Gateway για την ευρωπαϊκή αγορά λιανικού εμπορίου η Κύπρος

Μεγαλώνει ο αριθμός των πολυεθνικών εταιρειών που δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην Κύπρο, εδραιώνοντας την παρουσία τους στη χώρα μας, είτε μέσω της δημιουργίας τοπικών δραστηριοτήτων είτε επενδύοντας σε κυπριακές εταιρείες.

Στο πλαίσιο του «18th Cyprus Grocery Retail Conference & Awards», οι Yaron Bloom, General Manager International Business & Group Sales Officer της Diplomat Ισραήλ και Jad Fayad , Head of Commercial της Swipe for Distribution Ltd, που ανήκει στον Όμιλο Fattal, ανέλυσαν την κατάσταση της αγοράς λιανικού εμπορίου και διανομής FMCG στην Κύπρο, τις ευκαιρίες και προκλήσεις στην κυπριακή αγορά, ενώ παράλληλα αιτιολόγησαν την απόφασή τους να επενδύσουν στην Κύπρο.

Ο Yaron Bloom σημείωσε πως η Diplomat με έδρα το Ισραήλ απέκτησε παγκόσμια δραστηριότητα στον τομέα διανομής FΜCGs με παρουσία σε πέντε χώρες μεταξύ αυτών και στην Κύπρο όπου άρχει να δραστηριοποιείται από το 2011. Πρόσθεσε πως η εταιρεία επέλεξε την Κύπρο στο πλαίσιο επέκτασης των δραστηριοτήτων με στόχο την απόκτηση πρόσβασης την ευρωπαϊκή αγορά. Σημείωσε πως η δραστηριοποίηση στην Κύπρο ήταν εύκολη καθώς το μοντέλο της κυπριακής αγοράς προσομοιάζει με μοντέλα αγορών που ήδη δραστηριοποιείται ο Όμιλος. Εξέφρασε την ικανοποίησή του για το επαγγελματικό επίπεδο που υπάρχει στην Κύπρο που είχε ως αποτέλεσμα η εταιρεία να απασχολεί στην Κύπρο τοπικό προσωπικό.

Τόνισε πως η εταιρεία πιστεύει στις προοπτικές της κυπριακής αγοράς, προσθέτοντας πως υπάρχει θετικό έδαφος για ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της εταιρείας στο νησί μας. Στρατηγική μας, πρόσθεσε, είναι να επενδύουμε στις ικανότητες της ντόπιας αγοράς, να επικεντρωθούμε στην επέκταση του πορτοφόλιο συνάπτοντας συνεργασίες με ντόπιες επιχειρήσεις. «Είμαστε εδώ και αναζητούμε επιχειρηματικές ευκαιρίες για συνεργασία».

Εξέφρασε παράλληλα την πεποίθηση ότι στο μέλλον θα υπάρξουν εξαγορές και συγχωνεύσεις στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Το κλειδί για επιτυχία, είπε, δεν είναι να έρθει μια εταιρεία από το εξωτερικό να εξαγοράσει μια τοπική επιχείρηση αλλά να αναπτύξει συνεργασίες με τοπικές επιχειρήσεις που έχουν γνώσεις για την τοπική αγορά. «Για να επιβιώσεις θα πρέπει να υπάρχουν συνεργασίες μεταξύ προμηθευτών και επιχειρήσεων διανομείς, προσφέροντας καλύτερες υπηρεσίες και σε καλύτερη τιμή για τον καταναλωτή».  

Από την πλευρά του ο Jad Fayad τόνισε πως ο Όμιλος Fattal (Λίβανος) διαθέτει παρουσία σε 11 χώρες με περισσότερα από 300 brand. Η είσοδος στην κυπριακή αγορά έγινε σχετικά πρόσφατα παρά το γεγονός ότι η Κύπρος βρισκόταν στο στόχαστρο του Ομίλου εδώ και χρόνια. Η είσοδος έγινε με την εξαγορά τοπικής επιχείρησης με μακρόχρονη παρουσία στην Κύπρο διανέμοντας προϊόντα της Vileda. H Κύπρος, τόνισε, αποτελεί την πύλη για πρόσβαση στην ΕΕ, ενώ ο χαμηλός εταιρικός φόρος και η σταθερότητα που παρέχει αποτελούν ελκυστικά χαρακτηριστικά για αρκετές επιχειρήσεις από τον Λίβανο οι οποίες λόγω της κατάστασης που επικρατεί στην χώρα τους επιλέγουν να μεταφέρουν τις δραστηριότητες τους στην Κύπρο.

Σε ό,τι αφορά το μέλλον του λιανικού εμπορίου υπογράμμισε πως οι συνεργασίες επιβάλλονται και ειδικότερα με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου οι προμηθευτές φαίνεται να βγαίνουν κερδισμένοι, ενώ οι εταιρείες διανομείς θα χάσουν κάποια πράγματα εάν δεν εξεύρουν καινοτόμες υπηρεσίες.

Τόνισε, ωστόσο, πως η ανάθεση διανομής σε εξωτερικό συνεργάτη εξοικονομεί κόστος για τον προμηθευτή, ενώ διαβλέπει πως στην πορεία θα αναπτυχθούν συνεργασίες-συγχωνεύσεις είτε μεταξύ προμηθευτών-διανομείς είτε μεταξύ διανομείς – λιανέμπορους.

Δειτε Επισης

Κλειστά τα γενικά καταστήματα την Πρωτομαγιά-Τι ισχύει για όσους εργαστούν
Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά