Αύξηση στις αγορές on line στο λιανεμπόριο του εξωτερικού

E commerce, αγορές on line, νέοι μέθοδοι αγοράς αποτελούν το νέο σκηνικό του λιανικού εμπορίου στο εξωτερικό. Υπάρχουν σπουδαία παραδείγματα προς μίμηση για τους Κύπριους λιανέμπορους, τα οποία μπορούν να δώσουν ώθηση στο ήδη σοκαρισμένο τοπίο, μετά την κατάρρευση των Υπεραγορών Ορφανίδη.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το e commerce είναι ήδη πραγματικότητα κι όσοι δεν προσαρμόστηκαν μετρούν πληγές στα μερίδια αγοράς τους. Τέτοιο παράδειγμα αποτέλεσαν τα καταστήματα Morrisons, ο μόνος λιανέμπορος που δηλώνει απών από το on line. Είναι κάτι όμως, που θα εφαρμόσουν πολύ γρήγορα, γιατί δεν έχουν άλλη επιλογή. 
 
Στον αντίποδα, το βαρύ πυροβολικό του e commerce, το Ocado, είναι ένα κατάστημα με 12 χρόνια εμπειρία, τα αυτοκίνητα διανομής του οποίου είναι πανταχού παρών ακόμα και στις πιο σικ γειτονιές. Επίσης, το online fashion shop ASOS, σημειώνει αύξηση χρόνο με το χρόνο 41% και το Amazon 22%. 
 
Αύξηση στις online αγορές σημειώνει και η Tesco, ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της Βρετανίας. Πέρσι μόλις το 4% ψώνιζε από το διαδίκτυο, τώρα όμως, οι πωλήσεις της εκτοξεύτηκαν στο 12,8%. Επιπλέον, προσπαθεί να προσαρμοστεί στις γρήγορα εναλλασσόμενες συνήθειες του καταναλωτή, ο οποίος ψωνίζει πιο συχνά και μάλιστα από καταστήματα που είναι κοντά στο σπίτι του. 
 
Μια άλλη πραγματικότητα, είναι η αύξηση των convenience  stores. Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχουν 41.000, τα οποία λειτουργούν ανεξάρτητα. Μέχρι το 2020, η αγορά των convenience στο Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται να αυξηθεί από £34 δις σε £44 δις. Η Tesco για παράδειγμα, υπολογίζει αυτό το χρόνο να ανοίξει κι άλλα τέτοια καταστήματα στη Βρετανία, ενώ το 50% των καταστημάτων Sainsbury's έχουν πάρει αυτή τη μορφή. 
 
Επιπλέον τα Sainsbury's,  μεταμορφώνονται, αλλάζουν την εμπειρία του ψωνίσματος και γίνονται περισσότερο πολυκαταστήματα. Δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στα κουπόνια παρά στις προσφορές, διατηρώντας έτσι μια σταθερή πελατεία που πάντα επιστρέφει. Επιπλέον, αρχίζουν να προωθούν το take away και το food to go concept. 
 

Δειτε Επισης

Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls