Εμπόριο: Τι έγινε τη διετία 2013-2014

Μία ανάλυση τους τι έκαναν έμποροι και προμηθευτές τη δύσκολη διετία 2013-14 παρουσίασε στο 8ο Συνέδριο εφοδιαστικής αλυσίδας & logistics ο Αθανάσιος Μαύρος επικεφαλής Τομέα Supply Chain & Operations Νοτιοανατολικής Ευρώπης στην ΕΥ.

Οι προμηθευτές από την πλευρά τους επικεντρώθηκαν σε μείωση των λειτουργικών εξόδων (μισθολόγιο, ενοίκια κτλ). Παράλληλα, αύξησαν τις προωθητικές ενέργειες και τις προσφορές ενώ την ίδια ώρα επικεντρώθηκαν στη ροή ρευστού μειώνοντας τα αποθέματα και θέτοντας αυστηρότερους όρους πληρωμής. Σύμφωνα με τον Θ. Μαύρο, η κρίση ανάγκασε τους προμηθευτές να εξετάσουν τις δυνατότητες να αυξήσουν τη διασπορά του κόστους μέσω συνεργασιών με τρίτους.

Παράλληλα, καταγράφηκε μία ενδυνάμωση των πολυεθνικών ενώ οι όποιες μεγάλες επενδύσεις πάγωσαν.
Από την πλευρά τους, οι λιανέμποροι έσπευσαν να πάρουν μέρος του μεριδίου αγοράς του Ορφανίδη και σύμφωνα με τον Θ. Μαύρο κατάφεραν να μοιράσουν 120εκ. από τα 200εκ. ευρώ κύκλου εργασιών της εταιρείας.
Την ίδια ώρα, το μερίδιο των discounters ανήλθε στο 20%, ενώ και στις υπεραγορές παρατηρούνται συνεχείς προωθητικές ενέργειες και εκπτώσεις. Σ’ αυτά τα πλαίσια, καταγράφηκε μεγάλη αύξηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Σε μία άλλη εξέλιξη, παρατηρήθηκε αποδυνάμωση του παραδοσιακού εμπορίου και των πολύ-περιπτέρων. Παράλληλα, εισήλθαν νέοι παίκτες στην αγορά κάποιοι από τους οποίους δραστηριοποιούνται μόνο διαδικτυακά.
Σ’ αυτό το περιβάλλον, σύμφωνα με τον Θ. Μαύρο, οι εταιρείες 3pl έπαιξαν τον δικό τους ρόλο δημιουργώντας στρατηγικές συνεργασίες με εμπορικές επιχειρήσεις, εξαγορές μικρότερων εταιρειών και αυξάνοντας τις προσφερόμενης υπηρεσίες τους. Παρατηρήθηκε παράλληλα, επέκταση της συνεργασίας με τους πελάτες αλλά και επενδύσεις σε προσωπικό ανώτερου επιπέδου.

Δειτε Επισης

Κλειστά τα γενικά καταστήματα την Πρωτομαγιά-Τι ισχύει για όσους εργαστούν
Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά