Λιμενικά τέλη τσακίζουν την αγορά ηλεκτρικών ειδών

Την έντονη δυσαρέσκεια του για τις χρεώσεις που επιβάλλονται στα είδη ηλεκτρικών συσκευών από την Αρχή Λιμένων Κύπρου εκφράζει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Ηλεκτρικών Οικιακών Συσκευών, υπογραμμίζοντας ο τριτοκοσμικός τρόπος χρεώσεων επιφέρει καίριο πλήγμα στον τομέα.

Ο σύνδεσμος υπέβαλε σφοδρή διαμαρτυρία στους υπουργούς Συγκοινωνιών και Έργων, Οικονομικών και Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, για τα Γενικά Λιμενικά Δικαιώματα που χρεώνει η Αρχή Λιμένων Κύπρου, σε μια ύστατη προσπάθεια να βρεθεί λύση για την άδικη μεταχείριση που όπως αναφέρουν τυγχάνει ο κλάδος από την Αρχή Λιμένων.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για τα Γενικά Λιμενικά Δικαιώματα, που είναι βασικά τα δικαιώματα που καταβάλλονται στην Αρχή Λιμένων Κύπρου (ΑΛΚ) για τη χρήση των υπό τη δικαιοδοσία της λιμανιών και εγκαταστάσεων.
«Για την υπηρεσία της αυτή η ΑΛΚ επιβάλλει χρεώσεις που είναι ανάλογες με το βάρος του εμπορευματοκιβωτίου και κυμαίνονται κατά μέσο όρο γύρω στα €80 κατά εμπορευματοκιβώτιο. Όταν όμως το περιεχόμενο του αποτελείται από ηλεκτρικές συσκευές (ψυγεία, πλυντήρια, βίντεο, τηλεοράσεις και συσκευές κλιματισμού) για κάποιο ανεξήγητο λόγο η χρέωση δε γίνεται με το βάρος, αλλά με τη μονάδα.

Δηλαδή, σε πέντε κατηγορίες ηλεκτρικών  οικιακών συσκευών επιβάλλονται, εν είδει φορολογίας, δυσανάλογα ψηλά λιμενικά δικαιώματα που δε σχετίζονται με το βάρος, μέγεθος, όγκο, αξία και εν πάση περιπτώσει με καμιά παράμετρο που να σχετίζεται με το κόστος της παρεχόμενης υπηρεσίας ή το κόστος χρήσης των εγκαταστάσεων της ΑΛΚ . Για παράδειγμα για ένα εμπορευματοκιβώτιο πλήρες  αγαθών  που δεν περιλαμβάνονται στην  κατηγορία που χρεώνονται με τη μονάδα θα πληρωθεί στην ΑΛΚ το ποσό των 73,19 ευρώ, ενώ για ένα εμπορευματοκιβώτιο πλήρες με ψυγειάκια του νερού για παράδειγμα,  του ιδίου περίπου βάρους θα πληρωθούν €3060,41 και άλλα τόσα για την επανεξαγωγή, σύνολο €6120,82 . Για να κατεβάσει δηλαδή και να ξανανεβάσει η ΑΛΚ ένα εμπορευματοκιβώτιο από το πλοίο, χρεώνει ένα ποσό που πλησιάζει την αξία του περιεχομένου του!», αναφέρει η ανακοίνωση.

Ο σύνδεσμος υπογραμμίζει ότι ο κλάδος στις δεκαετίες του ’70 και ‘80 και αρχές του ’90 είχε στελέχη που πραγματοποιούσαν ένα πολύ μεγάλο όγκο επανεξαγωγών σε όλες τις γειτονικές χώρες τις Μέσης Ανατολής και των Βαλκανίων. Η δραστηριότητα αυτή έχει κυριολεκτικά εξαφανιστεί λόγω ενός άδικου, παράλογου και τριτοκοσμικού τρόπου επιβολής χρεώσεων των γενικών λιμενικών δικαιωμάτων.

Λόγω της έκρυθμης κατάστασης στις γειτονικές χώρες και της απροθυμίας των ξένων προμηθευτών να αποστέλλουν δικό τους προσωπικό στις χώρες αυτές, γίνονται προτάσεις σε Κύπριους συνεργάτες των να αναλάβουν αυτό το ρόλο, πράγμα που προσκρούει στις απαράδεκτες χρεώσεις της Αρχής Λιμένων.
Θα πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους και ιδιαίτερα από την ΑΛΚ, καταλήγει ο Σύνδεσμος, ότι τα λιμάνια είναι μια εθνική υποδομή που έγινε για να υποστηρίζει και να διευκολύνει το εμπόριο και όχι να το παρεμποδίζει. Δεν μπορεί η ΑΛΚ να συνεχίζει ανενόχλητη να κερδοσκοπεί – για να πούμε το λιγότερο-  πάνω σε μια κατηγορία επιχειρήσεων, να τις παρεμποδίζει από του αναπτύξουν τις δυνατότητες των για το καλό της οικονομίας του τόπου σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες που περνούμε στην εγχώρια αγορά και από την άλλη να επαίρεται ότι είναι κερδοφόρος Οργανισμός με πλεονάσματα.
 

Δειτε Επισης

Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα
Mall of Cyprus: Μέρισμα €7,5 εκατ. από τα κέρδη 2022 και 2023
Λιανεμπόριο: Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων για τις επιχειρήσεις και η εξίσωση της ακρίβειας