Χ. Μαούρης: H κρίση δημιουργεί και νέες ευκαιρίες

Προσπαθούμε με κάθε τρόπο να γίνουμε πιο προσιτοί και ακόμα πιο ανταγωνιστικοί, ούτως ώστε να μην επηρεαστεί ο κύκλος εργασιών μας και να μην αναγκαστούμε να μειώσουμε το προσωπικό μας, υπογραμμίζει ο Χριστάκης Μαούρης, CEO Maouris Oikoset, για να προσθέσει πως το 2021 σίγουρα τα πράγματα θα είναι πολύ πιο δύσκολα, γιατί η γενική εικόνα της οικονομίας θα είναι επηρεασμένη.

Χάσαμε δύο μήνες
Οι δυο μήνες αποχής από την εργασία, λόγω της πανδημίας, είχαν ως αποτέλεσμα να χάσουμε το 1/6 του χρόνου, αλλά και δυο βασικούς μήνες στον τομέα της οικοδομικής βιομηχανίας.

Για το 2020 δεν προβλέπω ιδιαίτερη μείωση του κύκλου εργασιών, αν αφαιρέσουμε, φυσικά, τους δυο μήνες στους οποίους είχαμε αναστολή εργασιών. Ο κάθε ένας που προγραμμάτιζε την κατασκευή ή την ανακαίνιση ενός κτιρίου, σπιτιού ή ξενοδοχείου είχε τις εξασφαλίσεις του και γι’ αυτό η πλειοψηφία θα διεκπεραιώσει το τι είχε προγραμματίσει.
 
Πιο δύσκολο το 2021
Τώρα, για το 2021 σίγουρα τα πράγματα θα είναι πολύ πιο δύσκολα, γιατί η γενική εικόνα της οικονομίας θα είναι επηρεασμένη λόγω της πανδημίας, με τον τομέα της τουριστικής βιομηχανίας να πλήττεται περισσότερο και ως αλυσίδα να επηρεάζει και τους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας.

Στο δικό μας πεδίο κάποιες εταιρείες θα πληγούν περισσότερο από άλλες και αυτό θα εξαρτηθεί από τη συμμετοχή που έχουν σε δημόσια έργα ή σε μεγάλες αναπτύξεις κυρίως στην τουριστική βιομηχανία. Επομένως υπολογίζω ότι το 2021 τα αποτελέσματα θα είναι αισθητά πιο χαμηλά από το 2020.

Αναθεωρούμε διαδικασίες
Εμείς, ως μια καθαρά εμπορική εταιρεία, αντιμετωπίζουμε καθημερινά πολλές προκλήσεις και νέα δεδομένα όσον αφορά τις σχέσεις και τις συναλλαγές με τους προμηθευτές μας.

 Ένα παράδειγμα είναι η προπληρωμή όλων των παραγγελιών και ένα άλλο είναι ο μεγαλύτερος χρόνος παραλαβής των προϊόντων. Αυτό ως αλυσίδα επηρεάζει την κυπριακή αγορά και μας αναγκάζει να αναθεωρήσουμε τον τρόπο συναλλαγής με τους πελάτες μας. Δηλαδή, εμείς από την μεριά μας προσπαθούμε να εισπράττουμε άμεσα τα εμπορεύματα που παραδίδουμε για να αυξηθεί το cashflow της εταιρείας, να προχωρήσουμε και να αναπτυχθούμε.

Γινόμαστε πιο προσιτοί
Προσπαθούμε με κάθε τρόπο να γίνουμε πιο προσιτοί και ακόμα πιο ανταγωνιστικοί, ούτως ώστε να μην επηρεαστεί ο κύκλος εργασιών μας και να μην αναγκαστούμε να μειώσουμε το προσωπικό μας, αλλά αντιθέτως να το προστατέψουμε. Στόχος μας είναι να επιστρέψουμε στη νέα πραγματικότητα και να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα, συνεχίζοντας να είμαστε leaders της αγοράς, προσφέροντας στους πελάτες μας την ανώτερη δυνατή ποιότητα, τις καλύτερες τιμές και άριστη εξυπηρέτηση.
 
Παραμένουμε αισιόδοξοι
Είναι πολύ νωρίς για να γίνουν οποιεσδήποτε ασφαλείς προβλέψεις ακόμα και για το άμεσο μέλλον. Η κυπριακή οικονομία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στους τομείς του τουρισμού και των υπηρεσιών, οι οποίοι σαφώς και την επηρεάζουν.

Από την πορεία που θα έχει φέτος και το 2021 ο τουριστικός κλάδος θα εξαρτηθεί και το μέγεθος της ύφεσης. Εάν και εφόσον η μείωση του κύκλου εργασιών κυμανθεί σε ποσοστό 10%-20%, τότε θεωρώ ότι στον δικό μας τομέα αυτό θα είναι βιώσιμο, λόγω του ότι η αύξηση που υπήρχε τα τελευταία χρόνια ήταν αρκετά μεγάλη και ήταν αναμενόμενη μια διόρθωση. Καταλήγοντας επισημαίνω ότι η κρίση δημιουργεί και νέες ευκαιρίες. Παραμένουμε, λοιπόν, αισιόδοξοι, καθώς είμαστε μια υγιής εταιρεία, που με εφόδιο την εμπειρία και την αναθεωρημένη στρατηγική μας, θα προχωρήσουμε μπροστά όσο πιο ανώδυνα γίνεται.

Δειτε Επισης

Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar