Ζυθοποιοί Ευρώπης στο InBusinessNews: Λαμπρό το μέλλον της μπίρας

Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε ένα προϊόν που είναι τόσο ριζωμένο στη φύση όπως η μπίρα, θα επανέλθει, επεσήμανε στο InBusinessNews ο πρόεδρος της Ένωσης Ζυθοποιών Ευρώπης, Lasse Aho, προβλέποντας ότι το μέλλον της ευρωπαϊκής ζυθοποιίας προδιαγράφεται λαμπρό.

Ο κ. Aho βρέθηκε στην Κύπρο με την ευκαιρία της συνεδρίας του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ζυθοποιών στη Photos Photiades Breweries Ltd, έπειτα από πρόσκληση του πρώην προέδρου της Ένωσης και διευθύνοντος συμβούλου του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης, Παύλου Φωτιάδη. 

Στη συνέντευξή του, ανέλυσε τον καθαρό αντίχτυπο της πανδημίας στις πωλήσεις μπίρας στην Ευρώπη, εξηγώντας ότι πάνω από 850.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη είναι έτοιμες να ανακτηθούν, με την επιστροφή στις κανονικές συνθήκες προ Covid-19.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στις προκλήσεις και τις τάσεις του τομέα, εκτιμώντας ότι θα συνεχιστεί το αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών για μπίρα χωρίς αλκοόλ ή χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ.

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησης της Ένωσης στην Κύπρο, συζητήθηκαν οι βασικές προτεραιότητες για τον τομέα της ζυθοποιίας στην Ευρώπη, ενώ επιβεβαιώθηκε η ανάγκη της συλλογικής προσπάθειας για τη διαμόρφωση ενός φιλικού, βιώσιμου και υπεύθυνου επιχειρηματικού περιβάλλοντος της Ε.Ε. για τον ζύθο με στόχο την αποτελεσματική αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων και την αξιοποίηση των νέων ευκαιριών.

 

Διαβάστε εδώ: Το Στρατηγικό Σώμα των Ευρωπαίων Ζυθοποιών γιορτάζει την μπίρα στην Κύπρο

Ποιο είναι το μέλλον του τομέα της ευρωπαϊκής ζυθοποιίας; Ποιος ήταν ο αντίκτυπος του COVID-19 και ποια θα είναι η πραγματικότητα μετά την πανδημία για τον κλάδο της ζυθοποιίας;
Το μέλλον του κλάδου της ζυθοποιίας της Ευρώπης είναι λαμπρό. Ίσως φαίνεται προκλητικό να το πούμε αυτό όταν σκεφτόμαστε τον σοβαρό αντίκτυπο που είχε ο COVID-19 στην οικονομία της μπίρας. Πράγματι, εάν λάβουμε υπόψη έναν σημαντικό δείκτη, ο οποίος είναι οι πωλήσεις μπίρας σε pubs, μπαρ και εστιατόρια, περισσότερο από το 40% αυτών των πωλήσεων εξαλείφθηκαν το 2020. Την ίδια ώρα, το 40% των θέσεων εργασίας που δημιουργήθηκαν από τη βιομηχανία της μπίρας καταργήθηκαν κατά την ίδια περίοδο. Ο καθαρός αντίχτυπος της πανδημίας ήταν μια πτώση 10% στον συνολικό όγκο μπίρας που πωλήθηκε στην Ευρώπη.

Κι όμως τολμώ να βεβαιώσω ότι το μέλλον του κλάδου μας είναι λαμπρό. Με την οικονομική ανάκαμψη να δείχνει το πρόσωπό της, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε ένα προϊόν που είναι τόσο ριζωμένο στη φύση όπως η μπίρα, θα κερδηθεί ξανά. Η συζήτηση για την μπίρα θα συνεχιστεί. Οι Ευρωπαίοι θα συνεχίσουν να ανακαλύπτουν νέες μπίρες γιατί η Ευρώπη είναι η κοιτίδα της σύγχρονης μπίρας.

Επίσης, ο τομέας της μπίρας είναι πιο διαφοροποιημένος από ποτέ. Ορισμένες από τις πέραν των 10.000 ζυθοποιιών της Ευρώπης είναι πολύ σημαντικοί διεθνείς παίκτες, ενώ πολλές ζυθοποιίες είναι μακροχρόνιες οικογενειακές, μεσαίου μεγέθους εταιρείες και εδώ και μια δεκαετία διαπιστώνουμε τον πολλαπλασιασμό των μικρών, αν όχι πολύ μικρών ζυθοποιείων και μπιραριών. Αυτή η τάση δείχνει ότι η μπίρα συνεχίζει να εμπνέει, όχι μόνο τους καταναλωτές, αλλά και τους νέους επιχειρηματίες που θέλουν να αφιερώσουν χρόνο, ενέργεια και χρήματα σε ένα τόσο υπέροχο προϊόν.

Κερδίζει έδαφος η μπίρα χωρίς αλκοόλ

Ποιες τάσεις διαπιστώνετε στους Ευρωπαίους καταναλωτές;
Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι ακόμη και κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας, ένα τμήμα της κατηγορίας μπίρας, η μη αλκοολούχα μπίρα, έχει αυξηθεί σημαντικά.

Αυτό το αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών για μπίρα χωρίς αλκοόλ ή χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ δεν είναι τυχαίο γεγονός. Η πρόβλεψή μου είναι ότι αυτό το τμήμα θα συνεχίσει να προσελκύει περισσότερους πελάτες. Άλλες τάσεις σχετίζονται με τη διαφοροποίηση της γκάμας των μπιρών που διατίθενται στην αγορά, με περισσότερα εξειδικευμένα προϊόντα, περισσότερη καινοτομία όσον αφορά τα είδη μπίρας και συνεχείς επενδύσεις από την κοινότητα της ζυθοποιίας στην ποιότητα.

Ποιος είναι ο ρόλος της τεχνολογίας και της καινοτομίας στην εξέλιξη του κλάδου της ζυθοποιίας;
Η τεχνολογία και η καινοτομία είναι απαραίτητες στον τομέα της ζυθοποιίας. Οι ζυθοποιοί επενδύουν πολλά στην έρευνα, καλύπτοντας πολλές πτυχές, από την καινοτομία προϊόντων και τον ποιοτικό έλεγχο έως τη βελτιωμένη περιβαλλοντική βιωσιμότητα, έναν τομέα όπου οι ζυθοποιοί έχουν πολλά να μοιραστούν και για τα οποία είναι περήφανοι.

Συνεισφορά στα ταμεία του κράτους και θέσεις εργασίας

Ποιες είναι οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες στον τομέα της μπίρας;
Ο τομέας της μπίρας αξίζει να τύχει καλής μεταχείρισης από τις ρυθμιστικές αρχές. Έχουμε μεγάλη συνεισφορά στα κρατικά ταμεία μέσω της έμμεσης φορολογίας και της απασχόλησης. Υπολογίζεται ότι 13 δισ. ευρώ προστιθέμενης αξίας μπορούν να επιστραφούν στην οικονομία της Ευρώπης εάν ο τομέας της μπίρας επανέλθει στα προ της πανδημίας επίπεδα. Σκεφτείτε επίσης τις θέσεις εργασίας.

Περισσότερες από 850.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη είναι έτοιμες να ανακτηθούν αν επιστρέψουμε στις κανονικές συνθήκες προ Covid-19. Ενόψει αυτού, είναι σημαντικό οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι ρυθμιστικές αρχές να υποστηρίξουν την μπίρα και τις ζυθοποιίες ως βιομηχανίες με θετική συνεισφορά στην οικονομία, τον πολιτισμό και την κοινωνία.

Έχουν καταγραφεί ή αναμένονται αυξήσεις στην τιμή της μπίρας;
Ως πρόεδρος της Ένωσης Ζυθοποιών Ευρώπης, δεν θα σχολιάσω την εξέλιξη της τιμής της μπίρας, καθώς αυτό δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές μας. Αυτό που μπορώ να αναφέρω, όμως, είναι ότι ο τομέας της ζυθοποιίας ασχολείται επί του παρόντος με την τιμή της ενέργειας, καθώς και των πρώτων υλών και των υλικών συσκευασίας, που έχουν πράγματι εκτοξευθεί σε ορισμένες αγορές λόγω της έλλειψης υλικών.

Πώς προσεγγίζει ο ευρωπαϊκός τομέας ζυθοποιίας τη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία;
Οι ζυθοποιοί είναι περήφανοι για τη συμβολή τους στη βιωσιμότητα. Οι Ευρωπαίοι Ζυθοποιοί πρωτοστατούμε, για παράδειγμα όταν πρόκειται να παρέχουμε επειδή το επιθυμούμε στους καταναλωτές αυτό που πιστεύουμε ότι συμβάλλει στην ουσιαστική γνώση της ετικέτας, δηλαδή τα συστατικά και την ενέργεια.

Αυτό δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία της Ε.Ε., αλλά πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι καταναλωτές πρέπει να έχουν πρόσβαση σε τέτοιες πληροφορίες για όλα τα αλκοολούχα ποτά. Η Ε.Ε. ετοιμάζει επί του παρόντος νομοθετικές προτάσεις σε αυτόν τον τομέα και υποστηρίζει έντονα την προσέγγιση των ζυθοποιών.

Και υποστηρίζουμε επίσης την Πράσινη Συμφωνία της Ε.Ε. Αν και δεν υποτιμούμε όλες τις προκλήσεις που θέτουν οι πολύ φιλόδοξοι περιβαλλοντικοί στόχοι, όπως αυτοί ορίζονται στην Πράσινη Συμφωνία της Ε.Ε., μπορούμε να παράσχουμε συγκεκριμένη υποστήριξη όπως φαίνεται από τις αμέτρητες πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν οι ζυθοποιοί σε όλη την Ευρώπη.

Δειτε Επισης

Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls