Ι. Κουρκούμπας: Το social commerce μια από τις σημαντικότερες τάσεις

Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα επιβάλλεται να έχουν ως κορυφαία προτεραιότητα στην στρατηγική τους τις ψηφιακές επενδύσεις, υπογραμμίζει ο Marketing Director των Public στην Κύπρο, Ιπποκράτης Κουρκούμπας.

Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews, στο πλαίσιο του «IN Business Forecasting 2023», τονίζει ότι για να υποστηριχθούν οι εξελίξεις που σχετίζονται με τις ευέλικτες μορφές εργασίας στις επιχειρήσεις, την αναβάθμιση υπηρεσιών και εξυπηρέτησης, απαιτούνται ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά είδη υψηλής τεχνολογίας.

Σύμφωνα με τον κ. Κουρκούμπα, το Social Commerce θα αποτελέσει μία από τις σημαντικότερες τάσεις της χρονιάς, με τις επιχειρήσεις να προωθούν τα προϊόντα τους ολοένα και περισσότερο μέσω των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης και των influencers, που έχουν έντονη απήχηση σε Millennials και Gen Z.

Κατά το 2023, τα Public στοχεύουν στη διαμόρφωση μίας εμπειρίας που να απελευθερώνει τον πελάτη, παρέχοντας επιλογές, ευελιξία και ταχύτητα στις αγορές τους, την ώρα που οι πωλήσεις στα omnichannel κανάλια της εταιρείας ξεπερνούν το 25% του τζίρου.

Πώς αναμένεται να κινηθούν η κυπριακή οικονομία και η αγορά κατά το 2023;

Πιστεύω πως το 2023 θα είναι έτος οικονομικής ύφεσης, με τη γεωπολιτική αβεβαιότητα να συνεχίζει να επηρεάζει σημαντικά τις διεθνείς αγορές και να αφήνει το αποτύπωμά της και στην Κύπρο.

Το ενεργειακό και η δυσλειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελούν σημαντική πρόκληση για τις επιχειρήσεις που βλέπουν το λογαριασμό των λειτουργικών τους εξόδων να αυξάνεται, την ίδια στιγμή που ο πληθωρισμός μειώνει την αγοραστική δυνατότητα των νοικοκυριών.

Στις δύσκολες στιγμές, όμως, αναδύονται ευκαιρίες. Είμαι βέβαιος πως οι επιχειρήσεις που θα επενδύσουν στη ψηφιοποίησή τους και στη βιώσιμη ανάπτυξη, εντάσσοντας κριτήρια ESG (Environmental, Social, Governance) στις εργασίες τους, θα βαδίσουν με ασφάλεια και προοπτική στην επόμενη μέρα.

Μονόδρομος οι ψηφιακές επενδύσεις

Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για τον τομέα της τεχνολογίας και των ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών για το 2023; Πιστεύετε ότι το 2023 θα κινηθεί με θετικό πρόσημο, αρνητικό πρόσημο ή το ίδιο με το 2022;

Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα επιβάλλεται να έχουν ως κορυφαία προτεραιότητα στην στρατηγική τους τις ψηφιακές επενδύσεις.

Σήμερα, η τεχνολογία και συνδεσιμότητα αυξάνουν το εύρος των επιχειρήσεων. Προσελκύουν ταλαντούχο ανθρώπινο δυναμικό, αναβαθμίζουν τις υπηρεσίες και την εξυπηρέτησή τους, ενώ αναδύονται όλο και πιο ευέλικτες μορφές εργασίας, όπως η εξ αποστάσεως. Εξελίξεις, που για να υποστηριχθούν απαιτούν ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά είδη υψηλής τεχνολογίας. Την ίδια στιγμή, οι πολίτες αναζητούν ολοένα και πιο έντονα τεχνολογικά εργαλεία που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες τους για επικοινωνία, εργασία και ψυχαγωγία.

Με αυτά τα δεδομένα, και της γεωπολιτικής αστάθειας θεωρώ, πως ο κλάδος μας θα κινηθεί με θετικό πρόσημο το 2023 σε σχέση με το 2022.

Social Commerce μέσω influencers

Ποιες είναι οι σημαντικές τάσεις, γεγονότα και εξελίξεις που θα πρέπει να παρακολουθηθούν/προσεχθούν στον τομέα δραστηριοποίησής σας για το 2023;

Το λιανεμπόριο στη σύγχρονη εποχή ψηφιοποιείται και μεταμορφώνεται διαρκώς. Οι εταιρείες αξιοποιούν τεχνολογίες επόμενης γενιάς και καινοτόμες βέλτιστες πρακτικές με στόχο να  αποκτήσουν προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών τους.

Το Social Commerce είναι από τις σημαντικότερες τάσεις που θα παρακολουθήσουμε το 2023, με τις επιχειρήσεις να προωθούν τα προϊόντα τους ολοένα και περισσότερο μέσω των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης και των influencers, που έχουν έντονη απήχηση σε Millennials και Gen Z. Ταυτόχρονα, οι εξατομικευμένες εμπειρίες αγορών θα αποκτήσουν περαιτέρω αξία, καθώς οι αγοραστές αναζητούν συνεχώς προσαρμοσμένες προσφορές που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους, ενώ σημαντικό κριτήριο για μία αγορά αποτελούν σήμερα και οι κριτικές/αξιολογήσεις που βρίσκονται σκορπισμένες στο διαδίκτυο.

Τέλος, η εισαγωγή τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και ESG κριτήριων θα αναβαθμίσουν ακόμη περισσότερο τις επιχειρήσεις.

Πάνω από 25% του τζίρου στα omnichannel κανάλια

Τι να αναμένουμε για τον δικό σας όμιλο το 2023; Ποιοι είναι στόχοι σας;

Το 2023, προσανατολιζόμαστε να προσφέρουμε ακόμη περισσότερα στους πελάτες μας. Με επενδύσεις στην τεχνολογία, τις υπηρεσίες και τα logistics, στοχεύουμε να διαμορφώσουμε μια εμπειρία που να απελευθερώνει τον πελάτη, παρέχοντας επιλογές, ευελιξία και ταχύτητα στις αγορές τους. Ήδη, οι πωλήσεις στα omnichannel κανάλια της εταιρείας μας ξεπερνούν το 25% του τζίρου.

Φέτος, τα «Νέας Γενιάς» καταστήματα Public, σε Ελλάδα και Κύπρο, θα ενισχύσουν εντονότερα τις πρωτοποριακές υπηρεσίες που προσφέρουν σε συνεργασία με Klarna, iRepair, Douleutaras.gr και Box Now, ενώ όλο και περισσότερες κατηγορίες προϊόντων θα ενταχθούν στη πλούσια γκάμα των καταστημάτων.

Την ίδια στιγμή, επικεντρωνόμαστε στο μέλλον με τη δημιουργία ενός μοναδικού οικοσυστήματος με επενδύσεις €20 εκατ. σε καινοτόμες και ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρείες (scaleups), ενώ συμβάλουμε στις προσπάθειες για αντιστροφή της κλιματικής αλλαγής. Με το νέο πρόγραμμα βιώσιμης επιχειρηματικής λειτουργίας Love Earth που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία του πρώτου Zero Waste καταστήματος σε συνεργασία με την Polygreen, κινητοποιούμε τους καταναλωτές να συμμετέχουν σε ένα μοντέλο κυκλικής οικονομίας που περιλαμβάνει την ανακύκλωση, αλλά και την επαναχρησιμοποίηση μέσω της επισκευής.

Στα πλάνα μας για το 2023, δεν θα μπορούσαν να λείπουν, οι πρωταγωνιστές των Public, οι άνθρωποί μας. Ενδυναμώνουμε και ενισχύουμε τα στελέχη μας με νέες πρωτοβουλίες εκπαίδευσης, ανάπτυξης και επιβράβευσης.

Δειτε Επισης

Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα
Mall of Cyprus: Μέρισμα €7,5 εκατ. από τα κέρδη 2022 και 2023
Λιανεμπόριο: Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων για τις επιχειρήσεις και η εξίσωση της ακρίβειας
Η Visa ανακοινώνει τον νικητή του διαγωνισμού της για ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο