Το παράδειγμα της Coca-Cola HBC Κύπρου: Πώς οι εργαζόμενοι εν μέσω πανδημίας, παραμένουν ασφαλείς και ενωμένοι

Δελτίο Τύπου  27/10/2020 11:55
Το παράδειγμα της Coca-Cola HBC Κύπρου: Πώς οι εργαζόμενοι εν μέσω πανδημίας, παραμένουν ασφαλείς και ενωμένοι

Το παράδειγμα της Coca-Cola HBC Κύπρου: Πώς οι εργαζόμενοι εν μέσω πανδημίας, παραμένουν ασφαλείς και ενωμένοι

Δελτίο Τύπου  27/10/2020 11:55

Η διασφάλιση της υγείας και ασφάλειας, η υποστήριξη της εργασίας και της συνεργασίας εξ αποστάσεως καθώς και οι πρωτοβουλίες για την ευεξία και την ψυχολογική στήριξη των ανθρώπων της, ήταν μόλις μερικές από τις πρακτικές που ακολούθησε η εταιρεία με αξιοσημείωτα αποτελέσματα.

RELATED ARTICLES

 

Υπόδειγμα για τις επιχειρήσεις αποτελούν τα πλάνα δράσεων μεγάλων εταιρειών.  Μία από αυτές είναι η Coca-Cola HBC Κύπρου η οποία, όλο αυτό το διάστημα, υποστήριξε τους ανθρώπους της με έξυπνες πρακτικές.

Ακολουθώντας τις συστάσεις της πολιτείας, διασφάλισε άμεσα πως οι άνθρωποί της εργάζονται σε ένα ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον. Όρισε αυστηρά μέτρα πρόληψης και προφύλαξης σε κάθε βήμα της εφοδιαστικής αλυσίδας, ώστε να στηρίξει απρόσκοπτα τις ανάγκες της αγοράς και εξέλιξε τις εργασίες γραφείου και τις συναντήσεις της διαδικτυακά. Με την εμπειρία ετών που είχε αποκομίσει αναφορικά με την ευέλικτη εργασία, και αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, Coca-Cola HBC Κύπρου ήταν έτοιμη να εφαρμόσει ευρέως την πρακτική της τηλεργασίας από την πρώτη στιγμή.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το πρόγραμμα «Μένουμε Ενωμένοι» που εφαρμόζει η εταιρεία μέσα από το οποίο φροντίζει για την ευεξία και την ψυχολογική υποστήριξη των ανθρώπων της.

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα «Μένουμε Ενωμένοι» εστιάζει σε 4 βασικούς πυλώνες:
1.    Τη διασφάλιση της υγείας και την ενίσχυση της ασφάλειας που νοιώθουν οι άνθρωποί της εταιρείας 
2.    Την ψυχολογική υποστήριξη και την τόνωση της ευεξίας και της θετικότητας 
3.    Την υιοθέτηση νέων τρόπων εργασίας, όπως της τηλεργασίας, την ανάπτυξη νέων απαραίτητων δεξιοτήτων και την εξέλιξη της ηγεσίας σε περιόδους κρίσης με θετικό αντίκτυπο  
4.    Τη συμμετοχή των εργαζομένων στην κοινωνική συμβολή μέσω του εθελοντισμού και της προσφοράς.

Η Σοφία Κάντα, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού, δήλωσε σχετικά: «Οι άνθρωποί μας είναι η δύναμή μας. Από την πρώτη στιγμή ήμασταν δίπλα ο ένας στον άλλον. Δημιουργούμε τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να εργαζόμαστε με τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και παρέχουμε ένα πλαίσιο στήριξης, με πρωτοβουλίες, εργαλεία και ενέργειες που θα βοηθήσουν όλους να διαχειριστούν τις προκλήσεις της νέας καθημερινότητας. Εστιάζουμε στη σύνδεση των ανθρώπων μας μέσα από τη δημιουργία κοινών νέων εμπειριών και την ανταλλαγή των καθημερινών μοναδικών ιστοριών τους.  Έτσι, ενισχύουμε την αισιοδοξία και την ενότητα που έχουμε χτίσει εδώ και χρόνια μέσα στην κουλτούρα και τις αξίες μας, ενώ παράλληλα εξελίσσουμε τις ηγετικές συμπεριφορές που στηρίζουν την ενδυνάμωση, τη συμπερίληψη, την αμεσότητα στη λήψη αποφάσεων, τον ανοιχτό διάλογο και την εμπιστοσύνη.»
Ενδεικτικά κάποιες από τις καλές πρακτικές που εφαρμόζει για τους εργαζομένους της η Coca-Cola HBC Κύπρου είναι: 
•    Τακτικές διαδικτυακές συναντήσεις με τη Γενική Διευθύντρια: Από την πρώτη περίοδο της κρίσης έως και σήμερα συνδέεται και συνομιλεί διαδικτυακά με όλους τους εργαζόμενους με σκοπό την ενημέρωση για τις εξελίξεις και τις πρωτοβουλίες εντός και εκτός της εταιρείας, χτίζοντας ένα κλίμα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και ανοικτής επικοινωνίας. Μέσα από τις live αυτές συνδέσεις αναδεικνύονταν οι καθημερινές ιστορίες των εργαζομένων ενώ ενημερώνονται και για τα άμεσα πλάνα στο επόμενο διάστημα.

•    Ζωντανά διαδικτυακά σεμινάρια και στιγμές θετικής ομαδικής διάδρασης: 
o    Ανοιχτές ομιλίες με καταξιωμένους και ευρέως αναγνωρισμένους ειδικούς στους τομείς της σωματικής και ψυχικής υγείας για ενημέρωση και συζήτηση 
o    Διαδικτυακά σεμινάρια ανάπτυξης δεξιοτήτων όπως η αποτελεσματική επικοινωνία και η εργασία εξ αποστάσεως 
o    Ομιλίες για την ηγεσία στην περίοδο της κρίσης, της επανεκκίνησης αλλά και για την επόμενη μέρα, με στόχο την εξέλιξη όλων των επικεφαλής και προϊσταμένων ομάδων της πρώτης γραμμής
o    Στιγμές χαλάρωσης μέσα από χαρούμενες δραστηριότητες όπως σεμινάρια μαγειρικής, φωτογραφίας και προγράμματα γυμναστικής και διατροφολογίας. 
Οι άνθρωποι της εταιρείας έχουν συχνή και λεπτομερή πληροφόρηση για όσα επηρεάζουν τις ζωές τους, εν μέσω πανδημίας. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι , από την πρώτη στιγμή της πανδημίας, έχει συσταθεί  «Ομάδα Διαχείρισης Covid-19», που είναι υπεύθυνη για τη στενή παρακολούθηση της κατάστασης και εξακολουθεί να επανεξετάζει διαρκώς τα μέτρα διαχείρισης σε συνάρτηση με τις οδηγίες των Αρμόδιων Αρχών μέχρι και σήμερα. Οι άνθρωποι της εταιρείας λαμβάνουν, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, έναν πλήρως ενημερωμένο εσωτερικό οδηγό που περιλαμβάνει τις βασικές οδηγίες προφύλαξης, ταξιδιωτικές οδηγίες αλλά και ειδικότερα μέτρα πρόληψης για τα εργοστάσια της Εταιρείας, τα σημεία πωλήσεων και τα γραφεία. 

Παράλληλα, στο προσωπικό παρέχεται συμβουλευτική υποστήριξη για θέματα  ψυχικής υγείας ενώ πραγματοποιούνται συχνά συζητήσεις για εξεύρεση τρόπων μέσα από τους οποίους η εργασία και συνεργασία εξ αποστάσεως μπορεί να γίνει αποδοτικότερη.

Mεταξύ άλλων ενεργειών, παρουσιάστηκε το πρωτοπόρο Πρόγραμμα Ψυχολογικής Υποστήριξης (Employee Assistance Programme). Στόχος είναι η δωρεάν υποστήριξη και συμβουλευτική για προσωπικά, οικογενειακά και εργασιακά θέματα, διαθέσιμο 24 ώρες το 24ωρο 7 ημέρες την εβδομάδα, τόσο για τους ανθρώπους της Coca – Cola HBC Κύπρου όσο και για  τα μέλη των οικογενειών τους. Παράλληλα, από την αρχή της κρίσης έως σήμερα, πραγματοποιούνται εσωτερικές έρευνες , σε μια προσπάθεια να βελτιστοποιηθεί η υποστήριξη του προσωπικού της εταιρείας. 

Η Coca-Cola HBC Κύπρου, απέδειξε για άλλη μια φορά την προσαρμοστικότητα, την ευελιξία της και την ανθρώπινή της πλευρά σε καιρούς κρίσης, μέσα από την ομάδα δικτύωσης που δημιουργήθηκε μεταξύ των συναδέλφων στην πλατφόρμα Yammer. Στόχος, η ενίσχυση της θετικής διάθεσης, της σύνδεσης και της έμπνευσης της ομάδας μέσα από καθημερινές ιστορίες συναδέλφων, φωτογραφίες, ομαδικά video και πρωτότυπους διαγωνισμούς.  

Οι παραπάνω πρακτικές και η χρήση καινοτόμων καναλιών επικοινωνίας, επέτρεψαν σε εταιρείες όπως η Coca-Cola HBC Κύπρου να είναι δίπλα στους ανθρώπους της ώστε να παραμείνουν δυνατοί, με θετική ψυχολογία, ενημερωμένοι και δημιουργικοί σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία. Όπως αποδεικνύεται, υπήρξαν ιδιαίτερα χρήσιμα και αποτελεσματικά εργαλεία που δεν θα εγκαταλειφθούν όταν όλο αυτό τελειώσει. Αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μιας νέας πραγματικότητας που ήρθε για να μείνει. 

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας