Jumbo: Πλώρη για το δεύτερο κατάστημα στη Λευκωσία το 2022

InBusinessNews  20/01/2022 13:14
Jumbo: Πλώρη για το δεύτερο κατάστημα στη Λευκωσία το 2022

Jumbo: Πλώρη για το δεύτερο κατάστημα στη Λευκωσία το 2022

InBusinessNews  20/01/2022 13:14

Εντός του 2022 έρχεται εκτός απροόπτου το δεύτερο κατάστημα Jumbo στη Λευκωσία, έπειτα από το πάγωμα που επέφερε στα σχετικά πλάνα του Ομίλου η πανδημία.

Υπενθυμίζεται ότι για τη δημιουργία νέου καταστήματος στην πρωτεύουσα, ο Όμιλος είχε προχωρήσει το φθινόπωρο του 2019 στην αγορά των πρώην κεντρικών γραφείων του Ομίλου Στεφανίδη, απέναντι από το ΙΚΕΑ, στο Στρόβολο.

Το ακίνητο είχε αγοραστεί από την Τράπεζα Κύπρου για το ποσό των €18,5 εκατ., ενώ ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε όπως το νέο κατάστημα στη Λευκωσία ανοίξει λίγο πριν από τα Χριστούγεννα του 2020.

Βάσει των σχεδίων που κατατέθηκαν στο Τμήμα Περιβάλλοντος, το οποίο άναψε το πράσινο φως για το όλο project τον Ιανουάριο του 2020, η ανάπτυξη θα αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και ένα όροφο. Το κατάστημα θα διαθέτει εμβαδόν χώρου πωλήσεων 10.476 m2, καθώς και συνολικά 331 χώρους στάθμευσης.

Διαβάστε εδώ: Αργεί το νέο Jumbo στη Λευκωσία

Το νέο κατάστημα του Ομίλου Jumbo στην Κύπρο, όπου ως γνωστό διαθέτει ήδη ένα κατάστημα στη Λευκωσία, ένα στη Λάρνακα, δύο στη Λεμεσό και ένα στην Πάφο, δεν είναι το μόνο που βρίσκεται στα αναπτυξιακά πλάνα της εταιρείας.

Μπαίνει στο Ισραήλ

Συγκεκριμένα, μετά τον Σεπτέμβριο του 2022 θα ξεκινήσει να υλοποιείται η συμφωνία franchise που έχει συνάψει ο όμιλος Jumbo με την εταιρεία λιανικής, Fox-Wizel και αφορά στην ενεργοποίηση του εμπορικού σήματος της ελληνικής επιχείρησης καταναλωτικών αγαθών στο Ισραήλ, όπως ανέφερε συγκεκριμένα ο πρόεδρος της Jumbo, Απόστολος Βακάκης, στο περιθώριο της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων.

«Στο Ισραήλ η συμφωνία έχει τη μορφή του franchise, επομένως δεν έχουμε κάποια επενδυτική δραστηριότητα εκεί. Έχουμε εκχωρήσει το franchise και εάν όλα εξελιχθούν με βάση τα λεχθέντα του συνεργάτη μας, μετά τον Σεπτέμβριο του 2022 θα έχουμε ενεργοποιήσει το πρώτο κατάστημα στο Ισραήλ».

Σε ό,τι αφορά το Capex του ομίλου, αυτό ανέρχεται παγίως στα 50-60 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, με τον Απόστολο Βακάκη να επισημαίνει ότι παραμένει «ενεργό και αλώβητο».

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το Capex βρίσκεται στη θέση του και ενεργοποιείται για να δώσει ανάπτυξη όταν οι συνθήκες στην αγορά ομαλοποιηθούν, ενώ τόνισε ότι η μερισματική πολιτική του ομίλου δεν επηρεάζεται από το Capex, σημειώνοντας ότι πρόθεση της διοίκησης είναι να συνεχίσει με την ίδια πολιτική διανομής υψηλών μερισμάτων και κατά τα έτη 2022 και 2023. Υπενθυμίζεται ότι για τη χρήση 2021 το μέρισμα ήταν 0,77 ευρώ μεικτά ανά μετοχή, ενώ ο όμιλος προχωράει και στην έκτακτη χρηματική διανομή κερδών από παλαιότερες χρήσεις με μεικτό ποσό 0,3850 κάτι που αποφάσισε στη χθεσινή γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο νέα καταστήματα στη Ρουμανία, ένα στη Μυτιλήνη και ένα στην Κύπρο

Επενδυτικά η Jumbo πρόκειται να δημιουργήσει στη Ρουμανία δύο νέα καταστήματα εντός του 2022, με τον Απόστολο Βακάκη να θεωρεί αρκετά πιθανή και την έναρξη λειτουργίας του eshop στη συγκεκριμένη χώρα. Ο ίδιος σημείωσε ότι ανεστάλη μέχρι στιγμής η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία, ελλείψει επαρκών εμπορευμάτων λόγω της παγκόσμιας κρίσης στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Ταυτόχρονα, ανέφερε ότι βασική συνθήκη για την ενεργοποίησή του, αποτελεί η παράδοση των μηχανημάτων που συνδέονται με την επένδυση αυτή και πρόσθεσε ότι «είναι κάτι εκτός του δικού μας ελέγχου». «Έχουμε λάβει υποσχέσεις ότι θα έχουμε τη δυνατότητα συμμετοχής του eshop στο τζίρο μας κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, ωστόσο δεν πρέπει να το λάβουμε υπόψη τις μετρητοίς και να το θεωρούμε δεδομένο. Αυτές είναι απαντήσεις που θα δοθούν μετά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους».

Συν τοις άλλοις ο όμιλος προγραμματίζει την λειτουργία δύο φυσικών καταστημάτων, το πρώτο εκ των οποίων θα βρίσκεται στη Μυτιλήνη και θα ανοίξει τις πόρτες του το Πάσχα και το δεύτερο, αυτό στην Κύπρο.

Η βιομηχανία των κοντέινερ το 2022 θα έχει περισσότερα κέρδη απ’ ότι η Google και η Microsoft μαζί

Ο κ. Βακάκης στάθηκε, μεταξύ άλλων, και στις σοβαρές διαταραχές που εμφανίζει η εφοδιαστική αλυσίδα από τον περασμένο Νοέμβριο έως και αυτή τη στιγμή. Ανέφερε μάλιστα ότι η εταιρεία του επιλέγει να σταματήσει να αγοράζει έως και το 25% των προϊόντων που εισάγονται από την Άπω Ανατολή, όταν αυτά δεν πληρούν μια ικανοποιητική σχέση τιμής-προϊόντος και οι ανατιμήσεις υπερβαίνουν τα όρια της λογικής.

Όπως είπε συγκεκριμένα: «Σε ό,τι αφορά αποκλεισμό προμήθειας προϊόντων, στα οποία οι σχέσεις τιμής με προϊόν δεν είναι υπέρ του καταναλωτή, είναι μια επιλογή που συμβαδίζει με την πεμπτουσία της στρατηγικής Jumbo. Έχουμε εκφραστεί πρώτοι ότι γι’ αυτό που συμβαίνει στην τροφοδοτική αλυσίδα, δεν είναι αποκλειστικά υπεύθυνος ο κορονοϊός.

Σίγουρα αποτελεί μία παράμετρο, αλλά εξίσου μεγάλη παράμετρος είναι και η επιθυμία των συνεργατών στην τροφοδοτική αλυσίδα να απολαύσουν κέρδη εκτός κάθε λογικής για τη δραστηριότητα την οποία παρέχουν. Για να δώσω μία εικόνα, η βιομηχανία των κοντέινερ το 2022 θα έχει περισσότερα κέρδη απ’ ότι η Google και η Microsoft μαζί, διατηρώντας απλά μία βασική τεχνολογία ενός φορτηγού πλοίου, με μία μηχανούλα με κουτάκια. Καταλήξαμε στο σημείο να πληρώνεται ένα κοντέινερ σε τιμές εκτός κάθε λογικής. Παρόλ’ αυτά το παρακολουθούμε και πιστεύουμε ότι οι δυνάμεις τις αγοράς και ο τελικός καταναλωτής θα αντιδράσουν».

Έως και 25% λιγότερα προϊόντα από την Άπω Ανατολή

Ο κύριος Βακάκης διαμήνυσε ότι ο όμιλος θα περιορίσει τον αριθμό των προϊόντων που παρουσιάζουν ισχυρές ανατιμήσεις από τη γκάμα του μέχρι την εξομάλυνση του κόστους μεταφοράς. "Πόσο θα διαρκέσει αυτό δεν το γνωρίζω και δεν θα εκπλησσόμουν εάν η διακοπή τροφοδοσίας αυτών των κωδικών ακουμπούσε έως και το 25% των προϊόντων που προέρχονται από την Άπω Ανατολή. Μέρος αυτών θα υποκατασταθεί από προϊόντα άλλων χωρών με μικρότερο κόστος μεταφοράς και για ένα ακόμη μέρος προϊόντων θα μετατεθεί η επανενεργοποίησή τους στην ελληνική αγορά, όταν η λογική και η ‘fair price’ επανέλθουν στο σύστημα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Στα 832 εκατ. ο τζίρος του 2021-Στα 848 εκατ. ευρώ ο τζίρος του 2019

Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις σε ενοποιημένη βάση για τον όμιλο Jumbo το 2021 αυξήθηκαν κατά 19,87%, ως αποτέλεσμα της αμυντικής πολιτικής που ακολουθήθηκε στις αγορές της καθώς και λόγω της διαχείρισης των υφιστάμενων αποθεμάτων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι πωλήσεις ανήλθαν στα 831,9 εκατ. ευρώ, υπολειπόμενες ωστόσο εκείνων του 2019 κατά περίπου 16 εκατ. ευρώ.

Θυμίζουμε ότι αντίστοιχα ο κύκλος εργασιών κατά τη χρήση του 2020 για τον όμιλο ήταν 694,03 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 18,15% σε μία περίοδο που τα καταστήματα ήταν κλειστά για μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω των περιοριστικών μέτρων προστασίας από τη νόσο Covid-19. Επίσης το 2019 οι πωλήσεις ήταν 847,94 εκατ. ευρώ.

*Με πληροφορίες από capital.gr 

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας