Πηλείδου: Οριστικοποιείται το πλάνο για το κυπριακό κρασί

Με στόχο να οριστικοποιηθεί μέχρι το τέλος του μήνα το σχέδιο δράσης για το 2021 που θα επικεντρώνεται στην συγκεκριμένη προώθηση του brand του κυπριακού κρασιού αλλά και στην ενίσχυση της εξαγωγικής του δυνατότητας και μέσω άλλων πιο μακροπρόθεσμων δράσεων, συναντήθηκε την περασμένη εβδομάδα η αρμόδια τεχνική ομάδα εργασίας.

Σε δηλώσεις στο ΚΥΠΕ, η Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Νατάσα Πηλείδου είπε ότι ο στόχος είναι να κατατεθούν οι απόψεις για το σχέδιο δράσης 2021 εντός της νέας εβδομάδας και «να οριστικοποιηθεί το σχέδιο μέχρι το τέλος του μήνα και να τεθεί άμεσα σε ισχύ, αναγνωρίζοντας με αυτό τον τρόπο το κυπριακό κρασί ως ένα προϊόν που έχει μεγάλες προοπτικές».

Γενικότερος στόχος, σύμφωνα με την κ. Πηλείδου, «είναι η αναβάθμιση του κυπριακού κρασιού και η αύξηση της κατανάλωσης του τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στο εξωτερικό».

Στην τεχνική ομάδα εργασίας συμμετέχουν μεταξύ άλλων τα Υπουργεία Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας και Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, το Υφυπουργείο Τουρισμό, το ΚΕΒΕ και η ΟΕΒ και διάφοροι σύνδεσμοι, όπως ο Σύνδεσμος Οινοποιών Κύπρου (ΣΟΚ).

Σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες δράσεις και στρατηγική, η Υπουργός Εμπορίου είπε ότι θα καταρτιστεί επίσης ένα σχέδιο τριετίας το οποίο θα υλοποιείται παράλληλα, πέρα του σχεδίου 2021 που θα περιλαμβάνει τις άμεσες δράσεις. Σημείωσε ότι «ο τριετής σχεδιασμός θα περιλαμβάνει και πιο ευρύτερες στρατηγικές επιδιώξεις που θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να υλοποιηθούν».

Είπε ακόμη ότι «και οι οινοποιοί έχουν παρά πολλές ιδέες» οι οποίες εξάγονται και μέσα από τις εμπειρίες που αποκόμισαν «από την τεράστια πρόοδο που έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια, εντοπίζοντας τις ανάγκες και πως πρέπει να πορευθούμε».

Εξηγώντας συγκεκριμένα τις δράσεις που θα περιληφθούν στο σχέδιο για το 2021, η κ. Πηλείδο  είπε στο ΚΥΠΕ ότι αυτές, πέραν του τρόπου εμπλοκής των εμπορικών κέντρων στην προώθηση του κυπριακού κρασιού, της αναβάθμισης της εικόνας του κρασιού και πως στοχεύουμε τις κύριες αγορές, θα αφορούν και το πως θα καταρτιστεί μελέτη και καταγραφή του τι είδους κρασιά καταναλώνονται στο εξωτερικό και ποια είδη είναι τα πιο δημοφιλή στην Κύπρο, έτσι ώστε «να γνωρίζουμε περίπου πως πρέπει να πορευθεί μακροπρόθεσμα η στρατηγική ανάδειξη των συγκεκριμένων ειδών κρασιού».

 

Επίσης, η Υπουργός Εμπορίου είπε πως υπάρχουν και κάποιοι πυλώνες του Υπουργείου Γεωργίας που αφορούν την ποιότητα του κρασιού και πως μπορούν να ενταχθούν στοιχεία στο Branding τα οποία θα έχουν να κάνουν με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της κουμανταρίας και του κυπριακού κρασιού και συγκεκριμένα, όπως είπε, οι ποικιλίες που παράγονται στην Κύπρο, όπως είναι μεταξύ άλλων, το ξινιστέρι και το μαραθεύτικο.

«Να αναδειχθούν περισσότερο οι ειδικές ποικιλίες της Κύπρου ως εκείνες οι ποικιλίες που διαφοροποιούν και το προϊόν μας σε σχέση με άλλες χώρες», υπογράμμισε.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Π. Χριστοδούλου: Επιτυγχάνεται η πολυπόθητη εναρμόνιση των όρων εργοδότησης του προσωπικού
Διοικητικό πρόστιμο συνολικού ύψους €360,000 στην ΚΕΠΕΥ MCA Intelifunds από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Συμφωνία σταθμός ανάμεσα σε Ελληνική και ΕΤΥΚ για ανανέωση της συλλογικής σύμβασης
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Τράπεζα Κύπρου: Ξεκινά το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών-Όλες οι πληροφορίες
Νικόδημος Δαμιανού: Απτά αποτελέσματα στον τομέα της ψηφιακής μετάβασης εντός του έτους
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
AstroBank: Προς πώληση αγροτικά τεμάχια