Παντελής Φτελλέχας: Ενθαρρυντικά τα μηνύματα της επόμενης μέρας

Διστακτικές παρουσιάζονται οι επιχειρήσεις να προβούν σε νέες επενδύσεις σε ένα αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον επισημαίνει ο Παντελής Φτελλέχας, οικονομολόγος και CEO των καταστημάτων TERRANOVA, PIAZZA ITALIA και FASHION BRANDS, υπογραμμίζοντας πως μόνο με την ανακάλυψη ενός εμβολίου θα ξεπεραστούν τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στην Οικονομία.
Δουλεύουμε καλά
Η κατάσταση που δημιουργήθηκε με την πανδημία ήταν εντελώς πρωτόγνωρη για όλους μας. Δεν ήξερε κανείς πώς θα ξημέρωνε το αύριο. Ευτυχώς, η επόμενη ημέρα της κλειστής περιόδου ήρθε και τα πρώτα μηνύματα στην αγορά ήταν πολύ ενθαρρυντικά. Τα καταστήματα λιανικής πώλησης, fashion brands, από την πρώτη ημέρα είχαν κατακλυστεί με κόσμο που αναζητούσε ρούχα για το καλοκαίρι. Όσα brands είχαν επαρκή στοκ και συνεχίζουν να έχουν δουλεύουν πολύ καλά.

Αμφίβολο το φθινόπωρο
Πάντως, ενώ αρχικά αναμέναμε ότι θα τελείωνε γρήγορα η έξαρση των κρουσμάτων παγκόσμια, όπως έγινε και στην Κύπρο, τελικά φαίνεται ότι συνεχίζουν ειδικά στην Αμερική και λιγότερο στην Ευρώπη. Αυτό έχει επηρεάσει κατά πολύ την ανάκαμψη της τουριστικής βιομηχανίας, που είναι κατά κάποιο τρόπο αιμοδότης της κυπριακής oικονομίας και πολύ φοβούμαι ότι εάν δεν αλλάξει κάτι δραματικά, η φθινοπωρινή περίοδος θα είναι πολύ δύσκολη για όλους μας.

Δεν θα απολύσουμε
Η στήριξη της οικονομίας για τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους, που διήρκησε μέχρι 13 Ιουνίου, δεσμεύει τις επιχειρήσεις να μη προβούν σε απολύσεις μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, γι’ αυτό η περίοδος που αρχίζει από τον Νοέμβριο του 2020 μπορεί να φέρει κάποια αύξηση της ανεργίας. Οι δικές μας επιχειρήσεις δεν προτίθενται να απολύσουν οποιονδήποτε εργαζόμενο και μάλλον θα αναζητήσουμε νέο αξιόλογο προσωπικό. Η περίοδος από τις αρχές του 2021 θα είναι και αυτή σημαδιακή, διότι τερματίζεται η αναστολή δόσεων πολλών επιχειρήσεων. Αυτό σημαίνει ότι το πρώτο τρίμηνο του 2021 μπορεί να επιφέρει αύξηση στα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, που είναι ένα από τα σημαντικά προβλήματα της κυπριακής οικονομίας.

Αναμένοντας το εμβόλιο
Oι επιχειρήσεις αυτή τη στιγμή είναι διστακτικές στο να προχωρήσουν με νέες επενδύσεις σε ένα αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον. Εμείς, ως fashion retailers, προσπαθούμε να διατηρήσουμε τον κύκλο εργασιών, καθώς επίσης και το προσωπικό μας. Ήδη αρχίσαμε να δουλεύουμε σε εφαρμογές για online πωλήσεις και αναμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχτεί η επόμενη περίοδος.

Φαίνεται ότι μόνο με την ανακάλυψη ενός εμβολίου κατά του κορωνοϊού θα ξεπεραστούν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στην οικονομία. Αυτό αναμένεται γύρω στις αρχές του 2021, γι’ αυτό προσδοκούμε ότι θα είναι έτος ανάκαμψης για την κυπριακή οικονομία και επανέναρξης νέων επενδύσεων.
 
Γίναμε σοφότεροι
Έχουμε γίνει σοφότεροι στο πώς να ξεπερνούμε τις κρίσεις με ψυχραιμία και σωστό προγραμματισμό. Καταφέραμε να διατηρήσουμε την επιχείρηση μας αλώβητη μέσα από αυτή την κρίση και το προσωπικό μας σε πολύ καλή ψυχολογική κατάσταση χωρίς την αβεβαιότητα για το αύριο. Είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία με τους προμηθευτές από την Ιταλία, αλλά και με τους ιδιοκτήτες των κτιριακών εγκαταστάσεων που ενοικιάζουμε, καταλήγοντας σε αποδεκτές συμφωνίες όσον αφορά τα ενοίκια.
Έχουμε κατανοήσει ότι τα brands μας είναι δυνατά και πολύ ανθεκτικά στις διάφορες κρίσεις που έρχονται, όπως το 2013 και το 2020.
 
Η ανάκαμψη έρχεται
Κάποιες επιχειρήσεις θα επηρεαστούν λιγότερο και άλλες περισσότερο και ορισμένες θα βγουν κερδισμένες, όπως για παράδειγμα οι εταιρείες τεχνολογίας και online σύνδεσης. Βλέπουμε ότι μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού έχουν υπερδιπλασιάσει την αξία τους από εκείνη που ήταν πριν τον κορωνοϊό.

Πιστεύω ότι η Κύπρος έχει διαχειριστεί πολύ καλά την πανδημία και η μείωση του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος θα είναι όσο μικρή θα μπορούσε να είναι. Βλέπω ότι τα επόμενα ένα με δυο χρόνια θα υπάρξει αρκετή ανάκαμψη και προτρέπω τις επιχειρήσεις να βλέπουν το μέλλον με αισιοδοξία. Πάντοτε μπορεί να υπάρξει μια κακή χρονιά κι έτσι νομίζω θα είναι, εάν μπορούσαμε να δούμε τα πράγματα στο μέλλον.
 

Δειτε Επισης

Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα
Mall of Cyprus: Μέρισμα €7,5 εκατ. από τα κέρδη 2022 και 2023
Λιανεμπόριο: Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων για τις επιχειρήσεις και η εξίσωση της ακρίβειας