Engino: Παιχνίδια εκ φύσεως τεχνολογικά

InBusinessNews  28/04/2021 11:47
Engino: Παιχνίδια εκ φύσεως τεχνολογικά

Engino: Παιχνίδια εκ φύσεως τεχνολογικά

InBusinessNews  28/04/2021 11:47

«H Engino είναι μια από τις πρώτες εταιρείες στον χώρο των ρομποτικών παιχνιδιών διεθνώς και παρόλο που είμαστε ακόμα, λόγω της κυπριακής μας φύσης και των σχετικών περιορισμών, σχετικά μικρή επιχείρηση, δεν είμαστε μικροί σε ό,τι αφορά την καινοτομία», δηλώνει ο ιδρυτής και γενικός διευθυντής της Engino, Κώστας Σίσαμος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ισχυρός ο στόλος των αστεράτων ξενοδοχείων

Διαμερίσματα από €32.800 και κατοικίες από €33.600 στο σφυρί τον Μάιο

Aπό την ίδρυσή της η Engino επικεντρώθηκε στην καινοτομία και την τεχνολογία. Μιλήστε μας για τις εφαρμογές που χρησιμοποιείτε.
Η Engino ξεκίνησε το 2004 με σκοπό να σχεδιάσει ένα καινοτόμο σύστημα σύνδεσης ξύλων για το μάθημα σχεδιασμού και τεχνολογίας, το οποίο στη συνέχεια εξελίχθηκε σε ολοκληρωμένο κατασκευαστικό παιχνίδι.

Για τον σχεδιασμό των εξαρτημάτων χρησιμοποιούνταν εξειδικευμένα μηχανολογικά λογισμικά, όπως AutoCAD, σε συνδυασμό με τρισδιάστατους εκτυπωτές για δοκιμή πρωτοτύπων. Για τα βιβλιαράκια οδηγιών και τα πακέτα πώλησης η ομάδα μας χρησιμοποιούσε λογισμικά για γραφίστες, όπως CorelDraw και Photoshop. Για την παραγωγή έχουμε εισαγάγει από την αρχή συστήματα διαχείρισης αποθήκης και λογιστηρίου, τα ονομαζόμενα ERP. Αυτά είναι εξωτερικά λογισμικά, που η εταιρεία έπρεπε να υιοθετήσει, για να μπορεί να υλοποιεί τις καινοτομίες της.

Αναπτύξατε και δικά σας λογισμικά;
Μάλιστα, στην πορεία η Engino χρειάστηκε να αναπτύξει και δικά της λογισμικά. Tο 2010 η εταιρεία άρχισε ερευνητικά προγράμματα σε νέες τεχνολογίες, αρχικά σε ό,τι αφορά τη χρήση ηλιακής ενέργειας για κίνηση μοντέλων και πειραματισμό και στη συνέχεια σε προϊόντα ρομποτικής. Γι’ αυτά η ομάδα μας έχει σχεδιάσει και ολοκληρώσει δικά μας λογισμικά, που βοηθούν όχι μόνο την εταιρεία εσωτερικά να αναπτύσσει προϊόντα αλλά και τα ίδια τα παιδιά να τα σχεδιάζουν και να τα προγραμματίζουν.

Δίπλωμα ευρεσιτεχνίας

Πώς η εταιρεία σας διαφοροποιείται στον τομέα των ρομποτικών προϊόντων και του εκπαιδευτικού παιχνιδιού εμπειρικής μάθησης;
H Engino είναι μια από τις πρώτες εταιρείες στο χώρο των ρομποτικών παιχνιδιών διεθνώς και αν και είμαστε ακόμα, λόγω της κυπριακής μας φύσης και των σχετικών περιορισμών, σχετικά μικρή επιχείρηση, δεν είμαστε μικροί σε ό,τι αφορά την καινοτομία. Έχουμε πάρει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στην Αμερική για τη μέθοδο προγραμματισμού της Engino, καθώς είναι η μόνη γλώσσα που λαμβάνει υπόψη τα γνωστικά επίπεδα των παιδιών και την έλλειψη εξειδικευμένων σπουδών από δασκάλους στον τομέα.

Πώς λειτουργεί η μέθοδος;
Η μέθοδος αρχίζει από τον χειροκίνητο προγραμματισμό ως μια ακολουθία εντολών, περνά στον εικονικό προγραμματισμό με κουμπιά στην οθόνη, προχωρά με προγραμματισμό μέσω εικονιδίων drag & drop και τέλος με χαρακτήρες όπως όλες οι πολύπλοκες γλώσσες πχ C++ και Python. Ο συνδυασμός της πραγματικής κατασκευής με μηχανικά μέρη και το λογισμικό παρέχει τη δυνατότητα στα παιδιά όχι μόνο να λύσουν προβλήματα που τους ενδιαφέρουν αλλά και να δουν στην πράξη ποιο είναι το αποτέλεσμα του λογισμού τους.

Οι τρεις προκλήσεις


Ποιος είναι ο ρόλος της τεχνολογίας όσον αφορά την εξέλιξη των παιχνιδιών σας;
Τα παιχνίδια μας είναι εκ φύσεως τεχνολογικά. Μέσω των παιχνιδιών μας προσπαθούμε να εμπνεύσουμε τους νέους να ακολουθήσουν καριέρες στους τομείς του STEM (science, technology, engineering & mathematics) και να αποκτήσουν δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως κριτική και αλγοριθμική σκέψη. Ως εκ τούτου, στα παιχνίδια μας ενσωματώνονται οι τελευταίες λέξεις της τεχνολογίας, από ρομποτική μέχρι τρισδιάστατη σχεδίαση και επαυξημένη πραγματικότητα.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση όσον αφορά την τεχνολογική αναβάθμιση των προϊόντων σας;
Θα έλεγα ότι έχουμε τρεις προκλήσεις. Η μια είναι, πώς νέες και ακριβές τεχνολογίες θα ενσωματωθούν σε παιχνίδια σχετικά χαμηλού κόστους. Η δεύτερη, πώς μια τόσο πολύπλοκη γνώση θα μπορεί να γίνει κατανοητή και από μικρά παιδιά. Η τρίτη, πώς σε μια μικρή Κύπρο θα βρίσκεις και θα εκπαιδεύεις το κατάλληλο ερευνητικό προσωπικό, που θα μπορεί να αντεπεξέρχεται στο επίπεδο αυτής της έρευνας και ανάπτυξης.

Σε ένα ψηφιακό οικοσύστημα

Δώστε μας μερικά παραδείγματα για το πώς έχετε επενδύσει στην τεχνολογική αναβάθμιση της παραγωγής σας, ακολουθώντας την εποχή του digital transformation.
Εμείς, προσπαθούμε να εγκαταστήσουμε τις τελευταίες τεχνολογίες στην παραγωγή μας, με αυτοματισμούς και λογισμικά που μειώνουν το κόστος, βελτιώνουν την ποιότητα και αυξάνουν την παραγωγικότητα. Τον τελευταίο χρόνο, ωστόσο, έχουμε αρχίσει μια σημαντική επένδυση στη μεταμόρφωση της εταιρείας από B2B σε Β2C. Δηλαδή, από το παραδοσιακό μοντέλο της πώλησης μέσω αντιπροσώπων στο σύγχρονο διαδικτυακό μοντέλο με κατευθείαν πωλήσεις στον καταναλωτή.

Για να επιτευχθεί αυτό δεν είναι αρκετή μια καλή ιστοσελίδα. Οραματιζόμαστε ένα ψηφιακό οικοσύστημα, στο οποίο τα παιδιά, οι γονείς αλλά και οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκουν ό,τι αφορά το Engino, θα συμμετέχουν σε κοινότητες, θα μοιράζονται τις ιδέες τους και θα ανταλλάζουν σχόλια για το πώς μπορούν να τις βελτιώσουν. Θα κερδίζουν βαθμούς (rewards) συνδυάζοντας το φυσικό παιχνίδι με ηλεκτρονικές δραστηριότητες και θα έχουν πρόσβαση σε πολλαπλά επίπεδα ηλεκτρονικών διαδραστικών μαθημάτων e-learning.

Πόσο οι καταναλωτές και ειδικά οι μικροί εκπαιδευόμενοι αναζητούν, και λόγω της πανδημίας, μια πιο ψηφιακή εμπειρία όσον αφορά τις αγορές τους και τις υπηρεσίες που προσφέρετε;
Όντως, λόγω της πανδημίας, τα παιδιά από τη μια έχουν πρόσβαση κυρίως μόνο διαδικτυακά σε εμπειρίες παιχνιδιού και οι γονείς, από την άλλη, για μεγάλα χρονικά διαστήματα μόνο από το internet μπορούν να αγοράσουν παιχνίδια. Αυτό για εμάς, ως νέο brand που δεν το γνωρίζουν ακόμη καλά οι καταναλωτές, είναι πρόβλημα, αφού με την ανάγκη αγοράς και τα καταστήματα κλειστά, οι γονείς κοιτάζουν να αγοράσουν online τα παιχνίδια που τους είναι ήδη γνωστά.

Χωρίς τη φυσική εμπειρία δεν μπορεί κάποιος εύκολα να κατανοήσει τις καινοτομίες του Engino και να το προτιμήσει έναντι των ήδη γνωστών παιχνιδιών. Γι’ αυτό και χρειάζεται πιο μεγάλη και σοβαρή επένδυση στο digital transformation, που θα φέρει όσο το δυνατόν περισσότερη βιωματική εμπειρία στους χρήστες.

Ποια είναι τα περιθώρια ανάπτυξής σας στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού;
Υπάρχουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης, εφόσον για εμάς η αγορά είναι όλος ο κόσμος και όχι μόνο η Κύπρος. Αν και υπάρχουν δυσκολίες, γεννιούνται επίσης και μεγάλες ευκαιρίες, εάν καταφέρουμε να καταλάβουμε πώς να μεταδώσουμε σωστά το μήνυμά μας προς τους γονείς και τα παιδιά. Επενδύουμε σε νέα προϊόντα ρομποτικής, τα οποία θα επιτρέψουν με χαμηλό κόστος διαδικτυακά μαθήματα και επίσης σε ένα μοντέρνο είδος πωλήσεων μέσω συνδρομών. Επίσης, έχουμε ανοίξει και το πρώτο μας concept store που στηρίζεται σε Phygital εμπειρίες και που αναμένουμε να επεκταθεί μέσω franchise παγκόσμια μετά τη λήξη της πανδημίας.

Facts & Figures

Έτος ίδρυσης: 2004

Προσωπικό: 48 άτομα

Παραγωγή: Κατά μέσο όρο, 10.000 πακέτα παιχνιδιών τον μήνα

Έδρα: Ο σχεδιασμός και η παραγωγή γίνονται 100% στην Κύπρο

*Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού IN Business

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ

Σχετικά Άρθρα

Πίσω στην αρχή της σελίδας