Εφοδιαστική αλυσίδα: Πως αλλάζει το χάος

Πολλά σημεία παράδοσης, μεγάλη επισκεψιμότητα, μικρό drop size, απουσία ορίου ελάχιστης παραγγελίας (MOQ), πολλοί ενεργοί κωδικοί, χαμηλή παραγωγικότητα εργατών και στελεχών, απουσία ικανών στελεχών, ανυπαρξία development plans για skills & capabilities, κακή διαχείριση αποθεμάτων για τα promotional, χαμηλή εκμετάλλευση ERP συστημάτων. Αυτή ήταν η εικόνα που παρουσίαζε η εφοδιαστική αλυσίδα στην Κύπρο τα τελευταία χρόνια σύμφωνα με τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου FDL Βασίλη Καρακουλάκη.

To μέλλον

Δίνοντας την εμπειρία του από τη ελληνική αγορά, ανέφερε πως θα πρέπει να υπάρχει συνεχής εστίαση στο κόστος και την κερδοφορία. Θα πρέπει, εξήγησε, να υπάρξει σφαιρική κατανόηση για το κόστος, όχι μόνο εσωτερικά στον οργανισμό αλλά σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα με προμηθευτές και πελάτες. «Καινοτομία και συχνά νέα μοντέλα συνεργασίας μπορούν να αναδείξουν ευκαιρίες για να μειώσουν το κόστος».

Στα ίδια πλαίσια, πρότεινε συμμετοχή του Οικονομικού Διευθυντή στο κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας, multi tasks εργαζόμενοuς, Scorecard Παραγωγικότητας ανά δραστηριότητα (αποθήκευση, διανομή) αλλά και ανά διαδικασία (παραλαβές, συλλογή παραγγελιών, απογραφές).

Ιδιαίτερο σημαντικό παράγοντα, χαρακτήρισε ο κ.. Καρακουλάκης, την αντιμετώπιση της μεταβλητότητας της ζήτησης. Όπως εξήγησε, οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν συνεχώς και γι’ αυτό υπάρχουν συνεχιζόμενα Promotions για να ‘καλύψουν’ τις χαμένες πωλήσεις. «Τα promotions του ανταγωνισμού κάνουν την πρόβλεψη πολύ δύσκολη έως και αναξιόπιστη».

Είναι σημαντικό, ανέφερε, να υπάρχει καλύτερη γνώση από πού πηγάζει η αβεβαιότητα αντί της εύκολης λύσης της αύξησης αποθεμάτων.

Επένδυση στο προσωπικό

Ο πρόεδρος της DFL πρότεινε την εστίαση στην ανάπτυξη ταλέντων. Λόγω της κρίσης, εξήγησε, οι περισσότεροι οργανισμοί δεν έχουν ‘extra staff’ ενώ κρατάνε το minimum προσωπικό. Ως αποτέλεσμα, σε περιόδους αυξημένης ζήτησης οι οργανισμοί δεν είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν αποτελεσματικά. Η επένδυση στο προσωπικό, εξήγησε, πρέπει να καλύπτει όλες τις βαθμίδες και να έχει υποστήριξη από την Διοίκηση της εταιρίας. Παράλληλα, η εταιρεία πρέπει να διατηρεί μία δεξαμενή από junior trainees έτοιμους μετά από ένα χρονικό διάστημα να μπουν ενεργά στον οργανισμό

Επενδύσεις στην Τεχνολογία

Τέλος, ο κ. Καρακουλάκης, πρότεινε την πλήρη εκμετάλλευση των τεχνολογικών λύσεων οι οποίες θα πρέπει να είναι ψηλά στις προτεραιότητες. «Παρόλο οι επενδύσεις σε ERP είναι αναγκαιότητα τις περισσότερες φορές αποτελούν είτε upgrades είτε αντικατάσταση κάποιων παλαιών συστημάτων», επεσήμανε.  
Χρειάζονται επενδύσεις που πλέον δεν κοστίζουν όσο στο παρελθόν και έδωσε ως παραδείγματα τα εξής:  
    WMS (Warehouse Management System), παρέχοντας ταχύτητα κινήσεων στην αποθήκη και δημιουργώντας διαφορετικούς τρόπους διαχείρισης για κάθε πελάτη
    Αποτελεσματική Διαχείριση Παραγγελιών  εφαρμόζοντας συστήματα  Paperless Picking (είτε μέσω scanner είτε μέσω  Voice Picking).
    Fleet Management και Routing Optimization Programs
    Ταχύτερη επεξεργασία και real time data είναι απαραίτητα για την Συλλογική Ευφυΐα

 

Δειτε Επισης

Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ