Oι top 15 χώρες στις οποίες εξάγει η Κύπρος

Η Λιβερία είναι ο σημαντικότερος προορισμός των κυπριακών εξαγωγών (€200,3 εκατ.) για το πρώτο δεκάμηνο του 2020, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας. 

Οριακά δεύτερη είναι η Ελλάδα, με τις εξαγωγές της Κύπρου στη χώρα να φτάνουν τα €199,3 εκατ. ενώ τρίτο είναι το Ηνωμένο Βασίλειο (€153,1 εκατ.).

Διαβάστε ακόμα:
«Μαύρο» τουριστικά και το 2021
Μ. Μιχαήλ: Ευκαιρία για την Κύπρο το 5o Cyprus International Investors Summit


Το όριο των €100 εκατ. ξεπέρασαν επίσης η Λιβύη (€142,8 εκατ.), η Ολλανδία (€136,8 εκατ.), οι Νήσοι Μάρσαλ (€135,2 εκατ.) και η Γαλλία (€107,1 εκατ.).

 

Κίνα, Ισραήλ, ΗΠΑ, Γερμανία και Ρωσία 

Από τις υπόλοιπες χώρες του κόσμου που εισάγουν κυπριακά προϊόντα, σημαντικοί αποδέκτες είναι η Κίνα (€83 εκατ.), το Ισραήλ (€80,9 εκατ.), οι ΗΠΑ (€69,1 εκατ.), ο Λίβανος (€62,9 εκατ.), η Γερμανία (€53,7 εκατ.), το Βιετνάμ και το Χονγκ Κονγκ (€43,5 εκατ.) και η Ρωσία (€43 εκατ.).

Αξίζει να σημειωθεί πως, οι εξαγωγές προς την Ευρωπαϊκή Ένωση ανήλθαν σε €758,5 εκατ. την περίοδο Ιανουαρίου- Οκτωβρίου 2020, από τα €2,4 δις των συνολικών εξαγωγών (€2,6 δις την ίδια περίοδο του 2019).

Παράλληλα, το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ήταν €3,8 δις για την ίδια περίοδο, σε σύγκριση με €4,1 δις την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

 

Μακράν των υπολοίπων η τριάδα

Πρώτα σε εξαγωγές ήταν τα φάρμακα (28%) με αξία εξαγωγών ύψους €294,1 εκατ., δεύτερο ήταν το χαλλούμι (21,8%), με αξία εξαγωγών ύψους  €229,1 εκατ. ενώ την τριάδα, που διατηρεί μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα προϊόντα, συμπληρώνουν τα ορυκτά καύσιμα και λάδια (20,3%) με αξία εξαγωγών ύψους €212,8 εκατ.  

Δειτε Επισης

Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα
Mall of Cyprus: Μέρισμα €7,5 εκατ. από τα κέρδη 2022 και 2023
Λιανεμπόριο: Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων για τις επιχειρήσεις και η εξίσωση της ακρίβειας