Ποιος σνομπάρει (ακόμα) τα PL;

Με ποσοστό 15% των προϊόντων που έχει στα ράφια της να ανήκουν στα είδη ιδιωτικής ετικέτας (private labels - PL), η Carrefour επενδύει σε μια κατηγορία που ολοένα και δυναμώνει. Σήμερα διαθέτει 1790 τέτοιους κωδικούς. O εμπορικός διευθυντής της Carrefour Κύπρου, Μιχάλης Παναγίδης, παρουσιάζει τη σημερινή εικόνα που διαμορφώνει στην κυπριακή αγορά η υπολογίσιμη, πλέον, δύναμη των PL.  
 
Η Carrefour Κύπρου από το 2005 επένδυσε στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης πρότασης και σε μία πλούσια γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
 
Καθοριστικές, όμως, ήταν οι οικονομικές εξελίξεις που ακολούθησαν, οι οποίες άλλαξαν σε μεγάλο βαθμό το τοπίο στην αγορά και διαφοροποίησαν τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση των πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε όλα τα επίπεδα.
 
Σήμερα, σύμφωνα με τον κ. Παναγίδη, η εταιρεία - στο πλαίσιο μιας στρατηγικής επιλογής να στηρίξει έμπρακτα τους πελάτες της που δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις υψηλές απαιτήσεις της καθημερινής τους ζωής - προσφέρει μεγάλη ποικιλία σε προϊόντα private labels, συνδυάζοντας με τον καλύτερο τρόπο την ποιότητα με την καλή τιμή.
 
Συνολικά διατίθενται 1300 κωδικοί, καλύπτοντας βασικές κατηγορίες τροφίμων και μη τροφίμων, όπως, είδη παντοπωλείου, αλλαντικά, τυροκομικά, ποτά, κατεψυγμένα, καθαριστικά και προϊόντα προσωπικής φροντίδας. Άλλοι 490 κωδικοί αφορούν σε μικροσυσκευές και είδη σπιτιού.
 
Ποιο είναι το ποσοστό των PL στην Κύπρο και ποιο ειδικά στην Carrefour;
Το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, γενικότερα στον ανταγωνισμό, δεν ξεπερνά το 10% του κωδικολογίου τους, εκτός κι αν πρόκειται για αλυσίδες hard discounters, στις οποίες έτσι κι αλλιώς το 80% των κωδικών βασίζεται σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
 
Από την άλλη πλευρά, η Carrefour, έχοντας εντάξει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε μία γενικότερη στρατηγική πωλήσεων, φροντίζει να εμπλουτίζει μεθοδικά την γκάμα της, λαμβάνοντας υπόψη τις καθημερινές ανάγκες των καταναλωτών. Το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας Carrefour ανέρχεται στο 15% του συνόλου και αφορά, κυρίως, κατηγορίες τροφίμων, ενώ σημαντική είναι η ποικιλία μας και στα μη τρόφιμα. Τέλος, διαθέτουμε πλούσια συλλογή στα εποχικά είδη, όπως, έπιπλα και είδη κήπου, χριστουγεννιάτικα και άλλα. Αξίζει να τονίσουμε ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας Carrefour συνδυάζουν με τον καλύτερο τρόπο την αξιοπιστίας μίας μεγάλης εταιρείας, την ποιότητα και τις πιο ανταγωνιστικές τιμές της αγοράς.
 
Στην Κύπρο, σε αντίθεση με το εξωτερικό, τα PL διατηρούνται ακόμα σε χαμηλά επίπεδα. Πού οφείλεται αυτό; Ο καταναλωτής φοβάται να τα εμπιστευτεί ή εμμένει στις συνήθειές του;
Είναι γεγονός ότι κατά τα πρώτα χρόνια παρουσίας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ο καταναλωτής ήταν επιφυλακτικός. Με την πάροδο, όμως, του χρόνου και βλέποντας ότι οι εταιρείες επενδύουν σημαντικά σε αυτό τον τομέα με υπευθυνότητα και σεβασμό, η τάση αυτή έχει αλλάξει δυναμικά. Οι καταναλωτές έχουν απενοχοποιήσει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ειδικότερα της εταιρείας μας, και πλέον τα εμπιστεύονται και τα προτιμούν σε σημαντικό βαθμό και σε πολλές κατηγορίες, καλύπτοντας βασικές καθημερινές τους ανάγκες.
 
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας Carrefour αναπτύσσονται δυναμικά στο λιανεμπόριο της Κύπρου και τυγχάνουν ευρείας αποδοχής τόσο εξαιτίας της αναβαθμισμένης ποιότητάς τους όσο και εξαιτίας των καλύτερων τιμών τους. Επιτρέψετε μου να τονίσω ακόμη μία φορά ότι δεν υστερούν ποιοτικά από τα αντίστοιχα επώνυμα προϊόντα. Είναι εξίσου καλά, αλλά σε χαμηλότερες τιμές. Η σημαντική διαφορά στην τιμή οφείλεται, κυρίως, στην απουσία διαφημιστικού κόστους.
 
Τα PL της Carrefour
Τι είδους προϊόντα PL διαθέτετε στις υπεραγορές σας;
Στα καταστήματά μας διαθέτουμε μια πλούσια γκάμα με 1300 κωδικούς σε είδη τροφίμων και 490 κωδικούς σε μη τρόφιμα. Η ποικιλία αυτή συνεχώς εξελίσσεται και διαμορφώνεται, ανάλογα με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των πελατών μας. 
 
Αναφέρω ενδεικτικά κάποιες από τις βασικές κατηγορίες μας σε PL προϊόντα και τα χαρακτηριστικά τους:
• Carrefour  - Ποιοτικά και οικονομικά
Προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, που απαντούν στις ανάγκες του καταναλωτή σε όλες τις κατηγορίες τροφίμων, για είδη άριστης ποιότητας και καλής τιμής.
•  Carrefour Discount - Τα φθηνά της κάθε μέρας
Η ανάγκη του καταναλωτή για πιο φθηνά προϊόντα οδήγησε την εταιρεία στη δημιουργία μίας νέας σειράς προϊόντων σε βασικά καθημερινά είδη.
•  Les Cosmetiques  
Η Carrefour δημιούργησε πρώτη το 1991 τη μάρκα Les Cosmetiques, με προϊόντα περιποίησης και φροντίδας για το πρόσωπο και το σώμα, ακολουθώντας τις πιο σύγχρονες μεθόδους της κοσμετολογίας.
•  Carrefour Bio 
Προϊόντα της γκάμας αυτής ακολουθούν αυστηρά τις αρχές της βιολογικής γεωργίας κατά την παραγωγή. Ελέγχονται και πιστοποιούνται σε κάθε στάδιο διεργασίας, από την πρωτογενή παραγωγή, την παρασκευή έως και την εμπορία των έτοιμων προϊόντων, από αναγνωρισμένους οργανισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
•  Selection Carrefour 
Προϊόντα υψηλών γαστρονομικών απαιτήσεων, που συνδυάζουν τη γεύση, την καινοτομία και την παράδοση. Ξεχωρίζουν για την εξαιρετική τους ποιότητα.
•  Carrefour Home  
Προϊόντα οικιακού εξοπλισμού, είδη ταξιδίου, σχολικά, εργαλεία κήπου, ηλεκτρικά εργαλεία, είδη αυτοκινήτου και άλλα.
 
Τι προτιμά, συνήθως, ο κόσμος; Δείχνει εμπιστοσύνη και στα τρόφιμα PL; 
Όπως έχω ήδη αναφέρει, υπάρχει, πλέον, μία μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού, που εμπιστεύεται και προτιμά τα προϊόντα PL και τα έχει προσθέσει στην καθημερινότητά του. Πρόκειται για είδη, όπως, ζάχαρη, αλεύρι, μακαρόνια, δημητριακά, χυμοί, ακόμη και χαλούμι, το οποίο και παρασκευάζεται στην Κύπρο από το 2007. Ακολουθούν είδη, όπως, στραγγιστό γιαούρτι, μπύρα, χαρτικά, ακόμη και ζωοτροφές. 
 
Ποιο είναι το δικό σας προϊόν PL με το μεγαλύτερο ποσοστό;
Τα προϊόντα, τα οποία έχουν αγκαλιάσει περισσότερο οι καταναλωτές και έχουν την υψηλότερη ζήτηση είναι ζάχαρη, αλεύρι, δημητριακά και μακαρόνια.
 
Τι διαφορά υπάρχει στις τιμές, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα επώνυμα προϊόντα;
Σε γενικές γραμμές η διαφορά τιμής κυμαίνεται από 20% μέχρι και 40% πιο κάτω από τα αντίστοιχα επώνυμα, ανάλογα με το είδος του προϊόντος. Η διαφορά οφείλεται στην απουσία του διαφημιστικού κόστους γι’ αυτά τα είδη, αλλά και στην τεράστια αγοραστική δύναμη όγκου που έχει ο όμιλος.
 
Πώς διαμορφώθηκαν οι κινήσεις των προμηθευτών ενόψει της ανόδου των PL;
Οι προμηθευτές έχουν αντιληφθεί τη δύναμη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και ότι έχουν να συναγωνιστούν δυνατά προϊόντα σαν τα δικά τους. Αντιμετωπίζουν τα PL ως «υπολογίσιμη δύναμη» και ως ένα ακόμη δυνατό brand στο ράφι, με θετικό αποτέλεσμα για τον καταναλωτή την περαιτέρω μείωση και των δικών τους τιμών, προκειμένου να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί.
 
Ποια είναι τα άμεσα σχέδιά σας στην κατηγορία των PL;
Ανταποκρινόμενοι στις συνεχείς εξελίξεις των καιρών σκοπεύουμε να παρακολουθούμε με προσοχή τις ανάγκες της αγοράς και των πελατών μας, εντάσσοντας όλο και περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τόσο σε βασικές όσο και σε καινοτόμες κατηγορίες. Με αυτόν τον τρόπο θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε έμπρακτα το κυπριακό νοικοκυριό, συμβάλλοντας αποτελεσματικά σε μία καλύτερη και πιο ανθρώπινη καθημερινότητα για όλους. 
 

Δειτε Επισης

Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα
Mall of Cyprus: Μέρισμα €7,5 εκατ. από τα κέρδη 2022 και 2023
Λιανεμπόριο: Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων για τις επιχειρήσεις και η εξίσωση της ακρίβειας
Η Visa ανακοινώνει τον νικητή του διαγωνισμού της για ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Νέος μέτοχος σε Mall of Cyprus και Mall of Engomi η Pareto-Μειώνεται το ποσοστό συμμετοχής της Atterbury Europe
Οι μάρκες αυτοκινήτων που προτίμησαν οι αγοραστές το πρώτο τρίμηνο
Δυσφορία αγελαδοτρόφων με δημοσιεύματα για το χαλλούμι-«Δυναμιτίζουν το πολύ καλό κλίμα»
Lordos United Public: Κέρδος €1,773,000 από αναγκαστική απαλλοτρίωση γης σε συμφωνία με τον Δήμο Λεμεσού