Εξαιρετικά εύκολη η εξεύρεση εργατών πλέον

Τις επιπτώσεις της κρίσης των τελευταίων χρόνων στον τομέα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας του εμπορίου κατέδειξε έρευνα της ΕΥ «Ο ανθρώπινος παράγοντας και η σημασία του για αποτελεσματική Εφοδιαστική Αλυσίδα & Logistics».

Την παρουσίαση της έρευνας που αφορούσε σύγκριση του 2008 με το 2014, έκανε ο manager Γιώργος Λοϊζίδης, στα πλαίσια του 8ου Συνεδρίου Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Logistics. Χαρακτηριστικό εύρημα είναι πως ενώ η ανεύρεση διοικητικού προσωπικού παραμένει δύσκολη του εργατικού προσωπικού γίνεται όλο και πιο εύκολη.

Παράλληλα, οι θέσεις των Logistics Managers και των Warehouse Administrators έχουν αυξηθεί και έχουν μειωθεί οι θέσεις των Υπεύθυνων Διανομών και των Οδηγών Φορτηγών.

Ένα άλλο σημαντικό εύρημα σύμφωνα με τον Γιώργο Λοϊζίδη, η αναλογία direct/ indirect είναι μεγαλύτερη από την αναμενόμενη.

Αν και στην έρευνα οι μισθοί φαίνονται αυξημένοι το 2014 σε σχέση με το 2008, όπως εξηγήθηκε,  αυτό οφείλεται στο ότι τα έτη 2008 με 2011 δίνονταν αυξήσεις. Συγκεκριμένα φαίνεται αύξηση 17% στις απολαβές ανώτερων στελεχών και 13% στις απολαβές εργατικού δυναμικού.

Μία άλλη τάση που καταγράφεται στην πλειοψηφία των θέσεων είναι πως έχουν μειωθεί οι υπερωρίες και έχουν αυξηθεί τα bonus.

Όσον αφορά το μορφωτικό επίπεδο των απασχολούμενων αυξήθηκε το 2014 σε σχέση με το 2008 καθώς αυξήθηκαν οι κάτοχοι πτυχίου και μεταπτυχιακού, παρόλα αυτά το ποσοστό παραμένει αρκετά μικρό.

Οι αποχωρήσεις των απασχολούμενων στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν μειωθεί αισθητά το 2014 από το 2008 όπως ανέφεραν οι εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα.

Λόγω της κρίσης και των πρακτικών περισυλλογής, η ένταση της ανάγκης για υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων μειώθηκε τόσο για το direct όσο και για το indirect προσωπικό. Τα περισσότερα διοικητικά στελέχη αφιερώνουν περισσότερο από τον χρόνο τους σε Warehouse διαδικασίες παρά σε Planning και Customer Service.

Η εφοδιαστική αλυσίδα χρειάζεται στελέχη ευέλικτα αλλά πρωτίστως ικανά για λήψη πρωτοβουλιών και με εξειδίκευση στον τομέα τους, όπως ανέφερε ο Γιώργος Λοϊζίδης επικαλούμενος τα συμπεράσματα της έρευνας.

 

Δειτε Επισης

Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar