Οι πρωταγωνιστές των κυπριακών δρόμων

Στροφή προς τα SUV αλλά πρώτη επιλογή τα hatchback, προτεραιότητα σε χαμηλότερου κυβισμού αυτοκίνητα σε συνδυασμό με την ευρύτερη πτώση στις πωλήσεις είναι τα σημαντικά κομμάτια του παζλ της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου, κατά τα έτη 2007 μέχρι 2014, δηλαδή από τα καλά χρόνια πριν την κρίση μέχρι το κούρεμα και την οικονομική ύφεση στην Κύπρο.

Τα στοιχεία της εταιρείας Innosoft (Πηγή: ΟΕΒ – ΣΕΜΟ), η οποία μηνιαίως επεξεργάζεται τα δεδομένα που αφορούν την αγορά καινούργιων επιβατικών οχημάτων παρουσιάζουν τις τάσεις της αγοράς, τις μάρκες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις αλλά και τα πιο δημοφιλή επιβατικά μοντέλα της κάθε χρονιάς κατά τα τελευταία οκτώ χρόνια. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα best seller έχουν οδηγήσει γνωστές μάρκες αυτοκινήτων στην πρώτη τριάδα σχετικής λίστας με τις υψηλότερες πωλήσεις.

Nissan, Ford και Toyota επικρατούν στα σαλούν
Εντός οκτώ ετών, δηλαδή από τις αρχές του 2007 έως του τέλος του 2014, η Nissan κατέκτησε έξι φορές την πρωτιά στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Πιο ειδικά από το 2008 μέχρι το 2013 η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, της οποίας τα μοντέλα εισάγονται από τον όμιλο Πηλακούτα, πούλησε στην κυπριακή αγορά τα περισσότερα οχήματα. Τις μισές από τις προαναφερθείσες χρονιές το Nissan Qashqai ήταν το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο.

Το 2007 η Ford ήταν πρώτη σε πωλήσεις, ενώ κατά το περασμένο έτος η Toyota βρέθηκε στην κορυφή της σχετικής λίστας. Πρέπει, παράλληλα να σημειωθεί ότι Nissan, Ford και Toyota έχουν καταλάβει τις 19 από τις συνολικά 24 θέσεις στον πίνακα με τις τρεις κορυφαίες μάρκες κατά τα έτη 2007-14, σε σχέση πάντα με τις πωλήσεις που έχουν καταγράψει στην Κύπρο. Στο infographic που έπεται του ρεπορτάζ η ακριβής εικόνα για τις πρώτες μάρκες σε πωλήσεις κάθε χρονιάς.

Προτίμηση στα γιαπωνέζικα
Αξιοπιστία, καλή τιμή και design αποτελούν τα βασικά συστατικά επιτυχίας για τα πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα στην κυπριακή αγορά κατά τα τελευταία οκτώ χρόνια. Την ίδια ώρα πιο δημοφιλή φαίνεται να είναι τα ιαπωνικά αυτοκίνητα, τα οποία καταλαμβάνουν 14 θέσεις από τις 24 του πίνακα με τα τρία πιο δημοφιλή μοντέλα της οκταετίας. Οι λεπτομέρειες για τα πιο δημοφιλή μοντέλα κάθε χρονιάς βρίσκονται επίσης στο ακόλουθο infographic.

Πιο δημοφιλή τα μεσαίου κυβισμού
Τα μισά από τα αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί το 2014 είναι κυβισμού από 1.261 μέχρι 1.660 κυβικά. Πιο ειδικά αναφέρεται ότι από το σύνολο 8.283 σαλούν οχημάτων που διατέθηκαν το περασμένο έτος, ποσοστό της τάξης του 49,7% αντιστοιχεί στις προαναφερθείσες κατηγορίες οχημάτων. Ψηλά στη λίστα και τα οχήματα μέχρι 2.050 κυβικά, αλλά και τα μικρά, αυτών δηλαδή που ο κυβισμός είναι μέχρι τα 1.250 κυβικά.

Διαχρονικά πρώτα τα hatchback
Τα hatchback ή τα «κοντά» όπως στην αγορά λέγονται παραμένουν η πρώτη επιλογή των αγοραστών αυτοκινήτων στην Κύπρο. Από το 2007 έως και το τέλος του περασμένου έτους ο συγκεκριμένος τύπος αυτοκινήτου έχει κυριαρχήσει στην εγχώρια αγορά. Δεύτερα, πλέον, στη σχετική λίστα είναι τα SUV ενώ θα πρέπει να σημειωθεί μεγάλη πτώση έχουν καταγράψει οι πωλήσεις των κάμπριο. Το 2007 οι πωλήσεις του συγκεκριμένου τύπου οχημάτων αντιστοιχούσε στο 4,5% των συνολικών πωλήσεων. Το 2014 οι πωλήσεις κάμπριο αυτοκινήτων ήταν μόλις το 0,6% της αγοράς.



Δειτε Επισης

Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα
Mall of Cyprus: Μέρισμα €7,5 εκατ. από τα κέρδη 2022 και 2023
Λιανεμπόριο: Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων για τις επιχειρήσεις και η εξίσωση της ακρίβειας
Η Visa ανακοινώνει τον νικητή του διαγωνισμού της για ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Νέος μέτοχος σε Mall of Cyprus και Mall of Engomi η Pareto-Μειώνεται το ποσοστό συμμετοχής της Atterbury Europe
Οι μάρκες αυτοκινήτων που προτίμησαν οι αγοραστές το πρώτο τρίμηνο
Δυσφορία αγελαδοτρόφων με δημοσιεύματα για το χαλλούμι-«Δυναμιτίζουν το πολύ καλό κλίμα»
Lordos United Public: Κέρδος €1,773,000 από αναγκαστική απαλλοτρίωση γης σε συμφωνία με τον Δήμο Λεμεσού
Φάρμακα: Ο... βασιλιάς των κυπριακών εξαγωγών-Σε ποιους προορισμούς φτάνουν