίσιο της προσπάθειας για περιορισμό της εξάπλωσης του ιού. Ως αποτέλεσμα, το ψηφιακό εμπόριο, αλλά και η ψηφιακή τραπεζική κέρδισαν ακόμη περισσότερο έδαφος, παρέχοντας τη δυνατότητα στους πολίτες να κάνουν τα ψώνια ή τις συναλλαγές τους από την ασφάλεια του σπιτιού τους.

Σε ό,τι αφορά τον τραπεζικό τομέα ειδικά, καταγράφεται από την αρχή του χρόνου αξιοσημείωτη αύξηση στη χρήση των ψηφιακών λύσεων που προσφέρουν οι τράπεζες, όπως είναι οι κάρτες και το Online Banking.

Συγκεκριμένα, από την αρχή του χρόνου, στην Ελληνική Τράπεζα καταγράφηκε αύξηση της τάξης του 24% στη χρήση του Online Banking από τους υφιστάμενους χρήστες, ενώ 45.000 νέοι χρήστες εγγράφηκαν στα ψηφιακά κανάλια της Τράπεζας.

Ακόμα μεγαλύτερη ήταν η αύξηση στη χρήση των ΑΤΜs, με τους πελάτες να πραγματοποιούν διάφορες συναλλαγές, πέραν της συνηθισμένης ανάληψης μετρητών. Συγκεκριμένα, από την αρχή του έτους, οι καταθέσεις αυξήθηκαν κατά 36%, ενώ οι αναλήψεις κατά 17%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 90% των αναλήψεων πραγματοποιείται πλέον από τις ΑΤΜs και όχι από τα ταμεία των καταστημάτων, με τους πελάτες να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα των ψηφιακών συναλλαγών και να αυτοεξυπηρετούνται οποιαδήποτε ώρα και μέρα τους βολεύει, χωρίς να περιμένουν στην ουρά του ταμείου.

Μεταξύ άλλων, οι πελάτες μπορούν με ανέπαφη εξυπηρέτηση από τις ΑΤΜs, να καταθέτουν μετρητά και επιταγές δωρεάν, να τυπώνουν σύντομες καταστάσεις λογαριασμού, ενώ μπορούν να αιτηθούν την έκδοση βιβλιαρίου επιταγών, να εγγραφούν στις υπηρεσίες e-statement ή SMS alerts, να μεταφέρουν χρήματα σε λογαριασμούς που είναι συνδεδεμένοι στην ίδια κάρτα ή στην πιστωτική κάρτα τους, να αλλάξουν το PIN τους και άλλα. Το ευρύ δίκτυο ATMs νέας γενιάς της Ελληνικής Τράπεζας καλύπτει πέραν του 75% των τραπεζικών συναλλαγών, παρέχοντας εξυπηρέτηση 24/7.

Ανοδική πορεία κατέγραψε και η χρήση των καρτών για αγορές στα καταστήματα και το διαδίκτυο. Οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 25% από τις αρχές του χρόνου, με την πιο δημοφιλή κατηγορία να είναι οι υπεραγορές και άλλα καταστήματα τροφίμων, όπου οι αγορές με κάρτα αυξήθηκαν κατά 35%.

Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι από τον Ιανουάριο του 2020 έχουν εκδοθεί περίπου 75.000 χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες. Πλέον, το 88% των πληρωμών και μεταφορών χρημάτων εκτελείται μέσω των ψηφιακών καναλιών της Τράπεζας, ενώ μέσω του Online Banking πληρώνεται και το 58% των λογαριασμών κοινής ωφελείας.

Προσμετρώντας τη στροφή ολοένα και περισσότερων πολιτών στην τεχνολογία, η Ελληνική Τράπεζα εξετάζει διαρκώς λύσεις πέραν των παραδοσιακών τραπεζικών υπηρεσιών και καναλιών διάθεσης των προϊόντων της, με στόχο την αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη αλλά και την εξοικείωσή του με τα νέα εναλλακτικά κανάλια. Για τον σκοπό αυτό, σε συγκεκριμένα καταστήματα της Ελληνικής Τράπεζας, έχει δημιουργηθεί ειδικός χώρος με εξειδικευμένο προσωπικό που ασχολείται αποκλειστικά με την ενημέρωση και εξοικείωση των πελατών στη χρήση του Online Banking και των ΑΤΜs.

Η προσήλωση στον ψηφιακό μετασχηματισμό συνεπάγεται τον εξορθολογισμό και τη βελτίωση της απόδοσης των καταστημάτων της Τράπεζας, με στόχο τη ριζική αναβάθμιση και την εξέλιξη τόσο του δικτύου όσο και των ίδιων των καταστημάτων στα πρότυπα σύγχρονων τραπεζικών πρακτικών του εξωτερικού. Στόχος παραμένει η καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών για να γλυτώνουν χρόνο, κόπο αλλά και χρήματα. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αποτελεί επιλογή, αλλά επιτακτική ανάγκη για τη βιώσιμη ανάπτυξη του οργανισμού και για να είναι σε θέση η Τράπεζα να προσφέρει στους πελάτες της ευελιξία, άμεση πρόσβαση και έλεγχο των οικονομικών τους με ασφάλεια.
 

Δειτε Επισης

Οι καταθέσεις και τα δάνεια εταιρειών και νοικοκυριών-Σημαντική καθαρή αύξηση συνολικά
Ο Κωνσταντίνος Ηροδότου εξηγεί γιατί είναι αναγκαίος ο ψηφιακός χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός(video)
Η μεγαλύτερη τριμηνιαία καταβολή σε μετρητά από την ΚΕΔΙΠΕΣ στο κράτος-€140 εκατ. για το α’ τρίμηνο 2024
Μειώνεται η ζήτηση για επιχειρηματικά δάνεια, αμετάβλητη για στεγαστικά
Ν. Χριστοδουλίδης: Γιατί αυξάνονται οι τιμές και τα μέτρα συγκράτησης του πληθωρισμού (βίντεο)
Εισαγωγή νέων Γραμματίων Δημοσίου Κυπριακής Δημοκρατίας στο ΧΑΚ
Η επιστροφή της Τράπεζας Κύπρου
Στα κέρδη την Τετάρτη το ΧΑΚ, μεγάλο ενδιαφέρον για τραπεζικές μετοχές
Πανίκος Νικολάου: Ψήφος εμπιστοσύνης στην Τράπεζα Κύπρου η έγκριση για πληρωμή μερίσματος
Με τις... ευλογίες Κεραυνού η Eurobank A.E.-Είδε Ζανιά και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου