Κ. Σίσαμος: Επένδυση σε νέα μοντέλα

Η κατασκευή νέου εργοστασίου αναβλήθηκε για αργότερα, ενώ ξεκινήσαμε ένα επιθετικό πρόγραμμα έρευνας και ανάπτυξης για τη γρηγορότερη ένταξη στην αγορά καινούργιων ρομποτικών προϊόντων, όπως επίσης για τη δημιουργία νέων καναλιών πωλήσεων τονίζει ο Κώστας Σίσαμος Γενικός Διευθυντής Engino – Net.
 
Τεράστιος ο αντίκτυπος
Η νέα τάξη πραγμάτων, μετά τον covid-19, έχει αφήσει τεράστια προβλήματα. Στο τομέα μας, που είναι η κατασκευή και πώληση εκπαιδευτικών παιχνιδιών, έχουμε, δυστυχώς, τεράστιο αντίκτυπο. Στον κλάδο της λιανικής όλοι οι πελάτες μας, τα καταστήματα, δηλαδή, παιχνιδιών και οι εισαγωγείς, έκλεισαν για δύο μήνες ουσιαστικά παγκόσμια και δεν ξέρουν εάν θα είναι ανοικτοί τα Χριστούγεννα ή εάν θα επανέλθει ένα lockdown. Έχουν στοκ παιχνιδιών, που έμεινε απούλητο και πρέπει να το ξεφορτωθούν. Συνεπώς, δεν είναι εύκολο να επενδύσουν σε αγορά επιπρόσθετων προϊόντων και δη καινοτόμων, όπως το Engino, το οποίο απευθύνεται σε μικρό μερίδιο αγοραστών που ενδιαφέρονται, κυρίως, για την εμπειρική μάθηση, όπως και το STEM.

Μόνο το οnline σε άνοδο
Εκεί που είδαμε ιδιαίτερη άνοδο, κάπου στο 30%, είναι στις διαδικτυακές πωλήσεις. Το Amazon, για παράδειγμα, στην Αμερική πάει πολύ καλά με το Engino, αλλά αυτό οφείλεται στο ότι ήταν ήδη στημένο εκεί το προϊόν και με πολύ καλή προϊστορία.

Σε άλλες χώρες, όπου η έμφαση των αντιπροσώπων μας ήταν στη στήριξη, κυρίως, των παραδοσιακών καταστημάτων, έχουμε πλήρη κατάρρευση και οι προσπάθειες από παραδοσιακούς retailers να μεταβούν σε μοντέλο online δεν είναι τόσο εύκολο να επιτευχθεί, μέσα σε μερικούς μήνες, με τους υφιστάμενους παίχτες στο οnline να κλέβουν το μεγάλο μερίδιο αγοράς. Ταυτόχρονα, εκτός από τη λιανική, είδαμε, δυστυχώς και μια αναστολή των δραστηριοτήτων από σχολεία, τα οποία αγόραζαν τις εκπαιδευτικές μας λύσεις STEM.

Η πτώση δεν μας πτοεί
Ήδη έχουμε μια μεγάλη μείωση της τάξης του 50%, αλλά δεν πτοούμαστε, διότι είναι η ευκαιρία μας να μεταβούμε και σε άλλα επιχειρηματικά μοντέλα, κάτι που δεν επέτρεπαν οι σχέσεις μας με τους παραδοσιακούς πελάτες μέχρι τώρα. Διαφαινόταν, όμως, εδώ και μερικά χρόνια ότι ήταν το μόνο μέλλον με δυνατότητα πραγματικής ανάπτυξης.

Επένδυση σε νέα μοντέλα
Το 2021 είναι πολύ μακριά για να κάνουμε προβλέψεις. Ως εκ τούτου, εμείς υποθέτουμε ότι θα συνεχίσει η κατάρρευση του υφιστάμενου μοντέλου κι έχουμε ξεκινήσει να επενδύουμε σε νέες στρατηγικές, οι οποίες, κατά το τέλος του 2021, αναμένουμε όχι μόνο να καλύψουν όσες απώλειες εισοδημάτων έχουν προκληθεί, αλλά να θέσουν, συνάμα, την εταιρεία σε ανοδική πορεία, καλύτερη και από την προ του κορωνοϊού εποχή.

Επίθεση με καινοτομία
Σε πρώτη φάση έγινε προσπάθεια μείωσης του σταθερού κόστους και μεταφοράς προσωπικού από τμήματα που παρέλυσαν σε άλλα με νέες προοπτικές. Η κατασκευή νέου εργοστασίου αναβλήθηκε για αργότερα. Παράλληλα, ξεκινήσαμε ένα επιθετικό πρόγραμμα έρευνας και ανάπτυξης για τη γρηγορότερη ένταξη στην αγορά καινούργιων ρομποτικών προϊόντων, όπως επίσης για τη δημιουργία νέων καναλιών πωλήσεων. Στις δυο κατευθύνσεις που έχουμε κτυπηθεί, δηλαδή, στη λιανική και την εκπαίδευση, έχουμε σαφή νέα στρατηγική, που αναμένουμε ότι θα αλλάξει πλήρως τα δεδομένα και θα μετατρέψει το μειονέκτημά μας σε πλεονέκτημα.

Νέα προϊόντα στα σκαριά
Στη λιανική αναπτύσσουμε ένα digital ecosystem, που θα επιτρέψει στα παιδιά να διεισδύσουν από το σπίτι σε έναν κόσμο της Engino όπου θα βρίσκουν εκπαιδευτικό υλικό, δραστηριότητες, παιχνίδια οnline και θα μπορούν να μοιράζονται μεταξύ τους ιδέες και απόψεις σε μια διαδικτυακή κοινότητα νέων εφευρετών.
Ακόμα, θα κάνουμε πριν από το τέλος του 2020 launch μια νέα συνδρομητική υπηρεσία προς τους καταναλωτές, κατευθείαν από το εργοστάσιο και όχι μέσω αντιπροσώπων.

Και διαγωνισμοί στα πλάνα
Θα μπορούν τα παιδιά με τους γονείς, ως συνεργάτες, να εντάσσονται σε διαγωνισμούς για την πιο έξυπνη κατασκευή, η οποία θα βαθμολογείται online από την ίδια την κοινότητα των χρηστών. Για τα σχολεία επενδύουμε σε μια νέα διαδικτυακή πλατφόρμα μάθησης (LMS), ώστε να είμαστε, ίσως, η πρώτη εταιρεία παγκόσμια που θα προσφέρει σύντομα ένα πλήρες πρόγραμμα διδασκαλίας STEM οnline. Για τον σκοπό αυτό αναπτύσσουμε και νέα λογισμικά simulators.

Δειτε Επισης

Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls